Ja, jeg har fået afvide at ens kradsetræ skal være så højt at katten kan stå udstrakt og hvæsse klør, passer det?
Isåfald, hvad så med dem som har gulv til loft kradsetræer, der er pælene jo ikke særlig høje?
Jeg ønsker selv et gulv til loft kradsepalæ, men ønsker det ikke hvis det ikke opfylder min kats behov for og kunne hvæsse klør udstrakt hvis det er sårn landet ligger
mine katte har 3 kradse træer en som går til loftet , et stort kradsemiljø med 2 platforme også har de et hjørne et som sidder på et ene køkken skab…
Tro det er vigtig de har noget man kan jo se de nyder at kradse og ikke mindst lege … Især min bengaler bruger MEGET den der går til loftet til hygge og lege
Katten kan sagtens strække sig og hvæse klør i sin fulde længde, når den ligesom gør det på den modsatte sige af der, hvor hylden går ud fra træet. Træstammen går jo ikke igennem midt på pladen men ude i den ene side. Det er min erfaring, at de hurtigt finder ud af det, for det er også den nemmeste vej at komme op i hylderne. Så køb du bare et gulv-til-loft kradsetræ.
Jeg kan anbefale dette træ: Kratzbaum Cartagena fra Zooplus. Det er billigt og stort og bagerste stamme (af de tre stammer) er lang nok til at kattene kan strække sig op af det (måske ikke nok til en stor MCO - jeg har OSH som også er lange men altså ikke så lange som MCO) - ca. 1 m lang er den.
De to hylder/stige trin er mine katte også meget glade for at stå og kradse på og der er altid kamp om hulen og top-sengen
Grunden til, at en kat gerne vil have, at den kan strække sig helt ud når den afmærker sit territorium, det er fordi den gerne vil signalere til andre katte, at den er stor og farlig, og derfor strækker den sig så meget som muligt for at kunne nå så højt som muligt.
Det er nemlig ikek så meget for at hvæsse kløer som for at afmærke når katten rejser sig op og kradser på noget.
Derfor anbefaler jeg også altid, at katte har noget der ligger ned til at hvæsse kløer på.
Rul ned, næsten til bunden af tråden her og se de to billeder jeg har lagt ind
[quote=Mette Mejdahl;263788]Jeg kan anbefale dette træ: Kratzbaum Cartagena fra Zooplus. Det er billigt og stort og bagerste stamme (af de tre stammer) er lang nok til at kattene kan strække sig op af det (måske ikke nok til en stor MCO - jeg har OSH som også er lange men altså ikke så lange som MCO) - ca. 1 m lang er den.
De to hylder/stige trin er mine katte også meget glade for at stå og kradse på og der er altid kamp om hulen og top-sengen
Rekvalme slut S
/Mette[/quote]
Det er faktisk et fedt kradsepalæ det der, men jeg har ikke mulighed for og bestille over nettet
Men har set maxi zoo os har nogen fede nogen, overvejer på et tidspunkt og købe et
[quote=Felis;263791]Grunden til, at en kat gerne vil have, at den kan strække sig helt ud når den afmærker sit territorium, det er fordi den gerne vil signalere til andre katte, at den er stor og farlig, og derfor strækker den sig så meget som muligt for at kunne nå så højt som muligt.
Det er nemlig ikek så meget for at hvæsse kløer som for at afmærke når katten rejser sig op og kradser på noget.
Derfor anbefaler jeg også altid, at katte har noget der ligger ned til at hvæsse kløer på.
Rul ned, næsten til bunden af tråden her og se de to billeder jeg har lagt ind
Så det derfor Diva brugte den gren jeg havde ude i gangen (var til rotternes bure til og klatre på), men har nu smidt den ud da jeg aldrig har fået den i en af burene :S
Kunne tit høre hun hvæssede klør på den, men tænkte ikke over hvorfor.
Jeg har ikke mulighed for og have en gren herhjemme da jeg bor i en 1-værelses lejlighed, men man kunne måske ligge sig kradsetræ ned så hun kan bruge det liggende.
Men dvs alt i alt at det er bedst for dem og hvæsse klør liggende istedet for oprejst?
Hvis de så gerne skal have høje kradsetræer, forstår jeg ikke, hvorfor dyrehandlere (dem jeg har kigget i) kun har dem på 50-60 cm - altså de enkelte. Jeg har været heldig at få et (fra en som var nødsaget til at gå af med sin kat) som er på 80 cm. Men det trænger snart til at blive skiftet ud - men det har dyrehandlerne bare ikke
Fordi de - desværre - ofte ikke ved en rygende fis om hverken de produkter de sælger eller dyrenes behov. Jeg kommer meget sjældent i de butikker, for jeg har alt for meget temperament til at stå og høre på deres vildledninger.
[quote=Mette Mejdahl;263788]Jeg kan anbefale dette træ: Kratzbaum Cartagena fra Zooplus. Det er billigt og stort og bagerste stamme (af de tre stammer) er lang nok til at kattene kan strække sig op af det (måske ikke nok til en stor MCO - jeg har OSH som også er lange men altså ikke så lange som MCO) - ca. 1 m lang er den.
Rekvalme slut S
/Mette[/quote]
Vi har et mage til, og det er sgu et solidt træ, og stolperne er faktisk ikke til at kradse i stykker. Øverste platform har vi monteret en madskål på bagsiden af, for der kommer vores overvægtige hunkat ikke op, mens de andre katte ingen problemer har Så herfra til det kradsetræ!
Rekvalme slut S
/Mette[/quote]
Det ser så ud til at være et de mere solide fra Zooplus - generelt er deres træer for kleine.
Prisen er bestemt meget rimelig - og det ser ud til at være langt bedre og billiger end dem man f.eks. køber i MaxiZoo.
Jeg er Robusta fan - og betaler hvad det koster - næsten med glæde:-)
MaxiZoo har træet fra Kattens NR. 1 på tilbud til 109,- i denne uge, det der er 80 cm højt
Jeg overvejer at investere i sådan et … har haft et, men det fik Yrja med sig da hun flyttede i sit nye hjem.