Kræet pisser overalt

Hejsa.
Jeg er ikke katte ejer, og bliver det heller aldrig.
Men jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg har et par katte der mener min grund mit hus er fine steder til at skide og pisse.
De har været inde i min garage og pisse en dag jeg glemet og lukke porten, det gik ud over et køleskab og en pose med brugt Lego jeg havde til at stå, det er så desværre på lossepladsen nu.
De har pisset op af barnevognen og her til morgen så jeg den luskede ud af haven igen, denne gang var det så grillen der havde fået en tur.
Jeg er ikke indstillet på at tage livet af dem, endnu, de ser for sunde og velplejede ud til at være vildkatte. Vandpistolen er de ligeglade med, der går et par dage, så er de retur igen.
Jeg har skrevet en lap, texten er længere nede, som jeg regner med at dele rundt i kvarteret.
Vil i komme med input til den?
Hvis det ikke hjælper, ja så regner jeg med at sætte en fælde op, men hvis jeg har forstået loven ret, må jeg ikke få dem aflivet, er dette korrekt?
Hvilke muligheder har jeg for at undgå kattene?
Kaffe, mølkugler div planter og alle de husråd jeg har kunnet finde er prøvet, luftbøssen er en mulighed, men den tager jeg jo ikke livet af dem med, kun anskyder, så dette er jo nok ikke lige bedste bud.
Jeg har købt Get Off Gelé, men det er de sgu også ligeglade med, og så er vi tilbage til det ikke er rimeligt jeg skal betale og bekoste for at ejeren ikke kan styre sit kræ.

Jeg er ikke klar over om det er din kat jeg har problemer med, derfor har jeg omdelt denne seddel på hele xxx-navnet på mit kvarter- xxx
Jeg har en flot grå kat der mener min have, min garage og min bil er de perfekte steder til at skide og pisse.
Den har ofte følge af en lidt mindre kat, samme udsende. Jeg har smidt en del ting ud der er blevet pisset på, men jeg mener ikke det er rimeligt jeg ikke kan ha en dør åben, en port åben eller en bil til at stå uden jeg har din kat til at pisse op af eller ligge i mine ting.
Hvis du kan genkende din kat i dette, kom forbi xx-min adresse- xx til en øl og en snak eller ring til mig på xx xx xx xx.
Mvh
Ivan xxxxxxxxxxxxxxxxxx

[quote=Ivan;371538]Hejsa.
Jeg er ikke katte ejer, og bliver det heller aldrig.
Men jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg har et par katte der mener min grund mit hus er fine steder til at skide og pisse.
De har været inde i min garage og pisse en dag jeg glemet og lukke porten, det gik ud over et køleskab og en pose med brugt Lego jeg havde til at stå, det er så desværre på lossepladsen nu.
De har pisset op af barnevognen og her til morgen så jeg den luskede ud af haven igen, denne gang var det så grillen der havde fået en tur.
Jeg er ikke indstillet på at tage livet af dem, endnu, de ser for sunde og velplejede ud til at være vildkatte. Vandpistolen er de ligeglade med, der går et par dage, så er de retur igen.
Jeg har skrevet en lap, texten er længere nede, som jeg regner med at dele rundt i kvarteret.
Vil i komme med input til den?
Hvis det ikke hjælper, ja så regner jeg med at sætte en fælde op, men hvis jeg har forstået loven ret, må jeg ikke få dem aflivet, er dette korrekt?
Hvilke muligheder har jeg for at undgå kattene?
Kaffe, mølkugler div planter og alle de husråd jeg har kunnet finde er prøvet, luftbøssen er en mulighed, men den tager jeg jo ikke livet af dem med, kun anskyder, så dette er jo nok ikke lige bedste bud.
Jeg har købt Get Off Gelé, men det er de sgu også ligeglade med, og så er vi tilbage til det ikke er rimeligt jeg skal betale og bekoste for at ejeren ikke kan styre sit kræ.

Jeg er ikke klar over om det er din kat jeg har problemer med, derfor har jeg omdelt denne seddel på hele xxx-navnet på mit kvarter- xxx
Jeg har en flot grå kat der mener min have, min garage og min bil er de perfekte steder til at skide og pisse.
Den har ofte følge af en lidt mindre kat, samme udsende. Jeg har smidt en del ting ud der er blevet pisset på, men jeg mener ikke det er rimeligt jeg ikke kan ha en dør åben, en port åben eller en bil til at stå uden jeg har din kat til at pisse op af eller ligge i mine ting.
Hvis du kan genkende din kat i dette, kom forbi xx-min adresse- xx til en øl og en snak eller ring til mig på xx xx xx xx.
Mvh
Ivan xxxxxxxxxxxxxxxxxx[/quote]

Den seddel lyder fin, men hvis du har tænkt dig at få aflivet katten (vil anbefale at få dyrlægen til det), skal du først annoncere det i dagspressen.

Har du tjekket om katten er øretatoveret? Evt. chipmærket? (det skal man tjekke hos dyrlægen)

Evt. kan du nok godt nøjes med at tage katten til dyrlæge og få den kastreret. Det koster det samme, og det vil måske også løse problemet. For det du beskriver lyder som en fertil hankat der markerer sit territorie. Det er desværre noget som mange villakvarterer døjer med, fordi mange katteejere ikke har indhegnet deres have, eller ikke kan holde deres katte på egen grund.

Men som sagt, prøv lige at tjekke missens ører i første omgang. Så kan det være du kan finde ejeren i katteregistrene.

Her: http: Dansk Katteregister

Og her: Fejl 404

Jeg synes det er flot at du er så tålmodig.

Jeg kan jo næsten regne ud at det må være fertile katte der er problemet, når de strinter (og de stinker jo af H til de kære fertile hankatte).

Jeg håber du har held med at nogen melder sig som ejere, og ellers vil jeg anbefale dig at ringe til din kommune og høre om de har en aftale med Kattens Værn eller dyrenes beskytttelse, om indfangning af katte.

Hvis en ejer melder sig, er der en god chance for at noget så simpelt som at kastrere kattene vil holde dem fra at strinte på alting.
Hvis du derimod slet ikke vil have dem på din grund, er du i din gode ret til at bede ejeren holde dem hjemme.
Og du kan såmænd forlange erstatning for hvad de har pisset ihjel, selv om det måske kan blive lidt svært at bevise at det er pågældende katte.

Hilsen Dorte og alle nussemisserne.

Tak for svar, men jeg må nok indrømme, jeg er ikke instillet på at betale for at få naboen kat neutraliseret :slight_smile:
De er dog ikke så tamme jeg kan få fat i dem, når de ser mig fordufter de i fuld fart. Det skyldes nok de kæder mig sammen med vandpistolen…

[quote=Ivan;371542]Tak for svar, men jeg må nok indrømme, jeg er ikke instillet på at betale for at få naboen kat neutraliseret :slight_smile:
De er dog ikke så tamme jeg kan få fat i dem, når de ser mig fordufter de i fuld fart. Det skyldes nok de kæder mig sammen med vandpistolen…[/quote]

Nå, men jeg troede du ikke vidste hvis katten var? Så kan du jo bare gå ind til naboen og bede dem kastrere deres kat.

Jamen så var problemet jo let løst. :thumbup:

Hej Signe.
Jeg er ikke sikker på hvor de hører hjemme, men vi bor i et ret stort område med nybyg. Så det var mit eget bud, kva de ser så velplejet ud.
Ellers var det nemt ja.
Forresten har vores nærmeste nabo en stor hårbolle, den holder de inde, tror nok de kalder den Mainkone eller noget lig det. Og den har de helt styr på.
Mvh Ivan

Hej Igen.
Nå, det var jo nemt nok, vi gik en tur og begyndte og dele rundt af texten, inden vi havde været kvarteret rundt ringede en fra nabovejen: Ja det der kunne da godt lyde som vores. Vi snakkede lidt og de vil nu få den neutraliseret :slight_smile:
Det er sgu da lækkert!
Tak for input, og g o weekend.

[quote=Ivan;371551]Hej Igen.
Nå, det var jo nemt nok, vi gik en tur og begyndte og dele rundt af texten, inden vi havde været kvarteret rundt ringede en fra nabovejen: Ja det der kunne da godt lyde som vores. Vi snakkede lidt og de vil nu få den neutraliseret :slight_smile:
Det er sgu da lækkert!
Tak for input, og g o weekend.[/quote]

:regnbuehop:

Dejligt med en god slutning. Tak for den. :tak:

Hvor er det dejligt at læse at problemer af den art godt kan løses i mindelighed.
Og hatten af for din tålmodighed, Ivan. Det kunne mange lære noget af:)

Super dejligt at dette blev ordnet i mindelighed.

:slight_smile:

[quote=Ivan;371538]Hejsa.
Vil i komme med input til den?
Hvis det ikke hjælper, ja så regner jeg med at sætte en fælde op, men hvis jeg har forstået loven ret, må jeg ikke få dem aflivet, er dette korrekt?
Hvilke muligheder har jeg for at undgå kattene?

Mvh
Ivan xxxxxxxxxxxxxxxxxx[/quote]

Du har ret…det er ikke lovligt at ombringe et kæledyr.
En kat der er neutraliseret tisser ikke op ad hverken barnevogne, cykler eller andet. :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;371615]
En kat der er neutraliseret tisser ikke op ad hverken barnevogne, cykler eller andet. :)[/quote]

Er du sød at fortælle det til Gimpen, næste gang du kommer forbi ?? :blegne:

[quote=Ivan;371542]Tak for svar, men jeg må nok indrømme, jeg er ikke instillet på at betale for at få naboen kat neutraliseret :slight_smile:
[/quote]

Det må du S***** heller ikke, så kan de melde dig og du blive dømt for hærværk…fatter ikke at det ligefrem bliver anbefalet at gøre.

Men det ser jo ud til du har fundet en løsning på problemet…øøøhh, nej, det er faktisk for tidligt at sige endnu, for at få en kat kastreret behøver ikke betyde den stopper med at strinte, det lugter bare ikke helt så fælt.

Men hvis problemet ikke forsvinder, så er loven sådan indrettet, at du har lov til at sige til ejeren af katten, at såfremt den igen kommer på din grund, at du så vil få den indfanget og bortskaffet.
Det er de muligheder du har, for loven er skruet sådan sammen, at man må gerne lade sine katte gå frit, men andre har også lov til at sige, at de ikke vil ha’ andres katte rendende på deres grund…

Sådan en advarsel gælder i et år fra den er fremsat.
Og hvis det er katte du ikke kender ejeren på, så skal du annoncere i lokalområdet/avisen med en nøje beskrivelse af katten(e) før du må indfange og bortskaffe.

Gimpen er både sød og smuk.
Det gør en fin dame altså ikke…:hjerte: :inlove:

[quote=Mona Jensen;371615]Du har ret…det er ikke lovligt at ombringe et kæledyr.
En kat der er neutraliseret tisser ikke op ad hverken barnevogne, cykler eller andet. :)[/quote]

Mona, det er altså desværre ikke rigtigt…noget af det.

Hvis man først advarer, må man godt få indfanget og aflivet andres kæledyr såfremt de kommer på ens grund.

Og jeg kan godt sige dig, at mange,mange katte der er neutraliseret strinter så det er en lyst…min Ziggy kan eksempelsvis uden problemer sende en stråle på en meter lige bagud ,-))

[quote=Mona Jensen;371615]Du har ret…det er ikke lovligt at ombringe et kæledyr.
[/quote]

Det må man gerne hvis man advarer ejeren først.

[quote=Felis;371636]
Og jeg kan godt sige dig, at mange,mange katte der er neutraliseret strinter så det er en lyst…min Ziggy kan eksempelsvis uden problemer sende en stråle på en meter lige bagud ,-))[/quote]

Nå…nå… nu har jeg haft kat hele mit lange liv - jeg har aldrig haft en kat, der strintede…:slight_smile:

Kastrater kan sagtens strinte - specielt hvis de har fået lov at være fertile længe og det er blevet en dårlig vane.

Det tror jeg på; men det har mine aldrig gjort. :slight_smile:
Så det kunne måske være årsagen…