Kun til katte

Hej allesammen.

Jeg går med tankerne om at starte en butik op som sælger udstyr kun til katte, samt tilbyder rådgivning omkring stilfuld indretning med de små dejlige væsner. Men inden jeg går alt for langt med min idé ville jeg gerne vide om sådan en butik kunne have interesse hos andre katteelskere.

Det tror jeg :slight_smile: MEN balladen er at alt kan købes på nettet og til priser hvor man som lille fisk imod de helt store leverandører kan få svært ved at vinde markedsandel så man kan overleve :slight_smile:
Jeg tror man skal komme med noget virkelig unikt for at slå igennem :slight_smile:

Udover kradsetræer, hvor mange danske katteejere gerne betaler en hel del, ser jeg ikke så stor efterspørgsel i Danmark på de mere stilfulde produkter, som ellers er temmeligt udbredte i resten af vesteuropa. De er ikke billige og bliver ikke billigere af at komme til Danmark (det er den slags, der ikke forhandles på f.eks. Zooplus, hvor fragten er til at overse), så det er de færreste, der har dem.

Jeg ville helt klart placere den butik et sted med meget lav husleje og så køre webshop ved siden af (med mulighed for selvafhentning). Markedet er der, det er pt. bare ikke stort, så det vil kræve noget arbejde :slight_smile:

Jeg vil sige det sådan - det er prøvet før, uden den store succes … Hanne Weidinger havde i nogle år en møglækker butik med alt muligt til både kat og ejer (med katte på, selvfølgelig) i Store Kongensgade - den gik ikke.
Og andre har forsøgt sig efterfølgende med deciderede butikker placeret i centrum med både dyre og billige ting - men det hænger bare ikke sammen økonomisk. Og slet ikke nu, når ALT er så let tilgængeligt på internettet.

Indretningsdelen er så ny (for mig i hvert fald), men det ved jeg sgi ikke om der er mange kunder til … tænker at rådgivning næppe er helt billigt, da det jo er individuel rådgivning med besøg i hjemmet mv. (?) - men der kan jo laves en webside om det, det behøver ikke at være en fysisk butik. Jeg tror dog, at det vil være svært at leve af det.