Kylling på porrerbund

Kylling på porrerbund
2 kyllingefileter
2 porrer
1 pakke bacon i tern
2 dl fløde
200 g revet mozzarella
1½ dl hvidvin (Køb en god en og nyd resten til maden)
Ris til to personer.
Salt og peber

Tænd ovnen på 200 grader.
Forbered porrerne, som renses og skæres i skiver.
Brun baconen i en gryde. Tilsæt porrerne og lad dem stå i gryden et par minutter, mens der røres lidt ind imellem. Tilsæt hvidvinen og lad det stå 5 min. Herefter tilsættes fløden. Smag til med salt og peber. Lad det stå og simre ca. 5 - 10 min ved middelvarme.
Fordel porreblandingen i et ovnfast fad. Krydr kyllingefileterne med salt og peber og læg dem ovenpå porreblandingen. Drys osten henover og sæt fadet i ovnen, ca. 30 min.
Tilbered ris til to personer.
Så har man en dejlig fredagsmiddag for to. Tilsæt fyrfadslys og hyggestemning efter behov.
Ønsker man en mere fedtfattig ret, kan man evt. undlade bacon og osten og benytte en fedtfattig fløde.

Afprøvede opskriften her i aftes og NAM!! :savle: den smager MEGA GODT og mætter helt vildt :thumbup:

Godt at høre at den vakte glæde hos jer :ok: Kan du ikke give den nogle kokkehuer? Altså hvor mange kokkehuer får den ud af 5? :smiley:

Den skal prøves… Uden ost:)

4 :slight_smile: superbrugsen havde nemlig kun fedtfattig fløde og ost :thumbdown: :tihi: jeg kom noget karry og paprika i også :savle: SÅ lækkert