Krebsehaler

Jeg har på tilbud købt 2 kg. frosne og kogte krebsehaler til kun 50 kr.,de er nemlig kun holdbar til d.28/4-09.
Men jeg mangler nogle ideer og opskrifter,kan i bidrage med nogle :slight_smile: ?
På forhånd tusind tak :slight_smile:

:savle::savle::savle:

Det var søreme da et godt tilbud.

Og nu, hvor du sikkert får gæster i påsken - ville jeg lave den dejligste salat - lidt a’la rejesalat.

Eller sautere en ordentlig bunke af dem på panden med chili, hvidløg og ingefær og servere det på et stykke ristet brød med sprød iceberg under.

uhhh, det kunne jeg godt spise nu!!!

Vi har lavet en opskrift der ligner herhjemme, hvor vi bare har brugt rejer, - men her har jeg fundet den på nettet med krebsehaler og der ryger da 300 gr. i til sådan en opskrift :slight_smile:

Krebsehaler i urtesauce:

Ingredienser:
250-300 g rensede krebsehaler
3 dl creme fraiche
1 fed hvidløg
1 lille bundt persille
1 lille bundt dill
salt og peber
salatblade
6 skiver ristet brød
citronskiver til pynt

Hak urtene fint. (gem lidt til pynt) Rør creme fraiche sammen med hvidløg og finthakkede urter, kom krebsehaler i, smag til med salt og peber. Sættes i køleskab i en time eller mere.

Rist brødskivene. Læg et salatblad på hver skive, og fordel krebseblandingen over. Pynt med en citronskive og lidt grønt.

(Vi har dog kommet mere end 1 fed hvidløg i creme fraicheblandingen og ind i mellem rørrt husblad i for at få en fastere konsistens )

Kattene vil sikkert gerne dele lidt krebsehaler med dig inden du laver dem helt om om til menneskmad :savle::pote:

EDIT:

Prøv lige at se denne så - en lille lækker ret! (Ikke så sund, men dejligt sprød!)

Sprøde krebsehaler på pind

Ingredienser:
krebsehaler, i det ønskede antal
2 skiver toast
paprika (pulver)
salt, peber
1 æg
1 liter olie
trægrillspyd

Beskrivelse:
Sæt en krebsehale på hvert grillspyd (lidt ligeson en slikkepind). Blend toasten sammen med parika, salt og peber. Pisk ægget i en skål.

Hver krebsehale skal dyppes først i æggemasse og derefter i brødblandningen. Når dette er gjort frituresteges de i olien i 20-30 sekunder.

Sidst…og så stopper jeg også…Du kunne også lave en nudelret med krebsehaler og grøntsager. Det ville være rigtig aftensmad :slight_smile: og du ville få brugt nogle krebsehaler.

Mmm,gode opskrifter,de vil bestemt blive afprøvet :slight_smile:

Kunne ikke slippe tanken om de dejlige krebsehaler - så her er lige en mere :

Sauterede krebsehaler med hvidløg og chili, serveret på et stykke ristet brød med friske spinatblade under og pyntet med små grapefrugtstykker (uden hud)

Godt nok er det længe siden du efterlyste opskrifter, men jeg vil nu alligevel bidrage med denne…

Melonsuppe med krebsehaler.

1 hel honningmelon gøres i stand - dvs fjern kerner og skrællen… skær i mindre stykker og blend frugtkødet…
Tilsæt ca 1/4 liter mager youghurt, græsk 0.5% fx, 1 tsk sambal oelek, salt og peber og blend det hele godt sammen…
Server med krebsehalerne evt drysset med lidt purløg eller persille…