Jeg bruger microvnen rigtig meget - ovnen syntes jeg er for stor til ar bruge til mad til mig selv. Eller de bruger måske lige så meget strøm?
Jeg har den her i tankerne - der er pt tilbud i Bilka - den passer mig også godt målmæssigt.
Fristående kombiovn med mikro, grill og varmluft, udført i høj kvalitet. Modellen har flere kombinationsmuligheder og en utrolig simpel betjening. De mange funktioner er nemme at overskue, og du kommer derfor hurtig i gang med, at benytte de mange praktiske muligheder som denne ovn tilbyder.
Funktioner:
Tilberedningsmuligheder: Varmluft, grill, mikrobølge, mikrobølge og varmluft, mikrobølge og grill
Personligt har jeg ikke gode erfaringer med kombi-ovne. Både den jeg selv har haft, men også dem jeg har hørt om.
Nogle af dem har desværre en tendens til at selve ovn-fuktionen ikke virker ordentligt. Således har jeg oplevet at være 1½ time om at lave bådkartofler eller lasagne.
Jeg valgte til sidste at have en mini-ovn og micro for sig selv da jeg boede alene på kollegie.
Det kan være at der er andre der har gode erfaringer, men jeg ville i hvert fald gå efter ordentlig kvalitet
Jeg har også en kombi fra Bilka En Daewoo. Den minder en del om den du viser, og jeg er MEGET tifreds Jeg laver aldrig pizza i min store ovn, flutes kommer også deri, ja stort set alt der er for lille til den store ovn
Jeg vil dog sige at jeg ikke har prøvet at bage i min Det er den nemlig for lille til
Vi havde en i rigtig mange år - totalt uundværlig. Ovnen blev brugt til praktisk talt alt… det var så meget lettere at starte den fremfor komfurets store ovn, når der kun skulle laves mad til en eller to…
Vores døde desværre sidste år… meget savnet, selv om jeg har besluttet at vi lever fint uden en ny (Vores køkken er ikke ret stort, v kan godt bruge pladsen til noget andet)
[QUOTE=Gucci;953195]Personligt har jeg ikke gode erfaringer med kombi-ovne. Både den jeg selv har haft, men også dem jeg har hørt om.
Nogle af dem har desværre en tendens til at selve ovn-fuktionen ikke virker ordentligt. Således har jeg oplevet at være 1½ time om at lave bådkartofler eller lasagne.
[/QUOTE]
Jeg bruger stort set aldrig den alm. ovn funtion på min, for den varmer elendigt
Min er fra United (tror det er det mærke Harald Nyborg sælger :?) og er købt brugt, så ved ikke om den altid har været så sløv …
Men man kan da håbe at et gammelt Brand som Electrolux , kan lave en ordenlig ovn, der kan alt det den udgiver sig for at kunne
Jeg havde en kombiovn da jeg læste og boede til leje på et lille værelse. Jeg var rigtig glad for min. Jeg lavede både flæskesteg, kager og brød i den. Brugte ikke microovns funktionen særlig meget dengang, andet end til optøning. Nok fordi det efterhånden er 20 år siden, og der var ikke særlig mange færdigretter osv. dengang.
da vi havde sådan en combi ovn blev vi ret hurtig enig om at det eneste den var brugbar til var som mikrobølgeovn, ikke engang defrost-funktionen var værd at bruge, vi prøvede et par gange at lave ovnmad i den og det blev noget mystik et eller andet der kom ud af det. den ovn vi havde var fra moulinex og var ikke helt billig
Jeg har ikke nogen alm. ovn, men kun en kombiovn, som jeg derfor laver stort set alt min mad i, og den er jeg rigtig glad for.
Eneste minus for mig er at man ofte er nødt til at bage af flere omgange, fordi der ikke er så meget plads i den
Men ellers er den lige så god som en alm. ovn.
Det er en Kenwood jeg har.
Hjemkommet uden kombiovn. Den var for dyb syntes jeg. De andre der passede mig bedre havde for lille indermål. Der skal kunne ligge killingernes mikroovnsvarmepude. Måske jeg bare skal vente til den nye Panasonic kombi kommer. Mikroovnen jeg har i samme fabrikat er mindst 20 år gammel - og skrumlet virker bare
Vi har kombi ovn og vil ikke undvære den. Jeg bager ikke kager deri, men ovnen er rigtig god hvis man skal varme frosne rundstykker, eller lave toast, eller hvidløgsbrød. Da indermålet på sådan en kombi ovn er mindre end en alm ovn, er den også meget hurtigere til at varme op. Micro funktionen bruger jeg også rigtig meget og da jeg boede på kollegie, for 10år siden, blev den brugt til at lave pasta, ris, ja sågar flæskesteg.
Da den sidste døde efter 9 år, købte vi en ny samme dag - så kan virkelig ikke undvære den.
Jeg har også en kombiovn fra min studietid. Den fra den tid største/dyreste Electrolux. Den varmer super fint og ensarket på ovn-delen.
Det er mit indtryk, at man ikke skal spare for meget på en kombiovn, hvs den netop skal være god nok på ovn-delen.
Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg ved min far undersøgte det for nogle år siden, da min mormor blev alene, og dengang (3-4 år siden) brugte en kombi ovn stort set det samme i strøm som en normal ovn. Om det har ændret sig siden ved jeg ikke