Kun én indekat

Har lige fået kat, og han kommer til at blive indekat (selvom jeg i princippet er lidt imod det:ups:), fordi der ligger den grummeste vej lige ved siden af min blok.
Nu tænker jeg så på om det er synd at holde ham alene. Ved ikke om jeg skal havde to, men overvejer det lidt for hans skyld. Han skal neutraliseres når han bliver gammel nok, ved ikke om det har noget at sige…

Hvad mener i? Nogen som vild dele deres erfaringer med en eller flere indekatte…

Det er næsten altid bedst at have 2 katte sammen, for jeg går ikke udfra at du vil sniffe numse og slikke ører :tihi:

Spøg til side. De har så meget gavn af hinanden når de er 2, når du ikke er hjemme, så kan de holde hinanden med selskab. De leger sammen på en helt anden måde end du kan aktivere en “alene” kat.

Du behøver ikke have dårlig samvittighed, det er på ingen måde synd for ham at være indekat så længe du indretter dit hjem efter det (giver ham mulighed for at komme op i højden, giver ham gode kradsemuligheder og aktiverer ham) og det er meget bedre end at lide en grum skæbne ved at blive kørt over :slight_smile:

Men jeg vil klart anbefale at du får en killing mere, på den måde kan kattene også aktivere sig selv og lige meget hvor meget vi gør for kattene så kan vi aldrig erstatte en legekammerat. Du vil hurtigt se at de har rigtig meget glæde af hinanden.

Måske kalder din kat på sine søskende? Så vil en kat mere afhjælpe det.

MVH

[quote=lenschow;232071]Måske kalder din kat på sine søskende? Så vil en kat mere afhjælpe det.

MVH[/quote]

nemlig også lige præcis det jeg tænker… og avleren har faktisk tilbudt mig at få hans bror… er nemlig også generelt modstander af at holde dyr alene, netop fordi jeg ikke har lyst til at slikke hans pels eller andre steder for den sags skyld :stuck_out_tongue:

At have to indekatte er så meget bedre end at have en… vi havde Nynne tre måneder alene før vi fik Fie… hun livede totalt op, og blev en helt anden kat… Det virkede så godt, at jeg nu overvejer af få nummer tre :stuck_out_tongue:

Jeg ville helt sikker tage imod tilbudet om en bror så hurtigt som muligt…

Jeg synes ikke på nogen måde det er mere besværligt at have to, man skal jo alligevel tømme bakken og fylde mad op :slight_smile: De har ofte SÅ meget glæde af hinanden, og man behøver ikke have dårlig samvittighed når man ikke er hjemme. Desuden får man de fleste steder rabat på kat når 2 hos dyrlægen, når de feks. skal neutraliseres og vaccineres. Man kan også købe større ind af mad og grus. Så det er ikke dobbelt op i udgifter at have to.

Jeg ville som du kan høre klart få en ven til din.

Faktisk er der mere pasning ved en:-) Fordi den er alene og kræver mere opmærksomhed - eller dårlig samvittighed:-)

Ja, jeg flyttede i lejlighed med min pige for knap 5 år siden… Der gik ikke længe før jeg helt 100 vidste at vi skulle have én til…
Hun havde bare savnet mig og kedet sig når jeg havde været på arbejde (endda kun deltid på det tidspunkt)
så vi fik en til og det gjorde alting så meget nemmere og de har så stor glæde af hinanden og hygger, leger og vasker sig… Og jeg har ikke dårlig samvittighed over at have været væk…

Skynd dig at begynde at kigge efter en legekammerat :slight_smile:

katte er gamle nok til neutralisering ved 12-13 uger :slight_smile: så din kat er rigelig gammel nok :slight_smile:

okay, jamen så venter jeg bare på broren, så kommer de afsted sammen. Lille Che har faktisk også tisset i en af vores senge i dag, selvom han ellers ikke har haft nogen uheld, så det kan da godt være det er på tide…

Det lyder ikke som et “fertilhankat-strint”, det lyder som et killingeuheld. :slight_smile:

Sørg for at vaske dyner og lagner i grundigt, læg dem evt. i blød i en rodalon-vandblandning eller aflever dynen til rensning. Det kan forhindre at at det bliver en vane. Killingen vil nemlig tiltrækkes af tis-duften og kan derfor risikere at gentage uheldet, hvis lugten ikke kommer helt væk.

Tjek også at der ikke er noget underligt i hans kattebakke.

enig med Sheer :slight_smile: det er nok bare et uheld… pas godt på med at han har adgang til bakken… mine straffede mig for 2 uger siden fordi jeg havde lukket døren til badeværelset ved et uheld… det gik ud over min sofa…

i vaskemaskinen med dynen så hurtigt du kan :slight_smile:

:kram:

Det kan godt være i har ret, men det er ikke straf, det var nemlig det første jeg tænkte, men bakken er helt ren og fuldt tilgængelig (min gamle kat gjorde konsekvent ved siden af bakken hvis jeg ikke lige var opmærksom på renligheden i bakken et par timer)…
Men uanset hvad skal det jo gøres, så hellere inden der kommer problemer, hvis i ikke mener det kan give komplikationer at gøre det så tidligt. synes hans boller er meget små :X

[QUOTE=Babycat;232839]Det kan godt være i har ret, men det er ikke straf, det var nemlig det første jeg tænkte, men bakken er helt ren og fuldt tilgængelig (min gamle kat gjorde konsekvent ved siden af bakken hvis jeg ikke lige var opmærksom på renligheden i bakken et par timer)…
Men uanset hvad skal det jo gøres, så hellere inden der kommer problemer, hvis i ikke mener det kan give komplikationer at gøre det så tidligt. synes hans boller er meget små :X[/QUOTE]

jo mindre de er jo mindre indgreb - så længe de er der begge to så dyrlægen ikke skal ind og rode efter dem

der er supermange fordele ved at gøre det tidligt… så afsted med bebsen :slight_smile:

jamen de kommer af sted så snart at brormand er ankommet og lige har fået et par dage til at falde ned i mellemtiden…