Jeg kan se, der er mange penge at spare på f.eks MedicAnimal på Frontline.
De skal have 21 £ for comboen med 6 stks.
Den så jeg igår hos Maxizoo til 360 kr, så det er da noget af en forskel!!
Men Medicanimal kræver dælme recept fra ens dyrlæge
Er der nogen af jer der køber på nettet til billigere penge end hvad de koster herhjemme i butikkerne?
Hvor man ikke skal have fat i en recept først?
Hvad er forskellen egentlig på Frontline og Frontline Combo? Jeg synes jo nærmest, der står det samme, men den ene skal man have på recept, den anden ikke.
Sakset fra Lægemiddelstyrelsens hjemmeside: Som hovedregel må privatpersoner ikke indføre medicin til Danmark. Privatpersoner dækker også læger, tandlæger og dyrlæger. Privatpersoner må dog godt indføre lovligt indkøbte lægemidler fra EU/EØS lande, hvis de er til personlig brug og til at forebygge eller behandle sygdomme. Der må ikke indføres medicin til dyr.
Hvis du nu er smart, så køber du den til stor hund…
Den koster omtrent det samme (vidst en tier mere), og så køber du en 1milliliters sprøjte og et urinprøveglas…
Så hælder du en pipette i glasset, og med sprøjten trækker du nu op til hvert dyr.
Katte under 5 kg. skal have 0,4 milliliter, altså op til 0,4 på sprøjten.*
Katte over 5 kg. skal have 0,8 milliliter, altså op til 0,8 på sprøjten.*
det her gælder for advantage, men læs på pakken hvor meget der er i til kat, og så docer efter det…
Og så kan du også give hundene på samme måde, find ud af hvor meget der er i de pipetter som de normalt skal have, og så mål den mængde af, af de store…
Sådan har jeg altid gjort, der er nemlig ,mange penge at spare, specielt dengang jeg havde 20+ katte, og det er en dyrlæge der har lært mig det…
Han lærte mig så også at det rent faktisk er bedre at gøre det sådan her, og så docere med 0,1 milliliter pr. kg. legemsvægt på dyret…(ved specielt hunde, er det tit at de store inden for en paknings vægtscala, er lige knap godt nok dækket, mens de små er overdocerede)
Jeg bruger så helst advantage, da jeg simpelthen har haft problemer med at frontline ikke virker…
Nej der kan købes advantage til kattene, og det brugte jeg da også førhen, jeg er nu gået over til biospotix da det er meget billigere og virker herhjemme fortræffeligt.
Men jeg mener det er bayvantic (som jeg kun har set til hund, der er giftig for katte)
[QUOTE=Charlotte Oeh.;855796]Du må faktisk ikke indføre det.
Sakset fra Lægemiddelstyrelsens hjemmeside: Som hovedregel må privatpersoner ikke indføre medicin til Danmark. Privatpersoner dækker også læger, tandlæger og dyrlæger. Privatpersoner må dog godt indføre lovligt indkøbte lægemidler fra EU/EØS lande, hvis de er til personlig brug og til at forebygge eller behandle sygdomme. Der må ikke indføres medicin til dyr.
[/QUOTE]
Så kan jo diskutere om loppemiddel a la frontline er medicin - eller gift! (det er i hvert fald gift for lopperne og har ingen “helbredende” eller “forebyggende” effekt på en ift. sygdom (kun hvis utøj regnes som sygdom!)
Hov - det var da et godt spørgsmål… Jeg har flere gange købt loppemiddel (Effipro) i England uden så meget som at overveje lovligheden, for jeg kan jo hente nøjagtigt samme produkt ovre hos dyrlægen - bare til en lidt anden pris! Nå, hvad man ved har man muligvis ikke ondt af…
VH
Susanne
Jeg køber også altid til 20 kg hund. Jeg hælder så bare i sprøjten fra toppen. Har finger på huller sætter stemplet i vender langsomt så luft boblen er øverst og flytter forsigtigt fingeren da det fylder ufatteligt lidt. Jeg bruger også 0,1 per kg/dyr.
Jeg har så over et år ikke givet loppekur men først her for nogle uger siden da jeg så noget der hoppede i en potteplante(der sikkert intet havde med lopper at gøre hehe og intet så til bagefter). så kan godt lade sig gøre kun at behandle NÅR der er lopper og ikke give forebyggende hele tiden. Hvis man checker sine dyr når man har været uden for med dem og når man kommet hjem fra udstilling. Har sparet pænt meget ved slet ikke at give og har ikke haft lopper siden.
[QUOTE=Charlotte Oeh.;862241]Ja, men hvis du kigger på listen med eksempler på, hvad de har stoppet i
tolden, så er loppemiddel til hunde på listen.[/QUOTE]
Ja ok så har tolden valgt at definere det som medicin…
jeg gider så ALTID mine katte og gnavere forebyggende - jeg har en vis tendens til at slæbe dem med hjem selv, fordi lopper ELSKER at bide i mig og går i klasse med en som har gårdkatte og -hund, som hun NÆGTER at loppebehandle, og jeg får sjovt nok lopper herhjemme, 5-6 uger efter jeg stopper med at behandle mine kræ… (jeg ser dem dog på hamsterne før jeg ser dem på kattene tror ikke de synes mine katte smager godt )
så her står den på advantage konstant - jeg skal ikke tage nogle chancer…
Jeg så sprayer mig faktisk ind i frontline spray der hvor de bider, når jeg bliver bidt - det virker faktisk :høhø: og jeg hæver helt vildt op af loppebid, så når bare det virker jeg ligeglad med, at det sikkert ikke er testet på mennesker
[QUOTE=PiaB;862248]
så her står den på advantage konstant - jeg skal ikke tage nogle chancer…
Jeg så sprayer mig faktisk ind i frontline spray der hvor de bider, når jeg bliver bidt - det virker faktisk :høhø: og jeg hæver helt vildt op af loppebid, så når bare det virker jeg ligeglad med, at det sikkert ikke er testet på mennesker [/QUOTE]
Hjælper antihistaminer ikke?[/QUOTE]
Har prøvet forskellige antihistaminer - men tror sq min læge har aktier i dem, siden han synes jeg sku smide penge ud af vinduet på dem :S
For nej - de virker minus… det kløøøør!
Det eneste der kan få dem til at lade være med at bide mig i en periode er frontline spray :høhø: det får dem til gengæld også til at fordufte! (selvom det klør noget, hvis jeg har fået kradset sår )