Kommando - pote

Jaja, I skal da ikke snydes for en lille træningsopdatering med Hvæsemissen og det Skeløjede bæst.

Nu har vi trænet m. klikker en 2 måneders tid tror jeg. Var vældig stolt over at de kunne give pote, indtil kæresten så spurgte om de også kunne finde ud af det når de sad på gulvet og ikke kun på stolen… arghhh… havde jeg jo ikke tænkt på, og fandt ud af at det kunne de ikke - altså give pote når de sad på gulvet. Det kunne jeg jo ikke have siddende på hverken min egen eller bæsternes stolthed!! Træne, træne, træne… og træne

X antal dages træning senere kunne jeg idag for en time siden sige: forstår bæsterne kommandoen “pote” - Tjek :wehu:

Det skeløjede bæst fangede den faktisk først, det havde jeg ikke lige set komme. Hvæsemissen, blev så frustreret over at han ikke fangede den, så vi måtte skifte ml. gulv og stole position et par gange i forhold til “pote”-kommandoen før han fangede den. 4X vi sad nede på gulvet og jeg siger “Bastian - pote” kigger han på mig… løfter forsigtigt poten halvvejs op til min “pote”, hvorefter jeg snyder lidt og sætter min hånd under hans pote og klikker og roser en tand højere end jeg plejer “DYGTIG”. Næste gang kom poten lidt hurtigere og sådan blev det ved indtil han nærmest knaldede poten i hånden på mig. Yes please, d… hvor er vi dygtige.

Ja, undskyld, det kommer til at lyde lidt selvglads-agtigt :ups:, men det er så fedt når det lykkes og man nærmest kan se at missen lige vokser et par cm når han bliver rost.

Kan I have en rigtig god aften derude

hvor er det sejt… youtube??? vi skal da se hvor dygtige de er :slight_smile:

super sejt gået!!

Det er så skægt og det fedeste trick at blære sig med, når man har gæster!

Jeg har 3 ud af 4 der kan - Tikko har først for nyligt fanget det, og jeg kommer også til at sige: “Tikko - Pote - AVV!” Han er så glad for at han har lært det, at kan knalder mig sådan en over fingrene - med kraft fra 7,5 kilo kat bag! Og med kløer, for han skal da helst tage godbidden ud af hånden på mig… Til gengæld er Ziggy så blid, så blid…

Flot:-)

Ja de diskriminere - derfor skal man huske at træne med forskellige forstyrrelser så de generalisere dvs kan udføre øvelserne på signalet og ikke er kontekst afhængige.

Ih mit sprog er nørdet i aften… Prøver lige igen…

Man skal huske at træne tingene i forskellige miljøer og med forskellige grader af forstyrrelser så katten lære at udføre adfærden uanset hvor, hvem man er og om træner ligger, sidder eller står.

Jeg skriver opgave, så fagsprog er lidt in i hovedet pt:-)

Jeg stemmer også youtube! :slight_smile:

Noget af det jeg nyder at læse mest om herinde er netop træning af katte. Det er meget inspirerende!

:høhø: Hvor er I bare seje!!! :thumbup:

Jeg vil da også gerne se nogle flere youtube klip!! Jeg har snart slidt ‘cirkuskatten’ op!!

:slight_smile:

Sejt :ok:

Jeg stemmer også for youtube! :smiley:

haha… så må jeg lige høre kæresten om han vil være kameramand en dag så :slight_smile:

ja, det går jo virkelig ikke at “cirkuskat”-klippet er ved at være slidt op hos dig Ayoe, skal se hvad jeg kan gøre

Træner selv mine katte ;-)… De nyder det bare rigtigt meget, og synes det er rigtigt sjovt - og det er det vigtigste for mig ;-)… Og ja, det er lidt fedt, at kunne “blære sig”, når man får gæster :smiley:

Ja, mine misser begynder at kigge bebrejdende på mig fra ca. kl. 18. Så kan jeg godt se at komme igang med at træne dem!

Anyway, hovmod står for fald :ups:… Da jeg trænede potekommando næste dag med bæsterne, så havde de begge to valgt at sætte deres korttidshukommelse på standby… ja, sådan kan det jo gå. Gik lidt bedre idag, og begge to reagerede også på kærestens “pote” kommando, men uha hvor de tænkte da kommandoen kom fra ham :slight_smile:

Jeg lover højt og helligt at jeg nok skal lægge en video ud… MEN jeg vil altså godt lige træne lidt mere før jeg viser dem frem.

[QUOTE=Vipstøsen;720211]Ja, mine misser begynder at kigge bebrejdende på mig fra ca. kl. 18. Så kan jeg godt se at komme igang med at træne dem!

Anyway, hovmod står for fald :ups:… Da jeg trænede potekommando næste dag med bæsterne, så havde de begge to valgt at sætte deres korttidshukommelse på standby… ja, sådan kan det jo gå. Gik lidt bedre idag, og begge to reagerede også på kærestens “pote” kommando, men uha hvor de tænkte da kommandoen kom fra ham :slight_smile:

Jeg lover højt og helligt at jeg nok skal lægge en video ud… MEN jeg vil altså godt lige træne lidt mere før jeg viser dem frem.[/QUOTE]
Det glæder vi os til :wink: