En af mine søde ansatte havde ikke noget varmt vand i morges fordi hans oliefyr var løbet tør
Han bor til leje og skal fraflytte 1 nov. så han skal kun bruge olie til 30 dage…
men hvor i alverden køber han så lille et kvantum?? det mindste man kan få hos olieselskaberne er 800 liter og det er jo ca 8 gange så meget som han skal bruge…
Nogle gode tips til hvad i alverden han skal gøre ?
Køb 10 l dunke og køb enten diesel eller Finn siger at nogle tankstationer også sælger fyringsolie. Det er samme ting, blot er fyringsolie billigere og tilsat farve så det kan opdages ¨hvis det bruges i biler
Man kan købe fyringsolie på ret mange tankstationer. Min lokale OK tank har fyringsolie. Jeg har endda set steder hvor man kunne låne en trailer til at køre det hjem i.
Har haft samme problem- vi købte store 15 liters vanddunke i Harald Nyborg til 25 kr. stykket og fyldte dem så op på en tankstation.
Det er ofte DK tanke, der har fyringsolie, men der er sikkert også andre- man skal bare lige finde ud af, hvor de er.
Hvis man har bil og anhængertræk kan man også leje en trailer ( på samme tankstationer ), hvor der kan være op til 400 liter olie i.
Brita: Varmeblæser osv. dutter ikke, for man skal jo bruge olien til, at få varmt vand.
Nej, man tænker nok mest over det, hvis det ikke er der.
Vi kom dog igennem 2 måneder ved, at fylde små kvantums på oliefyret, men er også meget irriteret over, at man ikke kan bestille og få leveret mindre end 700 liter.
6-10.000 kr. er sgi mange penge på en gang og vi kan så heller ikke få en varmekonto mere, da vi er i RKI…