Min kat har sprunget sit korsbånd. Dyrlægen siger at der er en chance for at det gror sammen af sig selv, men han giver kun katten 3 dage til at komme sig, ellers er det en operation til min. 5000.-.
Er der nogen der har prøvet det på deres kat?
Min kat har sprunget sit korsbånd. Dyrlægen siger at der er en chance for at det gror sammen af sig selv, men han giver kun katten 3 dage til at komme sig, ellers er det en operation til min. 5000.-.
Er der nogen der har prøvet det på deres kat?
Nej desværre, men det lyder da billigere end en brækket hofte - det var 10.000+ kr.
God bedring til din kat, håber der kommer nogen på banen med erfaring.
Jeg havde i starten af mit opdræt en killing, der kom fræsende for fuld fart og fik sprængt korsbåndet, da dens bagben satte sig fast i en grenvinkel. Benet sad bagefter i en grotesk vinkel, og killingen skreg.
Han fik benet opereret (hos Tom Schantz, dengang på Skovlunde), og så vidt jeg husker, blev korsbåndet stiftet fast. Benet blev i hvert fald lagt i gips op til lysken.
Allerede dagen efter rendte han rundt i huset.
I en alder af 15 år havde han aldrig haft gener af det.
PS: For godt et år siden, kom en af mine “gamle” killinger i en alder af 2 år ud for noget lignende, og hans ejer lod ham operere.
Også han fik benet i gips - Eneste bivirkning var, at gipskanten øverst havde lavet et “gnavesår”, men det blev kureret.
Tak for jeres svar. Jeg har nu talt med en anden dyrlæge og han sagde at han ville give den medicin og noget han kaldte for Glutex. Han mente at en operation ville være en kompliceret behandling.
Hvad skal man dog tror på?
[quote=JonasD;508192]Tak for jeres svar. Jeg har nu talt med en anden dyrlæge og han sagde at han ville give den medicin og noget han kaldte for Glutex. Han mente at en operation ville være en kompliceret behandling.
Hvad skal man dog tror på?[/quote]
Man skal tro på det, en dygtigt kattedyrlæge som man har tillid til, siger.
Hvor bor du?
Jeg er bosiddende i Odense.
Jeg stoler på min nuværende dyrlæge, men det er svært når man taler med to forskellige, som efter min mening er lige kompetente. De har hver deres mening, men man kunne jo kontakte en mere, men det hjælper nok ikke så meget.
Jeg ved ikke om det er en normal skade hos katte, men der er sikkert flere der har prøvet det samme.