Min datter skal konfirmeres til maj Vi har fundet et rigtigt hyggeligt fest lokale som er en gammel mølle der er sat i stand. Vi skal i gang med at kigge os omkring efter noget mad. Min datter er ikke speciel kræsen men heller ikke vild med det mest advancerede gourmet mad. Hun har kigget lidt selv på nettet og syntes at der hvor hun kan finde det hun bedst kan lide er hos Kokken og Jomfruen.
Jeg syntes bare jeg har hørt så meget dårligt om Kokken og Jomfruen.
Er der nogen herinde der har gode erfaringer med dem ???
Jeg synes deres mad er ufattelig kedelig og uinspirerende.
Yaikes…
Det er totalt kønsløs metermad lavet på et samlebånd og uden den mindste smule sjæl!
Men man fĂĄr jo ogsĂĄ hvad man betaler for.
Husk at Smageriet og Selskabskokken er samme biks bare under andre navne.
Jeg har heller ikke gode erfaringer med dem, som regel er der kun lige nok. Men det kommer ogsĂĄ an fra hvilken af dem jo. Dem i vores omrĂĄde har ikke et godt ry, men derfor kan de mĂĄske godt have det i Odense.
Til min søns konfirmation til maj:
Når gæsterne ankommer, får de selvfølgelig velkomstdrink, og dertil bliver der serveret lidt appetisers.
Til hovedret har vi lejet en mand, som kommer og griller pattegris for os, og dertil skal vi så have forskellige blandede salater, flødekartofler og krydderkartofler.
Og til dessert skal vi have isbar, som er i en gammeldags isvogn, og så kan man selv blande som man vil. Der skal vi blandt andet prøve øl-is og kokos-is og nogle andre jeg ikke lige kan huske, men der kommer selvfølgelig også de gængse is.
hvordan maden smager vil jeg af gode grunde ikke udtale mig om, da jeg aldrig har smagt den.
men jeg har da været til flere fester hvor der har været mad fra kokken og jomfruen, og jeg har da aldrig oplevet at der var nogle problemer hverken med leveringen eller noget der manglede.
[quote=KKH;526485]
Til min søns konfirmation til maj:
Når gæsterne ankommer, får de selvfølgelig velkomstdrink, og dertil bliver der serveret lidt appetisers.
Til hovedret har vi lejet en mand, som kommer og griller pattegris for os, og dertil skal vi så have forskellige blandede salater, flødekartofler og krydderkartofler.
Og til dessert skal vi have isbar, som er i en gammeldags isvogn, og så kan man selv blande som man vil. Der skal vi blandt andet prøve øl-is og kokos-is og nogle andre jeg ikke lige kan huske, men der kommer selvfølgelig også de gængse is.[/quote]
Det var faktisk en god ide med sĂĄdan en pattegris. Hvor fĂĄr man fat i sĂĄdan en fyr ?? fĂĄr i salat, kartofler osv fra samme sted ??
[quote=Bodil;526501]hvordan maden smager vil jeg af gode grunde ikke udtale mig om, da jeg aldrig har smagt den.
men jeg har da været til flere fester hvor der har været mad fra kokken og jomfruen, og jeg har da aldrig oplevet at der var nogle problemer hverken med leveringen eller noget der manglede.[/quote]
Der er åbenbart meget delte meninger om dem. Jeg har aldrig fået mad derfra, og kender heller ingen der har. Det jeg har hørt er bare det generelle rygte om dem.
Men tror vi finder mad et andet sted, eller f.eks en der stĂĄr og griller maden - det lyder som en god ide.
jeg har været til en del selskaber hvor der har været mad fra kokken og jomfruen og det har aldrig været ret godt, en gang kom maden sågar 1½ time for sent.
det er ren samlebĂĄndsmad og kvaliten er sĂĄ derefter.
der er masser af mindre cateringsvirksomheder rundt omkring som sagtens kan matche deres priser
Mener at min fætter og hans kone fik det fra Skibhusslagten i odense da de for to årsiden blev gift. Det var meget lækket. Men jeg ved ikke hvor dyre de er .
Ellers så ville jeg prøve at google lidt:)
Tilbehøret til grisen får vi fra Amstrupgård, det er et kanon sted med super dejlig mad der er kræset om, og der er altid mere end rigeligt.
Vi holdte vores bryllup dernede + vi fik leveret buffet til den mindstes barnedĂĄb, og vi har ogsĂĄ en enkelt gang bestilt en menu til nytĂĄrsaften.
Men de kører vist ikke helt til Odense.
Grillmesteren, der havde vi egentlig fundet en på nettet, som også kan levere tilbehøret: http://www.grill-udlejning.dk/?site=3 Ser så lige at de kun kører i øst- og midtjylland.
Men det viste sig sĂĄ at min mands kammerat er i familie med en, som sĂĄ gav os et bedre tilbud, og at vi sĂĄ vidste at kammeraten kunne stĂĄ inde for kvaliteten gjorde da ogsĂĄ valget nemmere.
Jysk Diner kan sĂĄ absolut heller ikke anbefales :S
Enig!
de kan ikke følge med når der er travlt og så er der fejl og mangler + forsinkelser. hold jer væk.
har bla stået som serverings person på en konfirmation hvor de havde “glemt” at skære stegen fra benet, den var stegt helt i smadder. eller til kobberbryllup hvor der kun var forret til 70% af selskabet selvom folk ikke svinede med portionerne.
tilsvarende løsninger kan fås hos næsten alle diner selskaber.
jeg kan stå inde for chicago roast house, har brugt dem flere gange i forskellig sammenhæng, og det har altid været helt i vinkel. og deres kød er udemærket og mørt.
og selvom den nærmeste er i århus bringer de alligevel ud til hvor som helst ved mere end 10 kuv til fest.
Up-Town Buffet
2 forretter, 2 forskellige stege og 3 slags tilbehør samt dessert
Forretter
* Luxus tunmousse m. rejer
* Hjemmelavet kalkunsalat m. ananas og sprødt bacon
Hertil flutes m. smør
Hovedretter
* Chicago Turkey Roast (supermørt, helstegt kalkunbryst)
* Chicago Roast (rosastegt steg fra udvalgte kvalitetskvæg)
* Flødekartofler
* Mixed salat m. dressing
* Hjemmekrydrede chips
Desserter
Vælg mellem
* Islagkage eller
* Chokoladekage eller
* Chokolademousse
Minimum 10 person(er).
125,00
US Buffet
2 forretter, 3 forskellige stege og 3 slags tilbehør samt dessert
Forretter
* Kalkunsalat med sprødt bacon og ananas
* Røget laks med dild-creme fraiche
Hertil flutes m. smør
Hovedretter
* Chicago Pork Roast (sirup- og sennepsglas. skinkesteg)
* Chicago Turkey Roast (supermørt, helstegt kalkunbryst)
* Chicago Roast (rosastegt steg fra udvalgte kvalitetskvæg)
* Fløde kartofler
* Pastasalat med grøn pesto
* Hjemmekrydrede chips
Desserter
Vælg mellem
* Islagkage eller
* Chokoladekage, eller
* Chokolademousse
Minimum 10 person(er).
135,00
Festbuffet
3 forretter, 3 forskellige stege og 3 slags tilbehør samt dessert
Forretter
* Luxus tunmousse m. rejer
* Hjemmelavet kalkunsalat m. ananas og bacon
* Røget laks med dild-creme fraiche
Hertil flutes m. smør
Hovedretter
*
Chicago Roast (rosastegt steg fra udvalgte kvalitetskvæg)
*
Chicago Turkey Roast (supermørt, helstegt kalkunbryst)
*
Chicago Pork Roast (sirup- og sennepsglas. skinkesteg)
*
Flødegratinerede kartofler
*
Mixed salat m. dressing
*
Hjemmekrydrede chips
Desserter
Vælg mellem
* Islagkage eller
* Chokoladekage eller
* Chokolademousse
Minimum 10 person(er).
145,00
Hmmm, her i huset har vi sĂĄ aldeles ringe erfaringer med Chicargo Roast.
De skulle levere julefrokost til 30 ITfolk.
Der var mad til max 20, og ingen svineåd… Plus de kom mere end en time for sent.
Dem har jeg prøvet 1 gang i forbindelse med min 30 års fødselsdag.
Det var en blandet fornøjelse.
Ved første øjekast synes jeg ikke, at der var mad nok, da det kom. Men det viste sig dog, at der var nok og en lille sjat til.
Men maden var af tvivlsom kvalitet. Jeg havde bestilt 3 forskellige saucer hvor de alle 3 var kolde - ja den ene var sĂĄgar stadig smĂĄfrossen. Der stod pĂĄ siden at alt var klart til at blive serveret. Ikke noget om at vi selv skulle opvarme tingene.
Men selskabet synes ellers at være tilfreds med maden ud over saucerne.
Der var en liste med, hvad vi skulle have klar til at levere tilbage igen. Men den matchede ikke med de bøtter/fade som vi havde fået, så der opstod selvfølgelig nogle problemer i den forbindelse.
Ofte får man desværre, hvad man betaler for, og når kuvertprisen er på de der 100-150 kr. så kan man altså ikke forvente ret meget.
[quote=DaneX;527318]Dem har jeg prøvet 1 gang i forbindelse med min 30 års fødselsdag.
Det var en blandet fornøjelse.
Ved første øjekast synes jeg ikke, at der var mad nok, da det kom. Men det viste sig dog, at der var nok og en lille sjat til.
Men maden var af tvivlsom kvalitet. Jeg havde bestilt 3 forskellige saucer hvor de alle 3 var kolde - ja den ene var sĂĄgar stadig smĂĄfrossen. Der stod pĂĄ siden at alt var klart til at blive serveret. Ikke noget om at vi selv skulle opvarme tingene.
Men selskabet synes ellers at være tilfreds med maden ud over saucerne.
Der var en liste med, hvad vi skulle have klar til at levere tilbage igen. Men den matchede ikke med de bøtter/fade som vi havde fået, så der opstod selvfølgelig nogle problemer i den forbindelse.[/quote]
Vi fik derfra til en barnedĂĄb i sommers. KinakĂĄl og bearnaisesauce tyndt som vand :S Jeg kunne selv have lavet det hele langt bedre.
jeg syntes osse chiocago roast er lækkert, men jeg ville ikke servere det til en konfirmation.
for mig er chicago roast bare en slags finere fast food.
ENIG!!
God, veltillavet mad koster altsĂĄ penge.
jeg havde så den tvivlsomme ære at være i praktik hos et mindre catering firma her i århus sidste år og jeg må indrømme at jeg flere gange var ved at vende vrangen ud på mig selv over den måde de klaskede maden sammen på og tilberedningen og hygiejnen var helt af h til og de kaldte det finere madlavning.
det værste var at ejeren er landskendt og den ene af kokkene går for at være en af de bedste i byen.
det var så ulækkert
det jeg vil med mit indlæg er bare at fortælle at man skal sørge for at det sted man får mad fra virkelig er iorden og har de mange dårlige anmeldelser, så skal man holde sig væk