Kokken og jomfruen

[quote=PiaR;527322]ENIG!!

God, veltillavet mad koster altså penge.[/quote]

præcis og dårlig mad ka ødelægge en hel fest

[quote=Johnny;527326]jeg havde så den tvivlsomme ære at være i praktik hos et mindre catering firma her i århus sidste år og jeg må indrømme at jeg flere gange var ved at vende vrangen ud på mig selv over den måde de klaskede maden sammen på og tilberedningen og hygiejnen var helt af h til og de kaldte det finere madlavning.
det værste var at ejeren er landskendt og den ene af kokkene går for at være en af de bedste i byen.
det var så ulækkert

det jeg vil med mit indlæg er bare at fortælle at man skal sørge for at det sted man får mad fra virkelig er iorden og har de mange dårlige anmeldelser, så skal man holde sig væk[/quote]

Sådan tror jeg desværre, at det foregår rigtig mange steder. Jeg tror, det er de færreste steder, man vil have lyst til at spise, hvis man har tilbragt en dag i køkkenet :S

Pokkers at det er på Fyn, for Michael og jeg har flere gange leveret mad til fester.
(bryllup, søvbryllup, store fødselsdage og lign) Samt min søster og svoger begge er uddannede kokke og leverer ud af huset i ny og næ.

Men jeg synes du skal google BBQ Team [FYN]
De er regerende Danmarksmestre i grill, og de er svinehamrende dygtige til at lave mad.

Åh ja!!! Min ene fætter er uddannet kok og har arbejdet på nogle af Kbhs bedre restauranter…
Bla var han gennem flere sæsoner ansat på en meget kendt og “god” restaurant i Tivoli (vinteren gik med at være ansat i Belgien eller Frankrig)…
Efter alt det min fætter fortalte om stedet og den måde de blev instrueret i at behandle (mishandle) råvarerne, så må jeg indrømme at jeg ganske enkelt ikke har spist på restauranten siden…

Det er godt nok længe siden og jeg ved at køkkenchefen er blevet skiftet siden - men stedet er stadig ejet af samme mand… Og ejeren er altså mindst halvdelen af restaurantens ry!

Kokken og Jomfruen - kort sagt - hold jer væk - det er RÆDSOMT - de smadrede en 30 års dag jeg var gæst ved

MEN - jeg har en rigtig dejlig ven - en studiekammerat der er caterer på fritidsbasis… den mand kan lave mad…!!! han kan VIRKELIG lave mad og han sammensætter menuen med jer så det passer til selskabet og pengepungen hvis du beder ham om at anbefale noget :slight_smile:

han har været hos mig et par gange og lavet tøm kølskabet - hans mad er vidunderlig og han køber selv råvarerne og ved hvor han skal få tingene…

Dog har han lige fået en dejlig lille peanut derhjemme - og som alle småbørn lægger det jo beslag på farmands tid :slight_smile: men jeg skal meget gerne ringe til ham og høre om han vil - der er jo god tid til så han vil sikkert gerne :slight_smile:

Vi fik mad fra Kokken og Jomfuen her til nytår.
Betalte 168 kr kuverten og vi var 5 voksne og 1 barn.
Barnet fik lasange som hun desværre ikke brød sig om.

Men det andet nuuuuiiiiihh det var guf.
Mørbrad - flødekartofler - alverdens grønt, og diverse tilbehør.
Kødet var så mørt at vi kunne tygge det med øjenvipperne og smagte fantastisk - der var mere end rigeligt, vi var så forædte og der manglede bestemt ikke noget.

Min svoger har så prøvet det modsatte, til store forsamlinger er det noget møg. Der var ikke nok forretter ( men fik besked på at hente) hovedretten var der heller ikke nok af. Så det var lidt fladt hvad det angik.
Det smagte godt - det er så en hel anden sag.

Kokken og jomfruen bliver det så ikke :stuck_out_tongue:
Sagden er den at min svoger er kok med egen firma og jeg ved af erfaring at det er rigtig god mad. Måske lidt mere gourmet mad end min datter vil syntes om. Men til gengæld ved jeg maden kommer til tiden, at der er nok og kvaliteten er i top. Problemet er at det er ved at være et par mdr siden jeg har givet ham forslag til hvad vi gerne vil have og venter på en pris samt endeligt menuforslag, selvom jeg har rykket et par gange har jeg stadig ikke fået en pris og det er ved at være lidt knotten over :frowning:
Men maden bliver enten fra min svoger eller fra Kjær’s gourmet, de har et godt ry og der er sørme noget min datter syntes om og som jeg er villig til at få serveret til en konfirmation :smiley:

[quote=KKH;526485]
Til hovedret har vi lejet en mand, som kommer og griller pattegris for os, og dertil skal vi så have forskellige blandede salater, flødekartofler og krydderkartofler.[/quote]

TAK Kia, du har lige reddet mig fra at blive gråhåret :thumbup:

Jeg har spekuleret som en gal over hvad vi skulle lave, men da du skrev dette indlæg var jeg ikke i tvivl! Vi fik nemlig (for første gang ever) helstegt pattegris til NSR´s sommerfest forrige år og der var ungerne med og de ELSKEDE det simpelthen.

Da jeg foreslog det for Nicki fik han et stort smil på og sagde JA med det samme :thumbup:

Nicki skal i øvrigt også konfiskeres i maj, den 14. :slight_smile:

Kender i alle forresten denne side: www.konfirmationsportalen.dk ?? Skide godt værktøj til planlægningen :ok:

Jeg kan anbefale http://www.fijnautsgourmet.dk/ - de leverer rigelig, god og veltillavet mad, som smager fantastisk :thumbup: eller http://www.moellekroen.dk/ :høhø: