Køkken maskiner der ikke lige bliver brugt, tips til bedre udnyttelse

Efter snakken om air fryer anbefalinger

Jeg er nok ikke den eneste der har fået/ købt ting til køkken, der enten er kommet til huset pga det er moden
Men 10 øren ikke lige er faldt hos mig til og se lyset :dummeslag: :huh: :ok:

Tænker om der var gode råd, tips og ideer, anbefalinger inden indkøb
Der kunne deles

Jeg fik i 2021 en sous vider stav
Den har endnu ikke været brugt, pakket ud.
har flere gange haft den fundet, men jeg syndes det lyder omstændigheder så laver bare maden på gammeldags måde

Jeg er god til nye opskrifter og afprøve noget
Men denne her , har jeg svært ved

Nogle der kan byde ind med noget

Skal lige siges jeg fik også den vakuum maskine

Den har jeg brugt lidt

Det var ikke det billigste af det billigste
Mener begge dele stod i omkring 2400 kr
Jeg ønskede mig det ikke, fik det fordi alle har det så troede du også ønskede dig det, pga nedlukningen og flere ting blev det ikke byttet

Og hvor har jeg fortrudt det meget siden

3 Synes om

Jeg har haft: elektrisk bordgrill, foodprocessor, elektrisk kartoffelskræller, stavblender, el-kniv, pålægsmaskine, frituregryde. Alle dele brugt minimalt.
Jeg har: microovn der ikke er sat til :woozy_face:
Jeg har og bruger: brødrister, vaffeljern, håndmikser, toastjern, blender og røremaskine.
Der skal enormt meget til før jeg køber nye køkkengadgets, for jeg ved de ender bagerst i skabet for at samle støv :face_with_hand_over_mouth:

4 Synes om

Jeg har faktisk ingen køkkenmaskiner jeg ikke bruger. Eller jo det har jeg vist alligevel, for da jeg i sin tid købte min aldeles fantastiske Kenwood maskine, fulgte der al udstyr med, incl. en blender. Blenderen står stadig bagerst i skaber og er aldrig blevet pakket ud. Men ellers bruger jeg det hele regelmæssigt. Det være sig røremaskine, kødhakker, foodprocessor, mikroovn, min æggekoger til kun 3 æg, toastjern og nu min airfryer, som jeg allerede er blevet ret glad for.

Jeg tager mig så også rigtig god tid, inden jeg beslutter mig for at anskaffe endnu en gadget. Jeg overvejer længe om det nu også virkelig er noget jeg får brug for, eller om det bare er fordi “alle andre har det”. Jeg havde sikkert heller ikke købt min airfryer endnu, hvis ikke det var fordi jeg fik det gavekort og kunne få den gratis :tihi:

Tilføjelse: Jeg ville sælge eller donere dem, hvis jeg havde køkkenmaskiner til at stå, jeg ikke brugte. Nogen der har brug for en blender til en Kenwood køkkenmaskine? :grin:

4 Synes om

Nu køre jeg sådan lidt gammeldags dags husholdning på nogle få måder, så pålægs maskine er sat i skabet, men bliver brugt, så køber jeg to hele rullepølser, dem skære jeg der på,
koger selv hamburgerryg, og skære til pålæg.

Køber selv hele spegepølse, og tager, og skære der på, hvis jeg har igang med andet,
ind imellem. salter selv til stege flæsk, det bliver også skåret på denne,
det samme med bacon.
køber selv imellem store stykker bacon, det bliver også skåret i tynde skiver der,
Ja der er lidt rengøring, men den gør mange små ting nemmere for mig

1 Synes om

Men den kan det samme som en god skarp kniv :wink:
Vi får også hele spegepølser mm :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 Synes om

Helt enig med dig, men jeg kan bare ikke det der med og få det skåret helt tynd

Jo jo det er nogle gode madder vi får der

Men der bliver skåret for tykke, når jeg kun bruger en kniv
Og især hvis der er gæster, syndes jeg det skal være pænt ens, og det er det bare ikke

Må samtidig tilstå jeg ved ikke om jeg går ud og køber en ny, denne her jeg har er mor’s og tælle tælle, den er faktisk nogle år nu :ups:

2 Synes om

Jeg elsker sousvide. Det er lidt omstændeligt men for s… En lækker pulled pork. Og oksesteg. Og and.

Har lavet en kæmpe portion pulled og så bare i fryseren med resten.
Og sidste år (vi ligger pt i bygge rod), så billige andelår.
De blev simpelthen så lækre.

Ved staven også er populær til vandbad ved chokolade.

2 Synes om

Min allerbedste lille køkken dims er micro plane rive jern.
Pas på snitterne.
Men kan rive diverse grønt til to hurtigere end at finde og rengøre foodprocessor. Den blev faktisk pensioneret for et par år siden.

Gefu mandolinjern - samme historie. Det spiller bare og har gjort det i årevis nu.
Kål til salater, blomkål til fad og salater, agurker osv

2 Synes om

Vi bor ikke så stort i forhold til køkkenskabsplads, så vi har ikke noget vi ikke bruger for det er der ikke plads til :hoho:
Vi har og bruger: mikroovn, stavblender, blender, toaster, el-kedel og håndmixer

1 Synes om