Vi har så mange tråde om foder og jeg tænkte om man ikke kunne lave en tråd der omhandler foder uden korn i. Tænkte man kunne bruge den her tråd til og komme med positiv /negative input når man har prøvet noget foder. Eller fortælle om nye produkter (vådt/tørt)
Nå men så kan jeg starte. Jeg har længe kørt med en blanding, som jeg var glad ved, men jeg ville godt havde et højt protein indhold og jeg er faldet over disse 4 slags af samme mærke. Bemærk den ene er egnet til allergi katte.
Porta 21 Finest Heaven og Finest Sensibel (allergifoder selvom jeg ikke bruger det på den måde)
Taste of the Wild
… og det våde er som regel LUX fra Aldi eller Bozita’s bidder i sovs.
Det hele kan købes på Zooplus
Jeg regner dog med snarest at stoppe med at bruge Porta 21 Finest Heaven, det falder ikke helt i bæsternes smag, men ellers spiser de det hele. Det blandes som regel op med at basisfoder
Jeg bruger både Applaws og Taste of the Wild, som jeg blander med både RC Hair & Skin 33 og Bozita sterilised. Det fungerer meget godt som blanding, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har turdet fodre kattene med rent kornfrit foder, da især drengene nemt får dårlig mave, og mange herinde taler om splatmaver, når de har prøvet at fodre udelukkende med kornfrit.
Kattene har en skål med tørfoder, som står fremme - deres hovedkost er vådmad, medmindre jeg formaster mig til at servere noget, de ikke gider :rulleøjne:, for så får det bare lov at stå.
Jeg kan oplyse jeg har snakket med Fido og Felix Casper siger hvis man henter selv i Tyskland ved så der penge at spare på foder. Det er lige over grænsen og den afk. som hedder Flensburg ( B200 Mod Husum ) ligger 5-8 min fra afk.
Leopols mor og jeg har snakket om at tage en tur der ned og dele om diesel ellers har jeg i tanker når jeg skal hjem af med lastbilen så kan jeg køre forbi. Man kunne ved at gå sammen spare nogen penge.
Det der Etosha lyder spændende. Men ET eller andet stivelse må der være i for at få kroketterne til at hænge sammen, og det står (så vidt jeg kan se) ikke på ingredienslisten?
Mine er nogen af dem der får absolut splatmave af kornfrit. Men blandet med noget andet ville det sikkert sagtens kune gå Nu har jeg så bare lige 10 kilo kattemad de skal tygge sig igennem først L men derefter. eller når posen er ved at være halvtom… så kunne det være man sku’ prøve det
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1129307]Det der Etosha lyder spændende. Men ET eller andet stivelse må der være i for at få kroketterne til at hænge sammen, og det står (så vidt jeg kan se) ikke på ingredienslisten?
Mine er nogen af dem der får absolut splatmave af kornfrit. Men blandet med noget andet ville det sikkert sagtens kune gå Nu har jeg så bare lige 10 kilo kattemad de skal tygge sig igennem først L men derefter. eller når posen er ved at være halvtom… så kunne det være man sku’ prøve det :)[/QUOTE]
Tro du ikke det er kartoffel der er stivelse for at få det til og hænge sammen .
Jeg har kørt med en blandning i længer tid syntes det var super men det høje indhold protein det tiltaler mig meget . Syntes det her foder dufter rigtig godt
Den side fik mig lige mindet om det foder der hedder Leonardo. Jeg havde nogle prøver i sin tid, og jeg brugte dem til at lokke piller i Donna i en periode. Hun var så ekset med de foderprøver, at hun bare inhalerede pillen, hvis den lå sammen med 5-10 foderkugler i min hånd… det smagte GODT! Måske…
Hm… he… :lys-ide:
Er der mon nogen der har prøvet at købe foder på E-bay? Jeg har købt alt muligt andet dér - men sgutte kattemad!
Leonardo har jeg prøvet og har kørt med det. Som undskyldning på det her leverings problem jeg har med GLS har Fido og Felix sendt en pose Leonardo grain free. de spiser det men syntes der er højt kulhydrat i det.