Ja, nu skete det igen … oliefyret kørte tørt natten til i går
Jeg må se at få et olie-abonnement et sted, men spørgsmålet er hvor ?
De billigeste steder man kan få tankbil hjem, skal man betale kontant … og så mange penge ligger jeg sjovt nok ikke inde med :surrender1:
Så jer med oliefyr og abonnement hos et olieselskab … hvor køber I jeres olie og hvor meget betaler I pr. måned ?
Jeg er godt klar over at der nok er mange der ville fryse her i huset (som trods alt er varmere end det sidste sted jeg boede :D) … jeg bruger ca. 6 liter olie pr. døgn (lige nu - mindre om sommeren) og supplerer med brændeovnen.
Den førnævnte brændeovn er på overarbejde i disse dage, for jeg tror bare jeg venter med at få fyret i gang, til jeg har fået olien kørt hjem af en tankbil
Jeg ved at OK kører med noget rabathalløj (jeg fik et brev fra dem forleden - på trods af at vi HELDIGVIS slap af med vores oliefyr i sommers) - måske det er værd at kigge på?
Er det en gammel varmvandsbeholder du har??
Da vi overtog huset i maj fyldte vi bare lidt løseligt olie på og den løb tør nogle gange - det betød at beholderen udvidede/trak sig sammen flere gange = en ødelagt tank = se billed
Jeg ved faktisk ikke hvor varmtvand-beholderen sidder, den må næsten være bygget ind i selve fyret :?
Fyret er fra 2006, så det er ikke SÅ gammelt igen …
Jeg har to gange fyldt olie på selv, men det er stressende at skulle hele tiden gå og tænke på det + at måleren på tanken har sat sig fast, så den kan jeg ikke stole på
[QUOTE=Skattekat;1042025]Jeg ved faktisk ikke hvor varmtvand-beholderen sidder, den må næsten være bygget ind i selve fyret :?
Fyret er fra 2006, så det er ikke SÅ gammelt igen …
Jeg har to gange fyldt olie på selv, men det er stressende at skulle hele tiden gå og tænke på det + at måleren på tanken har sat sig fast, så den kan jeg ikke stole på [/QUOTE]
Jeg husker det også som et værre cirkus, at skulle fylde olie på i tide og utide(mens i utide - fordi vi simpelthen glemte det(og måleren på vores sad også fast…), og først kom i tanke om det, når der ikke var mere varmt vand)… Men vi vidste jo også , at vi skulle have pillefyr, og vi ville derfor ikke købe en hel tankfuld olie…
Jeg ved ikke så meget om sådan noget, men det kan vel saktens være, at varmvandsbeholderen sidder i fyret - og så er der vel ikke så meget at bekymre sig om… Måske du endda har en sådan en fancy en der kører på el, i såfald har du da varmt vand nu hvor fyret ikke kører?
Da jeg flyttede ind her, var det noget af det første jeg gjorde, at bestille abb. Jeg bestilte det hos Statoil, og jeg er aldrig løbet tør. Jeg betaler 800,- pr måned, og hvert år får jeg en opgørelse, og en evt regulering af prisen.
Ring da til en række olieselskaber, og hør hvad de kan tilbyde, og så vælg dem der har det bedste tilbud for dig
ordel varmeudgiften over hele åretMed en Q8 Varmekonto kan du fordele varmeudgiften over hele året. Du betaler et fast beløb om måneden og fordeler din varmeudgift i lige store rater.Du undgår høje varmeudgifter i den kolde tid og kan regne med dit budget og du kan betale både fyringsolie og oliefyrsservice over varmekontoen.
Varmekontoen er både en opsparings- og en afdragsordning, der fungerer ligesom en budgetkonto i banken. Men Varmekontoen er rentefri. Der betales ikke renter i de perioder, hvor der er underskud på kontoen. Og der tilskrives ikke renter i de perioder, hvor der er overskud på kontoen.
Betalingen kan fordeles over 10 eller 12 måneder. Hvis du vælger 10 måneder er juni og december betalingsfri. Bestil Q8 Varmekonto
Da vi havde oliefyr brugte vi OK hvor vi havde en varmekonto. De var på det tidspunkt de billigste, men det er nogen år siden så det kan have ændret sig De var rigtig flinke og løb vi tør kom de inden for 2 timer og tankede op og nåede de det ikke så fik vi et eller andet
Vi har en aftale hos Statoil. Men ikke med månedlig ydelse, vi betaler bare regningen når den kommer. Vi er aldrig løbet tør, og de har ret godt tjek på kapacitet og forbrug.