Korat hankilling

Denne charmerende Korat dreng søger sit eget blivende hjem :forelsket: Han hedder DK Primprau’s Bold&Boisterous :slight_smile:

Sød lille fyr! :slight_smile:

Jeg troede korater skulle være ensfarvede blå. Men han ser ud til at være en tabby.
Ser jeg syner, spøgelsesaftegninger, eller?

Sød lille fyr! :slight_smile:

Jeg troede korater skulle være ensfarvede blå. Men han ser ud til at være en tabby.
Ser jeg syner, spøgelsesaftegninger, eller?

Koratens pels er ikke ensfarvet fra rod til spids. Ved roden er den lyseblå - i midten er den ganske mørkeblå - spidsen er klar/farveløs. Det er denne klare hårspids, der giver sølvskæret/sølvhalo omkring katten, når den gengiver lyset :slight_smile:
Alle ensfarvede katte “skjuler” et tabbymønster :slight_smile: Ham her er i en fase, hvor mønsteret kan fanges i bestemte belysninger. Min erfaring er, at de vokser fra det :slight_smile: En anden erfaring er, at et tydeligt mønster som killing ofte udvikler sig til en pels med flot sølvskær som ældre :slight_smile:

Koratens pels er ikke ensfarvet fra rod til spids. Ved roden er den lyseblå - i midten er den ganske mørkeblå - spidsen er klar/farveløs. Det er denne klare hårspids, der giver sølvskæret/sølvhalo omkring katten, når den gengiver lyset :slight_smile:
Alle ensfarvede katte “skjuler” et tabbymønster :slight_smile: Ham her er i en fase, hvor mønsteret kan fanges i bestemte belysninger. Min erfaring er, at de vokser fra det :slight_smile: En anden erfaring er, at et tydeligt mønster som killing ofte udvikler sig til en pels med flot sølvskær som ældre :slight_smile:

Det med at ensfarvet skjuler tabbymønster er det det andre kalder “spøgelsesaftegninger” eller er de spøgelsesaftegninger en anden ting?

Ja, det er spøgelsesmarkeringer/-aftegninger :slight_smile:

Han flytter til Lund på søndag :ok: Han skal bo sammen med sin “onkel”, som har mistet sin bofælle for nylig og er ensom.

Han vil blive savnet, for han er den sødeste og mest charmerende lille fyr. :inlove: