Hej Kattegale Da jeg stadig leder efter den helt rette British Shorthair killing til vores hjem, overvejer jeg nu at købe en fra udlandet (Tyskland eller måske England eller?). Er der nogle herinde som har erfaringer med køb af kat i udlandet? Hentede I den selv, eller fik I den leveret til DK? Hvad skal man være opmærksom på, tænker her om der mon er nogle regler man skal tage højde for når man flytter dyr over grænser? Andre British Shorthair ejere som har erfaringer på dette punkt, og kan fortælle lidt om hvad man skal være opmærksom på mht. selve Britten? Kan I anbefale nogle opdrættere som I har haft gode erfaringer med? På forhånd tak
Jeg har ikke BRI, men jeg har da købt en del katte i udlandet gennem årene:)
Leder I efter avlskat eller kælekat:? Hvad er det, I søger hos BRI, som I ikke kan finde hos nogen opdrætter herhjemme:?
Jeg formoder, I har været i kontakt med specialklubben for BRI:)
Mht at købe i udlandet - det er ofte billigst og nemmest papirmæssigt at hente katten selv eller få den leveret af en person.
Det er nemmere at give konkrete svar, hvis I spørger mere specifikt
Forvent ikke at få navngivne anbefalinger eller advarsler om andre opdrættere offentligt. I kan måske få gode råd, om hvad I skal se på mht sundhed og tests i offentligt forum.
Når vi forstår lidt mere om, hvad I leder efter hos BRI, kan det måske være, I kan få vejledning i privat regi.
Jeg ville ikke købe en avlskat uden at have set den og rørt ved den. Og jeg ville også se og røre ved dens forældre. Og jeg ville spørge opdrætterne meget grundigt om kattefamiliens helbred og udstillingsresultater. Så køb af kat i udlandet kræver mindst en udlandsrejse.
vh
Andreas
Jeg købte jo sin tid (2005) mine 2 Singapura , hun og han hos 2 forskellige opdrætterer i UK.
Jeg hentede dem selv, hunkatten i Chester hvor jeg fløj til Manchester, blev hentet, så jeg kunne se min lille killing, og bragt tilbage til lufthavnen med killing og fløj hjem med at in Cabin. og½ år efter til New Castle hvor jeg hentede min hankat!
I begge tilfælde havde jeg haft supergod forbindelse til begge opdrætterer, med mange billeder, og i New Castle var der et nyfødt kuld på 5 dage, som jeg ogå fik lov til at se+ overnatning.
Killingerne hade begge tilfælde sundhedsbog, pas Chippet og natuligvis rabies vaccineret. Jeg var helt tryg ved,t hentet mine katte.
Ang deres useende, anede, jegintet om standarden,da de ikke var "godkendt i Fife, og jeg aldrig selv havde set en Singapura “live” ,
Mgen lidt morsomt,at mine katte i 2013 var med til FIfe-godkendelsen i Brædstrup.
Du kan selv undersøge hvad der kræves ved import, af kæledyr! Så Held og lykke, men brug noget tid at få et godt kendsab til den opdrættet du vil købe af.-jegkrydser
Cats og Conni
[QUOTE=dkkorat;1162131]Jeg har ikke BRI, men jeg har da købt en del katte i udlandet gennem årene:)
Leder I efter avlskat eller kælekat:? Hvad er det, I søger hos BRI, som I ikke kan finde hos nogen opdrætter herhjemme:?
Jeg formoder, I har været i kontakt med specialklubben for BRI:)
Mht at købe i udlandet - det er ofte billigst og nemmest papirmæssigt at hente katten selv eller få den leveret af en person.
Det er nemmere at give konkrete svar, hvis I spørger mere specifikt
Forvent ikke at få navngivne anbefalinger eller advarsler om andre opdrættere offentligt. I kan måske få gode råd, om hvad I skal se på mht sundhed og tests i offentligt forum.
Når vi forstår lidt mere om, hvad I leder efter hos BRI, kan det måske være, I kan få vejledning i privat regi.[/QUOTE]
Vi leder efter en kælekat. Der er mange opdrættere som har dejlige katte her i DK, men mange har ikke killinger pt., og andre er jeg i kontakt med - nogen som enten venter killinger og andre som planlægger killinger, men intet er sikkert, og derfor vil jeg holde mine muligheder åbne, også dem der måske er lidt mere besværlige, som køb i udlandet Jeg leder efter en i farven lilla og godt vamset, men vil selvfølgelig ikke afvise andre farver, er nok bare ikke til de helt mørke. Specialklubben er det BB-klubben? Jeg har været inde på hjemmesiden mange gange, samt killingelisten også - har været inde på samtlige opdrætteres hjemmesider inde fra killingelisten, hvor jeg har skrevet mails til en stor del af dem. Jeg forsøger blot at undersøge muligheden for køb af killing i udlandet samt andres erfaringer, for at danne mig et billede af om det er muligt eller for besværligt
Killingerne er sandsynligvis på vej:) Foråret kommer - løbetiderne begynder - killinger planlægges Det kan være svært at spå om, hvilke og hvor mange killinger der kommer i et ventet kuld
Tålmodighed er kodeordet, når I søger en bestemt farve - de lyse farver omfatter det hvid:? blå:? lilla:? creme:? disse varianter med hvid:? Med eller uden maske (også kaldet colourpoint):? Med eller uden striber:?
Jo, BB-klubben er specialklubben
Der er masser af britekillinger på vej i Danmark - hvis du har lidt tålmodighed,
Annette Henriksen - catwalks har killinger liiige om lidt i blå og jeg kan ikke huske om de også har lilla.
Martine Ejlersen - Catdelux har killinger på vej i blå
Helle Hornbæk - Coolbear har kuld på vej - også mulighed for lilla
Mette Bjørn - Empire har lillamaskede på vej lige om lidt
Annette Høj Jensen har en parret hunkat hvor der kommer blå
Ønsker du at købe fra udlandet er det ikke mere besværligt end du gør det til, og Tyskland kræver ikke det helt store forarbejde - dog ville jeg ikke købe længere væk fra, end at jeg kunne smutte ned og se killingen før den flytter ind, så du er sikker på at i er det rigtige match.
hvis du taler tysk er det ikke mere besværligt at købe i tyskland end i danmark, andet end den rabiesvaccine den skal have.
nu ved jeg ikke lige hvordan det forholder sig med briten, men for de andre racer er der flere opdrættere der ikke står på killingelisten, men som man kun finder ved hjælp af goggle, der er så nok også nogle uden hjemmesider. og for britens vedkommende ved jeg at der ihvertfald står en opdrætter på killingelisten som er stoppet med opdræt for flere år siden.
men for at vende tilbage til tyskland - der sidder rigtig mange lækre briter i tyskland
Chalinas har killinger, tror dog alle er blå:) Det er ingen problem at købe killing i Tyskland, bare husk at forældrene skal være HCM scannet.
Marina
Jep, de er alle blå - men skønne briter de har, her et ældre billede
Deres FB gruppe
Jeg kender ikke opdrætteren, men hende her har da en lilla tortie spotted tabby hunkat til salg + en lilla tortie i stor killing
Nuuuj den lille sorte