Knud var British Shorthair
Venligst
Dorthe
Knud var British Shorthair
Venligst
Dorthe
Jeg mangler også lidt hjælp
min kat har fået hul på den øverste, separate, trædepuder på begge poter. Der går betændelse i når han slikker i det. Han er nu på antibiotika og jeg har fået det og en klar, stiv krave med hjem. Han beholder den på men virker så deprimeret at det gør ondt. 1. Kan næsten ikke holde tanken ud om at lade ham SOVE med den? Er det sikkert? Vejrtrækningen mener jeg!
2. Jeg kan godt høre at jeg pylre men: kan de spise og drikke med sådan en på??
håber at nogen vil svare mig
Kh
malene
Nu har han jo nok sovet med den på, og jeg er sikker på, der ikke er sket noget. Til både spørgsmål 1 og 2: Ja, det kan godt lade sig gøre, men det er sikkert ikke særlig nemt eller behageligt for katten. Jeg forstår godt, du er ked af at se ham så trist, men det er jo nødvendigt at forhindre ham i at gøre situationen værre. Desuden tror jeg, at han - når det er tid - bliver så glad for at få kraven af, at han med det samme glemmer den prøvelse, han har været igennem
Jeg er ikke så meget inde i mulighederne for, hvad man kan gøre og ikke gøre med sårede poter, og spørgsmålet her er nok mest til de øvrige katteejere herinde: Ville det være muligt at lave forbindinger på poterne i stedet? Altså forbindinger, som kunne blive siddende, selv om katten forsøgte at hive dem af?
Uanset hvad vil det være nødvendigt at gøre noget, som katten ikke vil bryde sig om, og så må man jo være den rolige voksne, der fortæller katten, er det er for dens eget bedste :cool2:
[QUOTE=Quint;1310751]Jeg mangler også lidt hjælp
min kat har fået hul på den øverste, separate, trædepuder på begge poter. Der går betændelse i når han slikker i det. Han er nu på antibiotika og jeg har fået det og en klar, stiv krave med hjem. Han beholder den på men virker så deprimeret at det gør ondt. 1. Kan næsten ikke holde tanken ud om at lade ham SOVE med den? Er det sikkert? Vejrtrækningen mener jeg!
2. Jeg kan godt høre at jeg pylre men: kan de spise og drikke med sådan en på??
håber at nogen vil svare mig
Kh
malene[/QUOTE]
Hej Malene,
Vi endte med at droppe kraven og Elvis havde åbenbart forstået pointen, for han kradsede ikke i såret! At han så har kradset sig en del i hovedet efterfølgende, er noget helt andet. Jeg tror, han har fødevareallergi og er i gang med at prøve at få det indkredset.
Vores anden kat, Krammis, har to gange haft hul på trædepoterne - han har desværre ikke den naturlige respekt for varme, som de andre to har, så den ene gang var han oppe på brændeovnen og den anden gang hoppede han op på en varm kogeplade. Begge gange er det hele af sig selv, vi skyllede straks under den kolde hane og sprayede løbende med en aloe vera spray, som dyrlægen anbefalede. Der var ikke forbinding på eller noget.
Jeg håber, at det heler hurtigt - det gjorde det hos Krammis - så din kat kan slippe for kraven
Kh Mia