Korat.dk

Nå - nu er katten jo ud af sækken, så at sige. :slight_smile:

Da Camilla før jul vist nok søgte hjælp til at få hendes gamle hjemmeside for hendes Koratopdræt opdateret med noget information, så tog den ene handling den næste …
Så med udgangspunkt i, at vi ikke ville miste viden fra den gamle hjemmeside, så blev der truffet en beslutning om, at forny hjemmesiden totalt.

Jeg fik tjansen som Korat Familys “butler”/Admin og har nulret lidt med at få et nyere alternativ klappet på plads. Tror nok det er lykkes sådan så nogenlunde nu … :slight_smile:
(et par tekniske småting er der jo altid på to-do listen selvom man synes, det er “færdigt” … :stuck_out_tongue: )
Resultatet blev, at Korat Family er “forenet” på en fælles hjemmeside på det gode gamle domæne:
www.korat.dk

Vi kom online ret præcist på 14 års dagen for, at Camillas daværende side gik online. :slight_smile:
Og her i 2024 har Camilla 30 års juilæum som Korat-opdrætter, så det var jo en god grund til at fejre med en ny frisk hjemmeside.

Finder I nu nogle åbenlyse fejl, så send mig lige en pb :slight_smile: nogle gange så kan friske øjne finde noget mere.

Og ja nu ved jeg jo ikke lige, om det var den rette kategori, jeg fik lavet opslaget, men redkatørerne herinde gerne må flytte den, hvis det er nødvendigt :slight_smile:

16 Synes om

Jeg kan ikke takke Pia nok for at påtage sig denne store opgave❤️ Den nye side er bare blevet så flot🌟 Pia er alt for beskeden i sin præsentation🫶
Jeg er også meget stolt af at have hjulpet en ny generation danske Korat opdrættere på vej😇 Det har været svært at finde nye entusiaster, der ville gøre fodarbejdet med en lille race - man kan sjældent finde en egnet avlshan i “nabobyen” - det har Marie, Helene og Ann forstået og påtaget sig et ansvar for😻
30 år siden mit første kuld - mange udfordringer og eventyr har der været - mange venskaber er kommet (og gået) verden over - må dette fortsætte længe endnu gennem Korat Family Denmark​:black_cat::paw_prints::heart_eyes_cat::crossed_fingers:

12 Synes om

Er det korrekt forstået, at du stadig arbejder på den responsive del? Forsidebilledet fungerer ikke rigtigt på telefonen, men det ved du i givet fald nok godt.

Jeg tror det vil være en god ide lige at opdatere det med at være den eneste opdrætter, jeg ved godt der står hvornår det er skrevet, men det er lidt misvisende at man så under opdrættere kan se der er mere end 1 :slight_smile:

1 Synes om

Det er noget af det jeg stadig skændes lidt med … udviklerne af Templatet ved det godt - mange nævner det. Men det er en tungere ændring af koderne, kan se de allerede for 6 mdr siden skrev om det i deres supportforum …
Men en skønne dag skal det nok lykkes :tihi:

4 Synes om

Tjo - det er jo skrevet som et historisk perspektiv - og er taget 100% som det stod på den gamle. Det har jeg ærligt ikke rettet i :slight_smile:

Som admin retter jeg “kun” i det, som jeg får besked på :stuck_out_tongue:

2 Synes om

Sådan var det for 20 år siden, da den side blev skrevet😻

3 Synes om

@galath - vil du ikke lige tjekke hvordan billedet i toppen ser ud på din mobil nu :slight_smile:
En tredjepart gav mig nemlig lige et tip, og det umiddelbart fint ud her, men det er godt lige at få lidt flere skærme til at tjekke :smiley:

(Bund-billedet og det grønne banner er stadig Work-in-progress for at få dem til at skalere ned …)

1 Synes om

Mange gode fotos i galleri. Rigtig godt.
Så sjovt med foto hvor kat viser tænder :sweat_smile:

Jeg ville rykke galleri op under ‘Korat’. Så lidt tekst - galleri - mere tekst og så ‘Vil du vide mere om Koraten?’ i bunden.
Evt opdele galleri i to. Så er der større sandsynlighed for folk læser…mindre tekst blokke, med underholding undervejs.

6 Synes om

Her fungere billeder og hjemmeside udrn problemer, sidder på mobilen i Tjekkiet

3 Synes om

Nu kan jeg se en hel kat og ikke bare to poter :smile: Det ser fint ud :ok:

3 Synes om

Jeg har længe haft en lille note til mig selv “billeder ind i de lange tekst-blokke” i, netop fordi nogle af siderne er så tekst-tunge. Men den er simpelthen smuttet for mig lige på den side inden vi fik den op at køre. For den var faktisk en af de vigtige at få det prioriteret på.

Der er flere sider som trænger til lidt billeder for at bryde op, men jeg er ikke fan af at genbruge for mange billeder :ups: Og jeg sorterer med lidt hård hånd i hvilke billeder, der passer til teksten i mine øjne.
Så med tiden kommer der flere billeder i takt med korat-folket får nye taget :smiley: (eller i takt med de fortæller mig, at de vil have et bestemt billede et bestemt sted :tihi: )

Galleri inde i tekst-blokkene er jeg gået fra, det er afprøvet i testfasen. Simpelthen fordi det fungerer uhensigtsmæssigt på mobiltelefon i det template.
Skal folk klikke sig igennem flere billeder inden de læser videre, så klikker man enten ikke billederne igennem eller læser ikke videre fordi man fanges i billedegalleriet :see_no_evil:
Og de folk jeg har bedt teste forskellige ting, de nåede simpelthen ikke ned til de billeder, som linker til flere informationssider, hvis de først skulle igennem galleriet.

Men et velvalgt billede giver en lille læsepause - så der er sat et par stykker ind i den længere tekstblok. :slight_smile:

9 Synes om

… og jeg sætter pris jeres alles input :smiley:
Noget har været overvejet/afprøvet og andet skrives ned til fremtidige afprøvninger :smiley:

5 Synes om

Jeg er ikke i tvivl om, sikke et arbejde
Men hvor er hjemme siden flot og "spændende "( svært og finde det rigtige ord, men håber, det forståes rigtig, for det er positiv) :smil:

4 Synes om