Jeg ville rigtig gerne prøve den target med indbygget klikker en dag. Måske du kunne prøve den på dine katte en dag ved lejlighed og melde retur om hvad du mener?
Så ved jeg bedre om jeg kan anbefale den… Det ville være en stor hjælp…
[quote=lenschow;94205]Ann: Den med ringen er dælme smart!
Jeg ville rigtig gerne prøve den target med indbygget klikker en dag. Måske du kunne prøve den på dine katte en dag ved lejlighed og melde retur om hvad du mener?
Så ved jeg bedre om jeg kan anbefale den… Det ville være en stor hjælp…
Undskyld… men mine katte vil sgu’tte klikkertrænes til noget som helst! I hvert fald ikke de fire som Banden pt består af… måske manglende motivation eller hva ved jeg, men jeg har opgivet - så meget betyder det heller ikke for hverken dem eller mig. De har så mange andre muligheder for aktivering i stedet…
Ingen af dem reagerer dog på lyden af klikket - men det gør/gjorde de så heller ikke på lyden fra den gamle klikker, så det kan du heller ikke rigtig bruge til noget
Jeg sad og snakkede med kæresten, og jeg har stadig ikke sat mig meget ind i det. Men er ideen at man til sidst kan få katten til at lave disse kommandoer uden klikker eller godbidder?
=)
Ja Rimmen - klikkeren er et redskab som bruges i indlæring af nye øvelser - når øvelsen er stabil så fader du kliklyden ud og sætter et lydsignal eller håndsignal på i stedet - på den måde opnår du det fine ord stimulus kontrol - det betyder, at katten kun sitter, når du siger Sit - den skal ikke længere tilbyde adfærden Sit i en træningssession uden at du har bedt den om det:-)
Houmann90: Det er det sværeste - at finde præcis den forstærker, som motiverer din kat:-)
Jeg ledte i to år med Tara… Intet hjalp - indtil den dag jeg fik den GODE idé at tage den vådmad, som hun i alle årene havde guffet gratis med velbehag på en ske, så var den der!
Og så gik der hul på bylden - i dag træner Tara for ost, rejer og kylling - ganske som alle de andre hjemme hos mig:-)
jeg prøvede klikkertræning med den ældste af mine for sjov og lærte hende at sætte sig (dog gør hun det kun hvis hun tror man jo har noget i hånden )
min anden kat gav jeg op, pga hver gang jeg brugte klikkeren blev hun forstyrret af det og blev distraheret af klikket, hun kunne rent ud sagt ikke forbinde klikket med den godbid jeg havde og med det hun gjorde for det…