jeg har lagt mærke til at kenneth ofte kradser på gulvet ved hans mad og vandskål, hvorfor gør han det???
Der er mad og vand i, så det ik derfor…
De står ovenpå en plastikpose, så mit gulv ikke bliver ødelagt, da han har en tendens med at når han får sine syretrip, at brage ind i dem når han skal fra stuen til gangen :høhø:
Men det ikke plastikposen han kradser på, det gulvet eller under plastikposen…
det nu ikke fordi det et problem, jeg undrer mig bare over hvorfor?:?
Det gør min Bastian også. Især hvis det er noget ekstra lækkert. Måske forsøger han at gemme til senere, eller også vil han ikke have at Isis skal ha’ noget :høhø:
Men han gør det også når der bar er tørfoder i, og lige det tørfoder ved jeg han ikke er videre begejstret for… skal have købt noget andet idag også
Han er også den eneste kat her…
Så tvivler på han har lyst til at gemme til senere…
Mine katte skraber KUN når de syntes det er klam mad…eller når jeg har en hunkat med killinger. De gør det i min optik pga de syntes maden er knap så lækker og så for at “dække det til” for ikke at tiltrække rovdyr. Katte gemmer ikke mad til senere.
Min ene løve gør det også - han dækker skålene til flere gange om dagen - ligegyldigt om det er skålen med tørfoder eller der står en tom skål med vådfoder… Skøre kræ:love2:
Den anden kunne ikke være mere ligeglad - hahahaha:love2:
Jeg har en herhjemme, der forsøger at grave maden ned - og hun gør det, når hun ikke kan lide det, der bliver serveret! :S
En af mine tidligere huskatte gravede omring og i vandskålen - hun ville nemlig kun drikke, hvis vandet bevægede sig, og det gjorde det jo, når hun fik “gravet” i skålen…
Zunur: når vandet bevægede sig, Hahaha…lol Ku lige forestille mig det…
Men Kenneth graver ikke I maden, men PÅ gulvet ved siden af, eller en 5-10 cm ved siden af måske…
Aporpos vand der bevæger sig, Han er også begyndt at ville se når jeg trækker ud i toilettet lol
en gang jeg havde smidt noget papir derned og trak ud, så hoppede han op og kiggede ned i og prøvede at fange vandet, ad kennethlol
Så nu når jeg sidder der, så sidder han lige ved siden af, så tæt på som muligt, og venter på jeg rejser mig, så han kan se ned rofl
Men skubber ham altså væk og lukker i inden jeg trækker ud haha… tossede kat…
Oliver graver altid ved hans madskål… Jeg tror simpelthen også det er fordi han gemmer det til senere… Han elsker sin vådfoder (kun den han skraber ved), så tror bestemt ikke at det er fordi han synes det er klamt…
Det bedste er hvis jeg kommer og rører lidt rundt i det, hvis det har stået lidt… Så kan han nemlig få den lækre sovs i bunden også…