Kradsetræ

Jeg har 2 almindelige huskatte, der ødelægger deres kradsetræ på ingen tid. Når de får et nyt, er det fuldstændig ødelagt efter max 2 måneder. Rebene er kradset til små stykker der ligger over alt og plysset er revet i stykker. Jeg synes det er voldsomt at købe nyt kradsetræ til 500-1000kr hver anden måned.
Findes der kradsetræer der rent faktisk kan holde til at kattene kradser i dem? :face_with_peeking_eye: Jeg synes det ville være ærgerligt hvis de skulle undvære, da de elsker at ligge oppe i toppen og slappe af.

3 Synes om

Klipper du deres klør?

På nogle træer kan man nøjes med at skifte rebenen, men bider de stoffet i stykker?
For hvis træet er primært i træ med hængekøjer kan man ofte selv sy nye hængekøjer

Som den her. Stammen er massiv træ så man nemt kan skifte rebet

Men ellers er det klogt at få klippet deres kløer

2 Synes om

De får klippet klør hos dyrelægen

De kradser rebet over på et par uger. Derefter kradser de andre steder på træet, blandt andet på plysset. De bider ikke i det. De får klippet klør hos dyrelægen

Så prøv at køb noget hvir du nemt kan skifte rebet… det er ofte reel sisal reb det bruges

Det er simpelthen et generelt problem ved de billige kradsetræer.
Vi har Petfun, kæbte den første i 11 og en brugt i 2012 (fra en Naine Coon opdrætter) i årene har vi kun smidt 2 stolper ud, hvir snoret har været for slidt. Vi har haft mellem 6 og 15 voksne katte plus 2 til 5 kuld om året.

1 Synes om

Jeg købte også PetFun i 12. Det har holdt til gennemsnitligt 4 fastboende og 8 kuld. Nu begynder jeg at kunne se på den nederste stamme, det er brugt :slightly_smiling_face: resten af træet fejler ikke noget. Desuden kan køjerne vaskes og tørretumbles :+1:t2:

2 Synes om

Ja, mit Petfun er fra 2013, det holder også endnu, da det er kram. De billige til 500-1000 kr. har vi kasseret flere af i den samme periode :smil:

2 Synes om

Jeg siger også Petfun. Ikke at jeg har (haft) så mange katte som @Eva_K , @_DK_Sugieh eller @Jeanette , men det er bare en god, kraftig kvalitet hele vejen rundt. Det er heller ikke beklædt med plys, men har senge eller hængekøjer. Det er også en anden prisklasse, men det er måske det værd, hvis det kan holde i flere år i modsætninge til 2 mdr. :slight_smile:

Du kan vælge sprog oppe i menuen, hvis du hellere vil se det på engelsk. Dansk kan de ikke klare :slight_smile:

3 Synes om

Petfun er ikke helt så uopslideligt som det var engang :pensive:, men det er stadig milevidt mere holdbart end de billige

4 Synes om

Hvilket træ har du? Det lyder som om det er værd at kigge på

Hvilket træ har du? Det er da super smart :hushed:

Vi har petfun.
Kan købes hos petfun.de

Jeg købte dette 190cm Wandkratzbaum RONJA mit zwei Hängematten - massiv, gutes Preis-Leistungsverhältnis, stabil - PetFun Kratzbäume i 2008 (jeg har loft til kip i hele huset, så skulle have et, der sad fast i væggen).

Under corona udskiftede jeg de to nederste stolper, men resten fejler intet og selvom jeg ikke kan matche Jeanettes antal katte, så har det overlevet hyppig brug fra adskillige voksne og indtil videre 7 kuld :slight_smile:

3 Synes om

Ja petfuns reb og stammer har ændret sig desværre.
Min gode gamle petfun fra 11-12’ ish har en enkelt slidt stamme.
Men har lige hjulpet med at skifte en stamme ved anden katteejer - og det er ikke længere så tungt og gedigent træ-stolper, som det var en gang.
Synes også rebet var ændret.
Men ja - stadig meget bedre end de gængse fra danske butikker!

Men man skal generelt til udlandet - Tyskland (Petfun eller noget der i hvert fald en gang hed noget med Kirstens) eller Polen (Rufi) er vist de bedste på markedet pt.
Men de er jo så også dyrere i indkøb, mod de så holder meget bedre :slight_smile:

4 Synes om

Det er her vi har vores kradsetræ fra, og det har foreløbig holdt i ca. 13 år. Men det kunne godt efterhånden trænge til en udskiftning :grinning:

3 Synes om