Købe en færdig løbegård?

Hej kattevenner :slight_smile:

Lige et hurtigt spørgsmål. Vi skal til at købe hus og vil gerne have en løbegård til Nala. Jeg har før haft en hjemmelavet løbegård, men jeg spekulerede på om der var et sted man kunne købe en færdig løbegård, for det tænker jeg da er noget nemmere? Jeg synes bare det jeg har fundet på nettet har været for småt/lavt og ikke rigtig det jeg går efter. Måske skal vi (med det mener jeg min mand) bare selv i gang, når det er. :wink:

Venlig hilsen Kelle

Du kan se en færdigkøbt løbegård her.

Den er flot og det er udført af proff. folk, men den koster spidsen af en rumfærge :wink:

Du kan evt. kontakte Vorbecks for mere info :slight_smile:

Randers-volieren kan monteres på et par timer, hvis man har et plant fundament: http://www.voliere.dk
Men den er heller ikke billig.

Og kvaliteten ved en hjemmelavet løbegård med træskelet er, at det er nemmere at lave hylder og pinde, som kattene kan klatre og kradse i.

vh

Andreas

Vi har lige fået tilbud på at få indhegnet haven. Ca. 80 m indhegnet med 5x5cm galvaniseret hegn, opsat i 180 cm, med 3 rækker strøm i toppen samt 1 m bred låge. Tilbuddene varierede fra 30.000 kr til 67.000 kr. Poda Hegn, Ser Hegn og Ishøj Hegn gør sig i den slags ved jeg. Dem som ville have 67.000 for det, var Odense Trådvarefabrik.

Hej alle, tak for svar. :slight_smile: Puha det er ikke ligefrem billigt. Problemet er, at jeg går sygemeldt med bækkenløsning, så jeg kan ikke lave alverdens. Min man har aldrig bygget en løbegård før, og jeg er lidt bange for at han ikke får det gjort sådan lige med det samme, hvis det virker uoverskueligt for ham at skulle lave det helt fra bunden. Derfor kunne det være rart, at det bare var sådan lige til at sætte op.

En hjemmelavet med træskelet er også mere ideel. Min gamle var fuld af klatretræer, hylder, huler og meget andet spændende. :slight_smile: Måske jeg skulle spørge min bror om han vil give en hånd, han hjalp min far med at bygge to voliere engang, så han ved da hvordan det gøres.

Jeg har en lille løbegård liggende, men den er lavet kun med to sider så den skal være i en krog d.v.s. der skal to sider til. Den er med tagplader og låge og i fin stand. De to sider er færdige rammer og i fuglevoliere-tråd. Jeg skal ikke have alverden for den og pengene går til www.hittekat.dk
Mener den er 220 X150 i grundmål

Det lyder interessant, kemikaze. :slight_smile: Er det noget, der kan bygges videre på? For vi skal bruge fire sider. Og hvor i landet bor du?

Jeg kan ikke forestille mig andet end man bare kan lave tilsvarende rammer med fuglevolieretråd til de andre sider. Og så sætte det hele sammen. Vi bor 20 km nordvest for Århus

Kan være det er nemmere at forestille sig hvis man får et par billeder af det du har? :slight_smile:

ser hegn har færdige kattegårde. min far har også noget voliere han skal ha pillet ned ved vejle. kan høre ham på prisen i morgen. så kan du kombinere med det fra kamikaze til du når den størrelse du vil ha

Ej sikke venlighed, at tilbyde brugte materialer :slight_smile: Om Kelle ikke kan finde anvendelse for det tilbudte er jeg sikker på mine mitter vil sætte pris på at de kan få en løbegård tidligere end beregnet

Jeg får lige tager billeder i løbet af week-enden.

Den billigste løsning er så afgjort hjemmelavet eller hjemmelavet med hjælp fra en handy-man.

høre lige min far hvor mange voliere der skal ned. og hvilken stand de er i. tror der er nogle der skal ha skiftet en pind hist og her.

Hvor er I søde. :slight_smile: Jeg kan dog ikke blive klog på min mand, nu vil han pludselig selv! :dokdok: Så jeg må hellere sige nej tak. Den mand… tsk tsk. :wink: Men tusind tak for tilbudet nudivine og kemikaze.

Og så kan det jo være catsanddogs tager imod tilbuddet. :slight_smile:

Jeg er meget interesseret i at høre mere om de brugte dele til løbegård for står for at skulle bygge inden så længe

Jeg skal nok få taget billeder…når det ikke regner. Lige nu øser det ned