[QUOTE=Eva;1241603]Jeg skal til tjek og vaccination med begge katte på tirsdag - kan man godt få Falck til at køre eller er det kun ved alvorlig sygdom?
Jeg har et Falck-abonnement - jeg ha kun brugt det en enkelt gang for snart 3 år siden, så det er ikke, sådan at jeg misbruger det[/QUOTE]
Ja det er netop til både akut og planlagte dyrlægebesøg, men du skal nok ringe i morgen og bestille kørslen så du ikke kommer til at vente på dem
Jeg fik at vide at de kun kører syge dyr, og til planlagte behandlinger og operationer, så som neutralisering. De dækker ikke kørsel til det årlige eftersyn og vaccination.
Falck’s kæledyrstrasport dækker kun kørsel til dyrlæge ved sygdom, ikke de årlige tjek og evt vacciner. Se deres betingelser, kopieret ind her:
Falck Kæledyr
– Sikker transport til dit kæledyrEr din hund, kat eller andet kæledyr blevet syg eller kommet til skade? Så kommer vi og henter jer og sørger for transport til dyrlægen, dyreklinikken eller dyrehospitalet, når du har brug for det. Transporten gælder både ud og hjem.
Falck kæledyr giver dig:1. Kørsel til dyrlægen tur/retur
2. Hjælpsomme chauffører, der er vant til dyr
3. Dækker mindre kæledyr som f.eks. hund, kat eller kanin
Det er såmænd ikke fordi jeg er for nærig til at tage en taxa - men med Falck mente jeg, at der var bedre mulighed for at få hjælp til at bære kattene først ned og ind på klinikken og bagefter op igen.
Jeg gruer lidt for, hvordan det skal gå, hvis jeg selv skal klare det hele.
Falck Kæledyr
Med abonnementet får du kørsel til dyrlægen, dyreklinikken eller dyrehospitalet. Vi sørger også for, at du kommer sikkert hjem igen med dit kæledyr.
jeg brugte Falck i flere år på lolland og der var aldrig problemer hverken med akutte ting eller med generelle sundhedseftersyn, man tegner jo netop sådan et abonnement for at sikre sig kørsel, jeg kan slet ikke forstå hvordan nogle kan tvivle, du betaler for noget og det får du, ellers kunne det jo være fuldstændigt ligegyldigt med sådan et abonnement
Jeg tegnede et Falck abonnement forrige år, der står at det ikke dækker det årlige sundhedstjek. I øvrigt, hvis de ikke har vogne nok, sender de en taxa, og så er du jo i dette tilfælde lige vidt. Jeg har brugt mit Falck abonnement en gang, frem og tilbage til et sygebesøg og da var det med taxa begge gange.
Jeg opsagde mit, da Frejas tøre FIP lavede en hjerneskade på hende i kassen, mens vi ventede timer på Falck eller en taxa… Hun skulle aflives akut. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge dem igen, og min bil er i dag heller ikke hos dem af ren jeg-skal-huske-jeres-svigt-af-et-umælende-dyr.for-evigt princip
Jeg er rigtig glad for mit Falck-abonnement. Jeg har brugt det rigtig mange gange - til Knirke og alle hendes blodprøver, både til det store blodpanel, der skal sendes til centrallaboratoriet på Frederiksberg og blodprøver for hypertheroidisme, som hun er i behandling for.
Sveske har også været på Dyrehospitalet mange gange for at få trukket tænder ud og få guld i hofterne pga slidgigt. Og efter tandudtrækningerne, (hvor der gik kludder i det) til kontroller for infektion.
Jeg har “tjent ind til” de næste, jeg tror 14-15 års abonnement hos Falck, i forhold til en taxatur til Dyrehospitalet, den koster 190 kr for den ene vej, så 380 kr retur.
Én af de utallige gange jeg for et par år siden bestilte kørsel til Knirke var der en “meget nysgerrig” Falck-medarbejder, der liiiige ville spørge om “jeg var sikker på, at hun ikke bare skulle vaccineres”.
Dét var jeg jo helt sikker på, jeg sagde “at hun ikke er blevet vaccineret, siden hun var knap 12 og hun skal ikke vaccineres mere” - “hvor gammel er hun så nu”, spurgte dem emsige medarbejder ved telefonen - jeg sagde at hun var 19 (dengang).
Så spurgte han ikke om mere, men sendte en vogn.
Mærkeligt at de melder forskelligt ud. Kan huske vi brugte det. Der sagde kvinden i tlf at vi sagtens kunne bruge det til årlig sundhedstjek selvom der stod andet på deres hjemmeside…
har brugt det 1 gang og har sagt det op…
Nu kan man jo tage årlig vaccine sammen med andre ting så man undgår problemer. Er vel altid rart at få checket for øremider(eller andet der alligevel skulle være gjort i løbet af året), så er det jo ikke bare den årlig vaccine mere hvis de spørger ;).
Det kommer som regel an på, hvem man taler med derinde.
Fik brok en enkelt gang over en kanin, der skulle neutraliseres, men da Filur blev tjekket samtidig, godtog de det så.
Andre gange har der intet været og de har kørt meget for os her de sidste par år.
jeg var også indledningsvis glad for mit abon - men opsagde det for et par pr siden efter dårlig oplevelse med deres medarbejdere - hun var uforskammet over telf så jeg var helt
opsagde det også fordi de begyndte at bruge deres dyreambulancer - og 1. så syntes jeg ikke det er optimalt at transportere kæledyr på samme måde som vilde dyr/tilskadekomne forvildede dyr. For sidstnævnte er det fint med afdeling i bil der er helt afskærmet fra chauffør - men for de fleste kæledyr giver det tryghed at kunne se og høre deres ejer. …og omvendt Og har man brug for akut transport vil man naturligvis kunne se sit dyr hele tiden, hvis der opstår problemer. 2. så er der jo, hvis samme bil bruges samme dag som den har været brugt til vilde/forvildede/hjemløse dyr - øget risiko for lopper etc.
anyway…syntes det var ærgerligt for det var en god service og god måde at bruge evt. overskydende bil/mandskabs ressourcer - og jeg gerne have betalt mere for service, hvis den var mere optimal for transport af kæledyr.
[QUOTE=Musashi;1241715]jeg var også indledningsvis glad for mit abon - men opsagde det for et par pr siden efter dårlig oplevelse med deres medarbejdere - hun var uforskammet over telf så jeg var helt
opsagde det også fordi de begyndte at bruge deres dyreambulancer - og 1. så syntes jeg ikke det er optimalt at transportere kæledyr på samme måde som vilde dyr/tilskadekomne forvildede dyr. For sidstnævnte er det fint med afdeling i bil der er helt afskærmet fra chauffør - men for de fleste kæledyr giver det tryghed at kunne se og høre deres ejer. …og omvendt Og har man brug for akut transport vil man naturligvis kunne se sit dyr hele tiden, hvis der opstår problemer. 2. så er der jo, hvis samme bil bruges samme dag som den har været brugt til vilde/forvildede/hjemløse dyr - øget risiko for lopper etc.
anyway…syntes det var ærgerligt for det var en god service og god måde at bruge evt. overskydende bil/mandskabs ressourcer - og jeg gerne have betalt mere for service, hvis den var mere optimal for transport af kæledyr.[/QUOTE]
Jeg er altid med i Falck-bilen, når kattene skal på Dyrehospitalet. Jeg sad tidligere på forsædet med en transportkasse ved siden af mig på sædet og 1 på skødet.
I den nye dyreambulance er der et sæde bagved chaufføren, der sidder jeg med en transportkasse på gulvet mellem mine fødder og 1 på skødet.
Mine kattes transportkasser kommer ikke ind i den der boks, de nu har i ambulancen, ved en evt hård opbremsning ryger transportkasserne fra den ene ende til den anden - ganske hurtigt.
[QUOTE=Sim-Sim;1241766]Jeg er altid med i Falck-bilen, når kattene skal på Dyrehospitalet. Jeg sad tidligere på forsædet med en transportkasse ved siden af mig på sædet og 1 på skødet.
I den nye dyreambulance er der et sæde bagved chaufføren, der sidder jeg med en transportkasse på gulvet mellem mine fødder og 1 på skødet.
Mine kattes transportkasser kommer ikke ind i den der boks, de nu har i ambulancen, ved en evt hård opbremsning ryger transportkasserne fra den ene ende til den anden - ganske hurtigt.[/QUOTE]
Lyder som om de er mere servicemindede i Jylland end her på Sjælland For det med at have katten med oppe foran kunne absolut ikke lade sig gøre …og ja lige netop heller ikke sikkert.
Buster skal til tandrensning i morgen, der har jeg lige bestilt kørsel.
Der blev heller ikke spurgt til hvad vi skulle, kun hvilken type dyr og om jeg selv skulle med.
Så er jeg spændt på hvilken type bil det bliver.
Sidst jeg kørte med dem, for to år siden, var det i dyreambulance eller teknikbil. Der var der tre forsæder i begge biler, der stod Buster på sædet mellem chaufføren og jeg.