Kradsetræ/møbel vs. tønde?

Den tråd har jeg haft gang i… Men synes det er svært, tror også jeg vil prøve noget Ever Clean til en start, det er mest godt jeg har læst om det i tråden :høhø: Men det kan man jo så ikke få på zooplus - af hvad jeg kan se…
Jeg tænker bestemt klumpende :smiley: Nemt skal det være jo.

Forresten, Eife, hvordan dælan er de der ‘gulv-til-loft’ kradsetræer monteret i loftet?? Jeg synes ikke helt jeg kan læse mig til det :surrender1:

Kandborg - Man kan skrue på den øverste af træet, hvor der er en plade sat på, så træet kommer i spænd mellem gulv og loft. Jeg synes dog ikke at det (i hvert fald på de billige) er godt nok, da det stadig er lidt ustabilt, og har derfor lige taget et hjørne beslag og sat fast på væg og hylde på hver af træerne :slight_smile:

Min killing EEELSKER kradsetønden, han sover i hulerne, ligger på toppen og hvæser kløer på selve tønden, så jeg synes det er en genial løsning for en killing. Men, til en voksen kat vil jeg også sige noget fra gulv til loft - min gider ikke den fra gulv til loft endnu, men det skal nok komme…måske!, racen er nok mest kendt for at ville have alle fire poter plantet solidt på gulvet, så man ved sgu aldrig.

Men ellers, noget med højde og noget med hængekøjer plejer at være et hit.

Okay, det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig!! Ved bare ikke om det er så smart at begynde at bore i loftet når det nu er en lejlighed som jeg ikke ejer?? :? Hm hm hm. Godt jeg har noget tid til at tænke over det.

[quote=Helene;522864]Min killing EEELSKER kradsetønden, han sover i hulerne, ligger på toppen og hvæser kløer på selve tønden, så jeg synes det er en genial løsning for en killing. Men, til en voksen kat vil jeg også sige noget fra gulv til loft - min gider ikke den fra gulv til loft endnu, men det skal nok komme…måske!, racen er nok mest kendt for at ville have alle fire poter plantet solidt på gulvet, så man ved sgu aldrig.

Men ellers, noget med højde og noget med hængekøjer plejer at være et hit.[/quote]
Ja det med racen og ‘gulv-til-loft’ tænker jeg meget på, det er jo en Brite jeg skal have, og hvad jeg har læst er de meget jordnære :tihi: Men det er jo også forskelligt fra kat til kat :wink:

Kandborg - Ikke loftet, bare væggen :slight_smile: Loftet sidder det i spænd ved :slight_smile: Og du kitter jo da bare over når du flytter, det er helt lige som skruer til billeder osv. :slight_smile:

Nååååååå… Doh! Det havde jeg så ikke lige nærlæst :wink:
Er det så bare sådan et L-formet beslag du bruger mellem hylde og væg?? (Hvis det siger dig noget :p) og sætter du bare en enkelt hylde fast på væggen eller flere - sådan når vi bare snakker et enkelt stativ ?

Tradaaa - vi havde en tråd om det for et par måneder siden

Fastgørelse af kradsetræ

Og ja, det er bare et vinkelbeslag :slight_smile:

Fan-tas-tisk!!!
Tusind mange tak for din fyldstgørende hjælp Eife :thumbup:

Jeg har både tønder og kradsetræer. Tønderne har den fordel de er nemme at flytte rundt med.

Tønderne er så en bedre kvalitet, håndlavet af en opdrætter, end dem ser købes idag - det er ægte grov sisal - hynder i vet bed

[quote=Kandborg;522917]Okay, det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig!! Ved bare ikke om det er så smart at begynde at bore i loftet når det nu er en lejlighed som jeg ikke ejer?? :? Hm hm hm. Godt jeg har noget tid til at tænke over det.

Ja det med racen og ‘gulv-til-loft’ tænker jeg meget på, det er jo en Brite jeg skal have, og hvad jeg har læst er de meget jordnære :tihi: Men det er jo også forskelligt fra kat til kat ;)[/quote]Min Mor har en Ragdoll og en British shorthair - og de er begge to ‘sofahynder’ der overhoved ikke ser pointen med et kradsetræ fra gulv til loft. De står begge to og krasser lidt i underetagen, men der er ingen af dem der gider gøre sig den ulejlighed at kravle op og lægge sig i øverste køje - der er alt for langt væk fra madskålene:D:D. De vil hellere slange sig på sengen, på sofaen eller på gulvet. Det er normalt for Ragdollen (som jeg også har), men om det er normalt for en british shorthair ved jeg ikke…:gruble:

Det er nemlig det jeg tror det er… Opdrætteren af min killing sagde faktisk også bare at jeg skulle anskaffe mig noget der var højt nok til at hun kunne hvæsse klør fuldt udstrakt - hvis det giver mening? :uha:
Så jeg bevæger mig lidt frem og tilbage mellem hvad hun skal have, tror jeg til en start vil have noget som ikke skal sættes fast (så er det også lidt nemmere at flytte rundt, og det elsker jeg :ups:) og så hvis hun viser interesse for noget højere skifte det ud :slight_smile:
Jeg har nemlig desværre heller ikke alverdens ressourcer eller plads :stuck_out_tongue:

Så tak for rådene, btw. lækker misser du har dig :thumbup:

Lige i øjeblikket er julegaven (min) et stort hit - den ligger stadig der og bruges flittigt. Mange katte kan god lide at strække ud og kradse vandret

Det ser slet ikke så dumt ud endda! Sådan en tror jeg også jeg skal have fat i - hellere have for meget end at få kradset sofaen op :wink:
Tak for tippet Lis!!

Enig. Det skal blot ligge fast så er det bedst. Husk også at højden på en kat er stor når den strækker sig ud for at kradse.

Måtten havde jeg tænkt måske at skrue op på væggen - men jeg har det ikke så godt med skruer.

Har engang set en entre hvor nederste halvdel af væggen var beklædt med sisal - det virkede:-)