Kogt kylling

Ok… Så er det vist pga Nobbys historie med dårlig mave jeg er blevet rådet til at starte med så lidt :slight_smile:

Godt at vide til en anden gang :slight_smile:

Elvis fik en god skefuld af den røde dåse for et par timer siden, det blev meget hurtigt spist op! :slight_smile: Men puha for en ånde det giver… :tihi:
Hvor længe kan det holde sig i en lukket plasticbøtte i køleskabet? Der er jo til en del dage, når jeg nu er lidt hys med dårlig mave og helst starter ret forsigtigt ud. :S Han har haft dårlig mave én gang, heldigvis kun et par dage, og gik over igen ved at droppe godbidder.

Øv! Elvis leverede en ordentlig omgang tynd mave i bakken i nat, og det lugtede langt væk af indholdet i den røde LUX-dåse. :S Hvad gør vi så nu? Dropper dåsemaden og prøver igen når maven er ok igen? Og så med mindre portion? Han fik kun to skefulde igår, men det var åbenbart for meget.

Hvis det var mig, så ville jeg forsætte …Du ved jo han ikke er syg, og en gang tynd mave pga foderskift gør ikke mig urolig.
Hvis du stopper nu, og prøver igen senere, så får du sikkert samme resultat - Hans mave skal åbenbart vænne sig til vådmad …Du kan evt. osse prøve et andet vådprodukt. Prøv det som er let tilgængelig i danske supermarkeder, feks. enten sheba eller whiskas ( hvis du vælger whiskas, så vælg den variant som hedder ‘Mmm’ det er lige så lødig som det meste andet vådmad )

Når jeg har haft killinger så bliver de allerede når de begynder at spise selv, vænnet til både vådmad, og råt kød/fisk, og hvor er jeg glad for det, for så står de nye ejere ikke med en killing som de selv skal vænne til nyt foder.

Efter min mening, så er det vigtig at man vænner katten til vådmad, da jeg bestemt ikke er tilhænger af udlukkende fodring med tørfoder …Mange katte drikker ikke nok, og da der som bekendt ikke er væske nok i tørfoder, så går mange katte rundt og er hel eller delvis dehydreret, og det kan i uheldigste fald betyde problemer med nyrer eller blære.

Min erfaring er også, at foderskift godt kan give tynd mave nogle dage…

Okay, så jeg skal bare fortsætte med at give en lille portion om dagen, og så skulle maven alligevel gerne blive normal igen? Jeg tænkte nemlig, den dårlige mave ville fortsætte, hvis jeg blev ved med at give vådfoder?

Jeg er ret sikker på at hans mave bare skal vænne sig til vådmad, og i løbet af få dage vil det sikkert stabilisere sig.
Så længe du ved at han er glad, sund og rask, så sker der ingenting med lidt løs mave i en lille periode …Og han var jo frygtelig glad for vådmad, så som skrevet før, så ville jeg bare forsætte :slight_smile:

Nu har Elvis så bestemt, at han ikke gider det vådfoder alligevel… :thumbdown: Han slugte sine første to portioner på få minutter, igår spiste han det også, dog lidt langsommere. I dag har han bare kigget på det og gået sin vej. Hvad er dén nu af… :? Han fik ormekur i forgårs, kan det påvirke appetitten i dag også? Han har heller ikke rørt sit tørfoder men dog spist en portion kogt kylling, som jeg gav ham fordi jeg blev stresset over, at han ikke havde spist siden igår eftermiddag…
Har læst rundt her på siden og prøvet diverse tips som at hælde kogt vand over og most det ekstra, det hjælper ikke.

Vores gider OVERHOVEDET ikke det røde og blå Lux. Kun, somme tider, bidderne i gele (gul og orange)

Så det kan være at nu hvor nyhedens interesse har fortaget sig at han kommer i tanke om at det kan han ikke li? Det kan osse være han har lidt murren i maven, nu hvor den skal vænne sig til noget nyt.

Vi har altid bare givet vores en blanding af alt muligt. Både vådt og tørt. De får det jeg enten lige falder over af nye ting, vinder på udstillinger, eller bare køber fordi det lyder spændende.

Ib fik godtnok tynd mave i Sverige, men det tilskriver jeg nu ikke den kasse “skrammel” tørfoder som jeg var nødt til at købe deroppe. Og resten af æsken blev spist derhjemme uden dårlige maver (den lå på gulvet som "selvbetjening… NØJ det var SJAW at sidde der og fiske tørfoder ud L)

[QUOTE=mh9000;1014136]Nu har Elvis så bestemt, at han ikke gider det vådfoder alligevel… :thumbdown: Han slugte sine første to portioner på få minutter, igår spiste han det også, dog lidt langsommere. I dag har han bare kigget på det og gået sin vej. Hvad er dén nu af… :? Han fik ormekur i forgårs, kan det påvirke appetitten i dag også? Han har heller ikke rørt sit tørfoder men dog spist en portion kogt kylling, som jeg gav ham fordi jeg blev stresset over, at han ikke havde spist siden igår eftermiddag…
Har læst rundt her på siden og prøvet diverse tips som at hælde kogt vand over og most det ekstra, det hjælper ikke.[/QUOTE]

Dét kan jeg godt forstå han ikke gider…mine kan ikke fordrage det, uanset farven på dåsen. LUX er ad-bad…

Hvor bor du i Aalborg…du er velkommen til at komme herud nu, så kan du få Porta 21, én med det lækreste kylling og 2 med tun…400 gram i hver.
Dét er lækkert vådfoder…

Ved du hvad…jeg filer lige én fra hver af de hhv 56 og 57 Bozita, 370 grams jeg har foræret til Luise og Lene, men som de ikke har hentet endnu :smiley:
Det tror jeg ikke de 2 har noget imod.

Så kan de prøvesmage lidt forskelligt, inden du køber på zooplus.

[QUOTE=mh9000;1014136]Nu har Elvis så bestemt, at han ikke gider det vådfoder alligevel… :thumbdown: Han slugte sine første to portioner på få minutter, igår spiste han det også, dog lidt langsommere. I dag har han bare kigget på det og gået sin vej. Hvad er dén nu af… :? Han fik ormekur i forgårs, kan det påvirke appetitten i dag også? Han har heller ikke rørt sit tørfoder men dog spist en portion kogt kylling, som jeg gav ham fordi jeg blev stresset over, at han ikke havde spist siden igår eftermiddag…
Har læst rundt her på siden og prøvet diverse tips som at hælde kogt vand over og most det ekstra, det hjælper ikke.[/QUOTE]

Du har nok fundet en variant af vådfoder der ikke lige passer ham. Der er ikke andet at gøre end prøve sig frem. Mine katte gider kun den blå fra LUX - Men de er nu osse vilde med pate.
Desuden kan katte godt få lidt uro i maven af ormekur …Og du nævnte jo splatmave i går, mon ikke det er ormekuren som er skyld i det, og slet ikke vådmaden ?

Hm det kan godt være, jeg bare skal prøve med en anden variant. Det undrede mig bare, fordi han jo spiste det gladeligt de første par gange. Hvis han heller ikke gider det i morgen prøver jeg med den blå i stedet. Han er hvertfald vild med lakse- og ørredsnacks, og det er jo det, den blå dåse er med. Så håber jeg, han gider det.

Jo splatmaven kan sikkert godt være pga. ormekuren, det havde jeg slet ikke tænkt på. :ups: Det lugtede bare så meget af det røde lux-mad at jeg tænkte, det var derfor. :tihi:

sim-sim: tusind tak for tilbuddet! sender lige pb. :slight_smile:

Elvis vil gerne sige tusind tak til sim-sim for det meget lækre vådfoder! Her er det Bozita med kylling og kalkun, det meste af portionen var altså spist inden jeg overhovedet kunne nå at finde mobilen og starte kameraet :tihi: Det hele var spist på under 2 minutter! Så det faldt i meget god jord. Beklager den dårlige kvalitet af videoen, har kun mobilen at filme med. Men hans begejstring er vel til at få øje på alligevel. :høhø:

//youtu.be/4rfRakdB3Ew

[QUOTE=mh9000;1014856]Elvis vil gerne sige tusind tak til sim-sim for det meget lækre vådfoder! Her er det Bozita med kylling og kalkun, det meste af portionen var altså spist inden jeg overhovedet kunne nå at finde mobilen og starte kameraet :tihi: Det hele var spist på under 2 minutter! Så det faldt i meget god jord. Beklager den dårlige kvalitet af videoen, har kun mobilen at filme med. Men hans begejstring er vel til at få øje på alligevel. :høhø:

//youtu.be/4rfRakdB3Ew
[/QUOTE]

Hvor er det SØDT! Særlig der hvor han snuser lidt rundt på tallerknen og så HOV DER ER JO MERE…Om nom nom…

Det kunne han godt lide… :smiley:

[QUOTE=mh9000;1014856]Elvis vil gerne sige tusind tak til sim-sim for det meget lækre vådfoder! Her er det Bozita med kylling og kalkun, det meste af portionen var altså spist inden jeg overhovedet kunne nå at finde mobilen og starte kameraet :tihi: Det hele var spist på under 2 minutter! Så det faldt i meget god jord. Beklager den dårlige kvalitet af videoen, har kun mobilen at filme med. Men hans begejstring er vel til at få øje på alligevel. :høhø:
[/QUOTE]

Nåh, hvor er han bare sød :hjerte:

Det er så dejligt med sådan nogle killinger. De spiser bare alt, man sætter foran dem. Og så på et tidspunkt er der lige pludselig ingenting, de gider spise to gange i træk :slight_smile:

[QUOTE=mh9000;1014856]Elvis vil gerne sige tusind tak til sim-sim for det meget lækre vådfoder! Her er det Bozita med kylling og kalkun, det meste af portionen var altså spist inden jeg overhovedet kunne nå at finde mobilen og starte kameraet :tihi: Det hele var spist på under 2 minutter! Så det faldt i meget god jord. Beklager den dårlige kvalitet af videoen, har kun mobilen at filme med. Men hans begejstring er vel til at få øje på alligevel. :høhø:
][/QUOTE]

Sim.-Sim (katten) siger velbekommen.
Jeg er glad for, at du kom herud og fik nogle smagsprøver…:slight_smile:

Nåååååååårh, hvor er han sød…dét kan han lide.

Så ved du hvad du skal bestille til ham på zooplus…han er da ikke kræsen, han kan bare ikke lide LUX. :smiley:
Det kan mine da heller ikke fordrage…så intet mystisk i det. :smiley:

Jeg så lige videoen 2 gange…han er bare såååå sød…