Kontakt linse der sidder fast

Argh min kontaktlinse vil ikke ud :frowning: den er røget op under mit øjenlåg har prøvet at skylle. har prøvet at liste min finger derop … kan simpelthen ikke finde den… og jeg ved den er der… Kan mærke den hvergang je lukkerøjet… (har endda prøvet at undgå at irriter… men det klare den fint selv!)
Nogen gode råd tila t få den ud?

Kender det. Prøv at slappe af og kigge nedad mens du løfter øjenlåget så meget op som du kan, elelr prøv evt. at massere linsen nedad med fingrene udenpå øjenlåget ved at finde kanten af den.

Ellers må du til optikeren og få ham til at fiske den ud. Men det har jeg dog aldrig selv prøvet.

For mig plejede det pludseligt at ske ved at mit øje lige pludselig blev irriteret og lavede en voldsom bevægelse, eller ved at mine øjne løb så meget i vand at den pludseligt skyllede ud.

Ja normalt er det også sådan, idag er det dog en fighter… lol har igen ide om hvad jeg lavede for at få den til nærmest af sidde fas.t

Ooooh skræk… -what Det er lige netop sådan en historie, som gør at jeg holder fast i mine briller. Jeg kan bare ikke, rode mig selv i øjet :besvimer:

Uhhhh, godt jeg har briller!!! Av for katten! Sådan noget skylle jeg ikke ud i!

Jeg havde engang fået noget i mit øje, tog så til lægen og han fjernede det med sådan en lille metal rund ting… (Svært at beskrive :slight_smile: ) Men det bliver nok sådan noget du skal ud i, også så den ikke sætter sig helt fast bag øjet…

Man vænner sig til det :wink:

Men ja, prøv at gøre som Sheer beskriver.
Jeg har prøvet det indimellem, men den kom da altid ud til sidst.

(Har én gang måttet tage ned til optikeren da jeg var så uheldig at knække en linse inde i øjet - og simpelthen ikke kunne få den sidste lille rest ud. Bla. fordi jeg ikke kunne se den. Optikeren fik den ud 1, 2, 3 uden problemer :))

Jeg har været på skadestuen. Efter båede en optiker og mitlæge hus ikke kunne hjælpe mig.

Mit øje var til sidst så rødt og ømt at ingen kunne kigge i det.
Jeg fik det skyllet og en salve.
Og nu er mit øje så dejligt som det kunne være igen…

Ud over den klap for øjet jeg bærer rundt påp! lol

[quote=bazan;335650]Jeg har været på skadestuen. Efter båede en optiker og mitlæge hus ikke kunne hjælpe mig.

Mit øje var til sidst så rødt og ømt at ingen kunne kigge i det.
Jeg fik det skyllet og en salve.
Og nu er mit øje så dejligt som det kunne være igen…

Ud over den klap for øjet jeg bærer rundt påp! lol[/quote]

Hold da fast. Sikke dramatisk.

Fik de så linsen ud?

Det lyder til at den kom ud!! Uhh, ja så står den jo på briller det næste stykke tid! :slight_smile:

Øv da. Det var da godt nok uheldigt :frowning: God bedring til øjet :slight_smile:

Nu er jeg mere end ked af, at jeg ikke havde overskud til at svare. :frowning:
Hvilken type linser har du?
Bløde?
Døgnlinser?
Eller de efterhånden sjældne halv- og hel-hårde?

Trick nr 1 er at dryppe saltvand fra små saltvandstuber (f eks ViSyn fra apoteket - samme produkt som til babyer, så hedder det latterligt nok MiWana). Det mætter en blød/døgn-linse med væske, så den er til at møfle ud på almindelig vis.

Ved hårde/halvhårde kan du manuelt skubbe linsen ud på det hvide i øjet. Derpå skubber du (igen med 2-3 fingre, ved siden af og evt ovenfor) linsen tilbage på øjenmidten
Det kan være ubehageligt, men det virker. Derfra kan du tage den ud, enten med fingrene ved at trække øjenkrogen mod siden, eller med sugekop (?).

Hvis du har hårde/halvhårde linser, kan du med fingrene udenpå øjenlåget (ligesom ovenfor) skubbe linsen ind på midten.

Hvis det ikke lykkes, og den hårde/halvhårde linse stædigt gemmer sig ude på det hvide i øjet:
Fugt den der lille sugekop, som man får hos optikeren, med sterilt saltvand. Sæt sugekoppen på linsen. Og så skal du vippe til en side, og absolut ikke trække lige ud.
Vip, og linsen er ude.

Mail mig gerne, jeg giver gerne min viden fra mig :slight_smile:

Sikke en dramatisk omgang for en kontaktlinse :uha:

Hvor er det godt du fik den ud. Det må have været skrækkeligt, jeg kan næsten mærke, hvor ondt det må have gjort. Linser er simpelthen min skræk. Derfor holder jeg mig til brillerne :slight_smile:

God bedring til dig. Du kan jo så glæde dig over fastalavn står for døren, når du går rundt med klap for øjet :tihi: (sorry kunne ikke lade være)