Kravlegård

Ja, de små drønnerter er jo 2½ uge nu, så
om et par uger vil de jo nok gerne ud og
fræse. Derfor tænker jeg meget på hvilken
løsning vi skal finde på mht kravlegård.

Så jeg vil meget gerne høre om jeres løsning
og også gerne se billeder :slight_smile:

Jeg vil gerne høre om i selv har bygget dem
og hvordan og hvis i har købt dem vil jeg
selvfølgelig gerne høre hvor og til hvilken pris.

jeg fandt 2 stykker spånplade ovre i garagen…og bad manden skrue dem sammen…nu har jeg så også kun 2 killinger, så de har fint med plads til det der nu er behov for…mine er pt knap 5 uger…og de er jo fladnæser…ikke helt så langt fremme i skoene som andre racer

ej så glemte jeg billedet…me fool

ej så glemte jeg billedet…me fool

Hvis du er rigtig smart, så ringer du til MB og spørger om du må låne hendes element-kravlegård… en kopi af de der meget dyre tyske rammer m plexiglas:)

Jeg købte i tidernes morgen to menneskekravlegårde. Den ene side på dem skar min mand ned i 40-45 cmhøjde for det skulle værr nemmere for mormis at komme ud og ind OG for mig at sidde og glaaaane ned til mislingerne :slight_smile:
Indenfor tremmerne er sat nogle vaskbare plader med nogle blomsteropbindere og de er så skåret af så de ikke stritter ud.
NÅR mislingerne så er gamle nok…her i huset er det NÅR den lille stentøjsindfaste fad er brugt (pølset i og tisset i) så fjernes pladen på den lille side…den dervender ud i værelset og så smutter mislingerne ud og ind…men til gengæld kommes en plade i døren…OG så paneres gulvet med 6-7 små kattebakker.
Til gengæld er det så mange kuld siden jeg blot har set den mindste uheld…at jeg end ikke kan huske det.
Kravlegårdene står fremme altid og i torsdags da Pepita fødte sine to døde killinger var det da også helt naturligt at lægge sig i den kravlegård hun selv er født i.
NÅR man er ca. 2 uger får vi vores første nullerputseng ned i kravlegården MED lave kanter og det er tydeligt den foretrækkes at sove i når ens mormis er ude at føjte (læs tisse i haven)

Jeg har ikke billeder, men videoer :slight_smile:

Som du kan se, har jeg to forskellige kravlegårde. Den i “stål” bruger jeg ikke mere, killingerne var eminente til at kravle ud af den.:høhø:
Men den kostede heller ikke mere end 200,-.

Nu bruger jeg "kanin"buret…det fungerer fint. Der er lå til, så når de små får mad, sætter jeg det på, så de kan have det i fred, mens de spiser. Det koster ca. 500 på Zooplus.

[ame]IMG_0041.mp4 - YouTube

[ame]Bebs - YouTube

super fede kravle gårde…tak for deling

Jeg prøver lige at give hende et kald når jeg har spist :slight_smile:

Annie - Vi satte de 6 af 8 fag af kravlegården op i går. (før stod fødekassen samme sted, men uden kravlegården uden om.
Det er også en udendørs kravlegård, og der følger en pressenning/flet-tag med.
Tror den kostede ca. 350,- for godt 1 år.

Mine “De fantastiske 5”, som er på alder med dine killinger, nyder at udforske lidt mere af verden … når de altså ikke lige sover som her :tihi:
Om kort tid udvider vi med de sidste 2 fag, så de får mere plads.

Den dag kommer hurtigt, hvor de klatrer over kravlegården.

Så rykker de ind på vores gæsteværelse, som ligger op til stuen.
Her sætter vi et stykke pleksiglas (ca. 60 cm. i højden) i døråbningen.
Misse-mor kan hoppe over, men for en tid kan killingerne ikke.
Killingerne kan kigge ud til os i stuen, og vi kan se dem.

Når de er store nok til at kravle/klatre over pleksiglasset, får de fri adgang til huset.

Jeg har i mange år sværget til mega høje papkasser i passende størrelse eller 2 sat sammen så jeg fik et lille indlukke til de små som de ikke kunne komme ud af. Så for et par år siden en mega smart sag med låg som kunne lynes af. Supert til killingerne meeeeen jeg havde jo glemt mormis. Hun gad altså ikke være buret inde med de der små terrorister og så var de små pludselig ikke buret inde. Så jeg er tilbage til papkassemetoden.