Hvad har i af kradseting til jeres katte?? Og hvor mange/hvor stort
Står jo og skal købe ind til den lille nye misser (som faktisk først kommer om 2 små måneder - men ja ), og den skal jo have det bedste, men så rig er jeg heller ikke Desværre!!! Og plads har jeg heller ikke vildt meget af da jeg bor i lejlighed, men der skal være noget der er missers
Jeg har kigget lidt på de der kradsetønder (de store, 100 cm høje) på zooplus.de, men har svært ved at gennemskue om det er noget katten også gider hvæsse klør på - har nogen erfaring med dette???
Og hvor længe kan sådan et egentligt holde? Jeg tænker mest det sisal de hvæsser på
Og og og … Hvor stabile er de? Synes dem jeg har mærket i butikkerne ‘dingler’ lidt?? Er det bare mig :surrender1:
Jeg har købt et gulv til loft kradetræ det er egentligt ikke så stor men har forskellige hylder katten kan ligge på.
Jeg har købt det brugt på guloggratis.dk og fik det for 350kr og det er i utrolig fin stand.
Nu er min mis ikke kommet hjem endnu så hvor meget hun vil kradse og sådan kan jeg ikke sige:)
Men spurgte til råds ved folk med samme race som jeg skal have, for det er åbebart ikke alle racer der har de samme lyster. Og jeg fik anbefaldet at hun skulle kunne lige meget højt.
Vi har et gulv til loft fra Kattens no. 1. Den variant vi har hedder Dagmar. Sådan et træ ville kvm.-mæssigt ikke fylde mere end en kradsetønde, og jeg kan kun se positive ting ved et gulv til loft… Katten får noget at bruge kræfter på (når den skal op i øverste køje) og flere sovesteder at vælge imellem. Vores står ved et vindue, og det er lykken at kunne ligge og holde øje med verden
Jeg har et gulv-til-loft-kradsetræ, da jeg synes, at mine katte får mest ud af sådan et. Til at starte med købte jeg en 120 centimeters kradsetræ, men det var bestemt ikke optimalt for en 10 kg. Maine Coon eller en klatregal masket huskat. Der skulle i hvert fald et par mursten til at sørge for at det ikke væltede.
Jeg har selv et kradsemiljø fra Jekas, som jeg fik fingrene i under en udstilling i Billund, og det fungerer bare super godt i vores lille lejlighed, og kattene bruger det flittigt både til krads og som soveplads.
Du kunne prøve at tage et kig på Ann K’s hjemmeside (http://annk-butik.dk/katz.html).
Der er i hvert fald nogle gode solide nogle, både i gulv-til-loft-modeller og tønde-modeller.
Gulv til loft! Du bruger alligevel ikke pladsen deroppe, og kattene vil elske at komme i højden
Derudover så en god lang stamme eller tønde forneden at hvæsse kløerne i mens katten står udstrakt. De fleste er for korte der, eller skal absolut have en hule eller noget ind.
Derudover så er min erfaring at de fleste katte foretrækker en med en enkelt stamme de kan spæne op og ned af (og med hylder/hængekøjer undervejs) fremfor de der der har mange stammer på fancy måder.
Og så husk hængekøjer! De fleste katte foretrækker langt at sove i hængekøjer fremfor på hylder. Huler er der nogle der bruger (jeg har to piger der gerne sover i hulen) men det er langt fra alle
Sådan uden at skelne til kvalitet, men bare lige opbygning og hvad jeg mener et træ bør indeholde så: Dårligt kradsetræ
Mange takker for svarene!! Jeg kan godt se hvad der bliver stemt for
Når jeg sådan sidder og kigger på det havde jeg faktisk først tænkt sådan et halvhøjt et (150-180 cm), men kan godt se at et gulv-til-loft er meget praktisk da det sidder fast (går jeg ud fra???)…
Det er en lille Brite jeg anskaffer mig, men lille bliver den jo ikke ved med at være Opdrætteren har dog sagt at jeg ikke behøvedes det helt vildt i kradsetræ, bare noget der var højt nok til at misser kunne få hvæsset sine klør ordenligt ?? Men det er vel forskellige meninger…
Tak for linket Eife, det ser ret fornuftigt ud - og så er det ikke så dyrt Bonus!! Det må jeg lige få kigget på, “heldigvis” skal jeg først hente misser sidst i februar, men alt skal være klar først i februar (da jeg lige tager 3 uger til Tyskland, og henter hende morgenen efter jeg kommer hjem), så i gang skal jeg jo
Du kan få kradsetræer fra 1-2 meter - katten sætter pris på de høje, men så længe, der er hængekøjer, er de glade.
Væghængekøjer, radiatorhængekøjer er også gode, men der er jo ikke kradsemuligheder.
Kandborg - Zooplus er dejligt billigt ja Gælder i øvrigt også for foder og andet.
Der er både en zooplus.co.uk og en zooplus.de og en zooplus.com og mange flere. Det afhænger lidt af valutakurser og hvad man skal have, hvilken af siderne der er billigst De har lidt forskelligt udvalgt (.com som den med mindste udvalg).
Dog er kvaliteten på de træer ikke forrygende Men de skal da nok holde i et par år. Det er lidt nemmere så til den tid, at finde ud af hvad katten helst vil have/hvad den bruger mest
Må bare finde noget med nogle hængekøjer i så! Det har jeg også læst andresteder Både det med hængekøjer og højt oppe… Man må jo gå lidt på kompromis når man får sådan et dejligt dyr ind i sit hjem, alt kan ikke se ud som det plejer
Eife - jeps det har jeg set, og kattetoiletter, grus og ALT nærmest… Men som du siger, så er udvalget faktisk forskelligt (især fra .co.uk og .de), kigger lidt på co.uk nu, for orker ikke læse alt det tyske hehe
Men alt er jo næsten billigere end i butikkerne, og jeg mangler jo alt
Ja og til den tid har jeg måske også mere plads Men det kommer nok også meget an på kattens temperament Hellere starte ud med lidt og så finde ud af det hen ad vejen …
Hihi det har jeg også læst Det er super lækkert at der bliver delt tips…
‘Tør’ dog bare ikke købe grus og foder med her første gang, så hellere lave en ordre når misser er kommet hjem …
Ved du forresten hvor længe sådan noget foder kan holde til en enkelt misser?? (jeg tænker de pakker på 8-10 kg? Eller er det dumt at købe så meget når man kun har 1 kat?)
Fragten er billig! Meget… Men gad vide om GLS-manden (har hørt det er dem der leverer) gider at bære op til 2. sal, for så skal der da bare bestilles noget grus hihi
Jeg har en kradsetønde. Den er stabil og bliver flittigt brugt af min snart 9-årige hankat - han elsker at kradse kløer i den Hulen i den bliver brugt til opbevaring af kattelegetøj, så henter han det selv inde i hulen, når han vil lege. Gad vide om han kunne lære også selv at lægge det på plads:tihi:
Tønden bliver også brugt som afsæt op på en halvmur og derfra op på et skab.
De to andre katte gider kun sjældent kradsetønden.
Fordi jeg ikke er helt sikker på hvad for noget jeg skal have… Især af grus Er total på bar bund lige der, så regnede med at købe lidt og så prøve mig frem, af hvad misser og jeg bedst kan lide
Så gør jeg det! Jeg tænkte også at 10 kg var ret meget til en enkelt kat…
Kandborg - Prøv at se i tråden “grus anbefales” her øverst i dette underforum
Jeg synes selv at ever clean er klart det bedste, men bruger gerne også extreme classic eller golden grey master - hvis det altså er klumpende kattegrus du vil have