Det ser ud som om hun har haft en dejlig tur ud i det blå.
Nej det er bare en af naboerne der har hængt sig
Faktisk er det Alex’ ben og ikke mine Hun sidder oven på de der grønne kasser (som er dem postbudene har depot i)
Tak allesammen. Ja, jeg ved godt det tit har tendens til at gå op i siamissebilleder, og det er jo lidt synd for Adelie (og Phumba - som forresten osse lige har brugt den sidste time på at fortælle mig at hun vil UUUUUUD… suk)
[QUOTE=Kiwa;860178]Enig - skønt at se hende i fri dressur - den slags forpligter altså Trekkie.
Har du prøvet med Ib eller Stevie ??? Det kunne også være sååå sjaaawt at se billeder af :høhø:
Nej skal nok være sød.
Glæder mig på dine vegne til når det lykkes, at få lavet et lille udendørs paradis for Jeres missere. Tænk hvad de lømler ikke kunne finde på af dejlige aktiviteter derude blandt græsset/træerne og buskene?
Mvh
Yvonne[/QUOTE]
Hahah Ib bli’r fætter Benløs når han får sele på. Vi træner det lisså langsomt. Han er kommet dertin nui at han kan ha’ selen på indendøre, uden snor OG lege med en glimmerbold. Men så snart han kommer i tanke om at han har den på… forsvinder førligheden i hans ben
Stevie ved jeg egentlig ikke om jeg har prøvet med. Ozzy har vist været udenfor en enkelt gang sidste sommer. Jeg var jo vant til at gå tur med Basil, min gamle siam, så jeg ved godt hvad jeg går ind til… bare er Adelie lige en tand mere insisterende end de andre har været L
hun lærer forhåbentlig snart at det ikke er hende der bestemmer
Og det er jo osse sjovt at ha’ dem ude altså. Men det kræver tålmodighed, når katten synes at den da godt lige kan ta’s ig en lille lur et eller andet sted midt i det hele L
Lidt sjovt… Min Russian Blue gjorde det samme… fuldstændig blød og komplet uden at stramme-sele - og vupti!: Katteben er lavet af blød vandballon og kattekrop smelter udover gulv!.. Bum!
Hvor er hun smuk
Skønne foto
Det er vist ikke ualmindeligt at de får “selelammelse” . jeg havde bare ikke regnet med at det ville ske for netop Ib. Han plejer at være med på den værste. Men altså ikke seler.
Han bli’r dog bedre og bedre til det. Jeg ville jo gerne ku’ ta’ ham - og de andre for den sags skyld - lidt i sele når vi er på udstilling, så de kunne gå lidt rundt
OG selvfølgelig gå en tur udenfor med dem indimellem
Hahah Ib bli’r fætter Benløs når han får sele på. Vi træner det lisså langsomt.
Han er kommet dertin nui at han kan ha’ selen på indendøre, uden snor OG lege
med en glimmerbold. Men så snart han kommer i tanke om at han har den på…
forsvinder førligheden i hans ben
Troede ikke den frygtløse Ibbermand kunne få gele i knæerne - men man lærer noget nyt hver dag hahaha.
Og det er jo osse sjovt at ha’ dem ude altså. Men det kræver tålmodighed, når katten synes at den da godt lige kan ta’s ig en lille lur et eller andet sted midt i det hele L
Det er nemlig sjovt, og man lærer faktisk en hel del om sin mis på den måde. Jeg har fået et helt anderledes forhold til vores mht. f.eks. nærhed iforhold til os tobenede. Lidt svært at forklare.
Men indendøre hvor hun selvfølgelig er helt fri og uafhængig, der er hun ekstremt selvstændig. Nus og kæl er udelukkende når hun er i humør, og helst lidt på afstand, men vi presser hende jo heller ikke til nærhed. På gåturerne har jeg nu erfaret, at hun er langt mere kontaktsøgende i adfærden overfor mig, lokker mig på eventyr, men samtidig søger hun i langt højere grad kontakt og nus. Hun smider sig ofte og ruller rundt i velbehag og lader sig bla. nusse på maven - det er bare dejligt.
Indtil de sidste dage med de her varmegrader, har jeg så ikke oplevet det med, at tage sig en lur på gåturerne. Men de sidste par dag har været en udfordring. Hver en skyggefuld plet har skulle ligges i, totalt fladmast med bagbenene liggende bagud som en frø Skønt at observere hendes totale nydelse af livet, selvom det tager lidt ekstra tid.
Mine forsigtige ryk i linen har i de situationer ikke udløst nogen som helst gåadfærd på fire ben fra hendes side, man ruller bare rundt og er tung som en sæk kartoffler. I går var jeg sågar nød til, at samle det total slaskede og fuldt tilfredse dyr op i mine arme, og bære hende tilbage til huset. Det er godt nok aldrig sket før :høhø: Ret upratisk da jeg samtidig havde været nede og tømme postkassen. Så posten under den ene arm og missen under den anden. Vi var et kønt syn os to haha.
Men nyder faktisk de mange gåture, hvor jeg dag for dag lærer lidt mere om vores mis og hendes sind/adfærd. Er jo langt fra ekspert mht. missere, men alligevel tror jeg, at fritløbernes ejere går glip af megen udekatteadfærd, simpelthen fordi de ikke følger deres missere rundt i de områder de opererer i (har jo kun vejens fritløberes ejere, at forholde mig til, og de skænker aldrig deres misseres oplevelser gennem dagen og natten en tanke). Men det er en anden snak - det ved jeg godt. Nyder bare samværet med vore mis ude som inde.
Mvh
Yvonne