Kvalme af mad

Elsker tomat suppe ,men bliver så syg af det, Er allergisk over for tomater. Men kan spise en enkel frisk og kan da også bruge tomat pure i vise ting uden problemer. Men ketcup bliver jeg meget syg af med mave problemer og røde mærker over hele kroppen . Laver nogle gang tomat suppe , fordi jeg ikke kan lade hver. Men så laver min mave også problemer.

:):slight_smile:

Hvor sødt af dig… men jeg spiser ingen former for kød…

:sorry:

[quote=Therese;283303]:):slight_smile:

Hvor sødt af dig… men jeg spiser ingen former for kød…

:sorry:[/quote]

Åhhh, se det vidste jeg ikke. :tihi: Så kan jeg jo prale nok så meget jeg vil af min hjemmelavede medister.

Jeg tænkte først, at der da vist ikke er noget mad, der giver mig kvalme - udover tanken om østers, snegle og den slags.

Men så kom jeg i tanke om grønsager - kogte, varme grønsager, der stadig er delvis rå.
Det kan virkelig sætte gang i brækfornemmelserne hos mig.

Jeg KAN ikke få det ned - så skal der i hvertfald godt med smørelse på.

:tihi::tihi::tihi::tihi:

[quote=Eva;283319]Men så kom jeg i tanke om grønsager - kogte, varme grønsager, der stadig er delvis rå.
Det kan virkelig sætte gang i brækfornemmelserne hos mig.

Jeg KAN ikke få det ned - så skal der i hvertfald godt med smørelse på.

:tihi::tihi::tihi::tihi:[/quote]

:tihi::tihi: så er vi lige modsat. Jeg KAN bare ikke få kogte gulerødder ned, så de bliver altid vippet til side. De skal helst være rå men jeg kan godt spise dem hvis de lige er stegt kort i smør og timian

:savle: :savle: :savle: :savle:

…og så er der sådan én som mig… jeg kan spise grøntsager i svinske mængder - både rå og tilberedt på forskellige måder… det meste ligger nemlig i, hvordan man tilbereder dem…

De skal ikke skamkoges/tilberedes men bare have et lille øjeblik, så der stadig er bid i - så er det bare überlækkert - hele året rundt… hver dag…

:savle:

Kan huske tilbage i 1991 dert var jeg på julemærkehjemmet for at tabe mig …
Der skulle vi havde ind mad 1 gang om ugen … De havde den regel man skulle spise hvad der kom på bordet ellers kom man på trappen.
Ville så sige hende i køkkenet skulle havde , et andet job for mad kunne hun ikke lave.
Kan se det lange stål fad med den tunge og slaten gulerødder på og den var ikke flået:blegne:
når man så fik det ind i mundne så kunne man mærke de knopper:blegne:
Vi var mange der sad på trappen den dag , og ingen fik skæld ud ofr forstanderen kunne heller ikke lide det.