Det er jo heller ikke pappet, du betaler for - det er designet (altså det æstetiske look)
Man kunne jo overveje en variant af dette til at hænge på væggen - bare et stykke træ med noget pænt sisal tæppe:
Hylder er fint - denne side har nogen jeg synes er ok til prisen (jeg har dem i mit soveværelse) - om ikke andet kan det bruges til inspiration:
http://www.katwallks.com/FW1.jpg
Her er også lidt inspiration:
Hængekøjer er iflg. mine katte et absolut must have, og der er flere varianter - eks. PetFun eller disse:
http://www.catwalk-kratzbaeume.de/wandebenen-c-69_35.html
Ja ja, men stadig Ville jo også gerne have kvalitets materialer
Men selvfølgelig, hvis pap er godt til formålet så er det jo fint…
[QUOTE=JKJ;1059287]Man kunne jo overveje en variant af dette til at hænge på væggen - bare et stykke træ med noget pænt sisal tæppe:
Hylder er fint - denne side har nogen jeg synes er ok til prisen (jeg har dem i mit soveværelse) - om ikke andet kan det bruges til inspiration:
http://www.katwallks.com/
Her er også lidt inspiration:
Hængekøjer er iflg. mine katte et absolut must have, og der er flere varianter - eks. PetFun eller disse:
http://www.catwalk-kratzbaeume.de/wandebenen-c-69_35.html[/QUOTE]
Sikke nogle fine sider, mange tak for links!! Meget inspirerende
Jeg har gennem tiderne haft forskellige typer pap kradsebrædder… De holder altså ikke ret længe før de er “træls” at se på, synes jeg. Jeg har netop købt dem som vandrette kradseflader fordi de er billige (altså dem jeg har købt) men holdbarheden er også derefter.
Om det her er bedre pap end det sammenrullede bølgepap mine typisk har bestået af ved jeg jo så ikke… Men jeg ville altså også anbefale et tigtigt kradsetræ. Petfun laver et der ikke fylder ret meget:
Jacky O er ret pladsbesparende og har alligevel tre køjer i forskellig højde:
Selv har jeg det der hedder Hella, der er så en høj og en lav stamme med kurve i stedet for kun køjer (2 kurve, 2 køjer)
Petfun-træerne er plne i mine øjne, og kvaliteten er uovertruffen. Og så har de den kæmpefordel at de bli’r lavet efter mål, hvilket er godt hvis man, som her, har en “ukurant” loftshøjde.
Og - ikke at forglemme - kurver og køjer kan vaskes i maskine. Stort plus!
Jeg ville ikke undvære mit store gulv/loft petfun til mine 2 gamle drenge. De spæner rundt i det - op og ned, sover, nusser, hygger, udspionerer osv ofte i det - og HELST i den øverste køje <3
Jeg har Juliette-træet forresten. Det er med to køjer og 2 “kurve”
Der er ingen tvivl om, at holdbarheden på f.eks. de små kradsehuse fra zooplus ikke er særligt stor (de koster så heller ikke meget mere end 30 kroner), men det er altså også en helt anden kvalitet end den, der bliver brugt i de designede kradsemøbler til flere hundrede kroner. Ligesom med så meget andet, så får man, hvad man betaler for - og hvis for mange købere har betalt f.eks. 500 kroner for noget, der ikke holder mere end 1-2 måneder (og derfor klager), så er jeg meget sikker på, at produktionen bliver omlagt til noget andet, for det er der ikke god forretning i på langt sigt
Enig. Men selvom holdbarheden selvfølgelig er bedre, jo bedre pap man bruger, så bli’r pap altså “flosset” på en måde som f. eks. godt reb ikke gør. Plus… nu ved jeg ikke om det kun er mine katte, men de har en forkærlighed for at sidde og ørle på netop sådan noget… og kattebræk + pap? Nej vel?
Selvfølgelig holder det ikke evigt - men det gør Petfuns træer jo heller ikke. En af mine killingekøbere har et Petfun træ, der i forhold til mit ligner noget, der er løgn på stammen og det er så vidt jeg husker i hvert fald ét år yngre end mit
Hej,
Vi har dette her fra PetFun. Jeg bygger det lidt om en gang imellem, for forandringen/udfordringens skyld. Vi har også en tønde til, men den er desværre ikke det store hit. Til gengæld kommer han overraskende hurtigt til tops (selvom han er en brite - og kun 5 mdr). Man kan købe løse dele til - så næste gang skal det nok have en etage mere.
Apropos petfun-træer… kan man vende stolperne på dem? Altås 180 grader? Jeg kan lige nu overhovedet ikke huske hvordan det er samlet L Men jeg kan se at det sted de mest elsker at kradse (selvfølgelig på den lave enkeltstående stolpe med kurv på toppen…) … gerne på et tidspunkt skal vendes ned mod gulvet så den anden ende af den stolpe kan blive slidt osse. Hvis man altså kan det?
Nu har jeg bestilt den. Så må vi se når den kommer med kvaliteten, ellers kan den heldigvis returneres
Det burde man kunne - for der er jo bare et (ens) indvendigt skruegevind i enderne (8 mm tror jeg). Som sagt har jeg ændret opbygningen et par gange - og har ikke taget hensyn til op og ned.
[QUOTE=En forhenværende bruger;1059265]Hvis du ikke vil have et decideret kradsetræ, hvad så med sådan et vægkradsebræt, som det her fra petfun:
http://shop.petfun.de/en/zusatzartikel/zusatzartikel/kratzbrett-halbrund.html
Det er rimeligt diskret, men alligevel robust - vores er blevet brugt dagligt af 7 katte i 3 år, og man kan ikke se noget slid på det overhovedet. […][/QUOTE]
Vi har et lignende udenfor terrassedøren. Kattene bruger det nærmest automatisk, når de går forbi - som når vi bruger en dørmåtte…
Og ellers er kradsepindene meget populære at strække ud på…
.
Hejsa Fugl
Hvor har du set og evt. købt det møbel ?
Jeg har ledt i ugevis efter det.
/Diana