Krave efter operation

Min kat Hjørdis er lige blevet opereret og har fået lagt dræn ind efter de har fjernet en byld tæt ved bagbenet. Vi har fået hende hjem og skal til dyrelægen igen på mandag for at få fjernet drænet.

Har brug for nogle råd og tips angående kraven, hun er ikke vild med den. Dette er en blød krave, men synes ikke rigtigt at hun kan finde ro. Jeg har foldet kraven lidt op så hun godt kan gå, men den driller hende stadig. Hvor lang tid tager det for katten før den vender sig til den helt? :slight_smile:

2 Synes om

Velkommen til KG :slight_smile:
Stakkels Hjørdis, men godt hun er blevet repareret :wink:
En blød krave er den bedste løsning for hende uanfægtet, hvor dum den er. Når det er ved bagbenet dur en body ikke, da hun ville kunne bukke sig rundt og alligevel komme til dræn/sår.
Men når det “kun” er til mandag, så tænker jeg hun (og dig :wink: ) skal leve med det til da.
Du kan, hvis du sidder med hende i sofaen tage kraven af et kort øjeblik, men absolut kun under skarp opsyn. Husk alternativet. Hvis hun får pillet drænet ud i utide, skal hun have det lagt på ny, og det er ikke ønskværdigt.
En krave er træls for de fleste, men i dette tilfælde en nødvendighed :slight_smile:
God bedring med hende :slight_smile:

8 Synes om

Tusind tak, jeg tænker du har helt ret i at det ville være forfærdeligt hvis drænet skal ligges igen. Måske er det også mit lille mor hjerte, der synes det er helt vildt synd for hende at hun skal have kraven på, også fordi hun slet ikke har sovet efter narkosen. Hun drikker og spiser og virker til at have det okay.

Så må dagene bare gå hurtigt :blush:

Og tak for det hurtige svar

5 Synes om

Narkosen kan også medvirke til, at hun ikke kan finde ro. Det er meget almindeligt, at katte ikke - som vi synes, de burde - lægger sig til at sove, men i stedet vakler rundt på usikre ben.

Men det er selvfølgelig træls med en krave. Altså for katten. Men også for dig, fordi det er træls for katten. Det kan jeg godt forstå.

5 Synes om

Okay rart at vide, fordi hun har stadigvæk ikke sovet. Vi kom hjem fra dyrelægen kl 14, og har kun vandret rundt :thinking:

2 Synes om

Helt klassisk. Hun skal nok blive sig selv igen, når narkosen fortager sig helt. Katte bliver ofte utrygge, når de føler, de ikke rigtigt har kontrol over deres krop. Derfor lægger de sig ikke bare og sover rusen ud.

5 Synes om

Det godt, håber også hun kan vende sig lidt til den. Nu ligger hun ned men er lidt på vagt heletiden, hun er nok bare lidt rystet. Tak for svarene :blush:

2 Synes om

Nu skriver jeg lige igen, da jeg bliver lidt bekymret om hvad der kan ske hvis hun i nat får mulighed for at slikke i drænet imens jeg sover. Hun skal beholde kraven på heletiden og jeg ved hvis jeg forsøger at tage den af så slikker hun i såret. Men er nervøs for om der kan gå hul :sleepy:

1 Synes om

Håber de mere garvede katte folk svare dig

Forstår godt din bekymring
Men det burde ikke ske når hun har kraven på
Ov velkommen til
Til dig og Hjørdis

1 Synes om

Tusind tak :blush:

Nu nåede vi så ikke at svare, så jeg håber, natten er foreløbet stille og roligt :slight_smile:

2 Synes om

Natten gik godt, hun har bare sovet. Og det virker til hun er blevet meget mere vant til kraven i dag, hun har lettere ved at falde til ro og vil meget gerne kæles :crossed_fingers:

14 Synes om