Er der nogen som har erfaring med om slagterne sælger kyllinge vinger hvis man spørger efter dem?
Nej, men ind i mellem sælger de store supermarkedet kyllingekråser og kyllingehjerter og kyllingelever i pakninger til rimelige penge. Det er en stor delikatesse for nogle katte:)
orv ja det havde jeg da helt glemt. Selv elsker jeg kyllingelever i fløde sovs mmmmmm. Så kunne jeg jo dele med de firbenede (altså minus flødesovs og tilberedning lol)
Kyllingelår er også godt:ok:
Her i Odense kan man købe kyllingevinger i Bazaren ellers findes der massere af hjemmesider man kan købe dem på… Mine katte er ikke så vild med dem, de vil hellere have en daggammel kylling
Hvor er det nu Bazaren ligger?
Jeg køber 2 kg frosne kyllingevinger (alle tre led i ét stykke) for en halvtredser hos min lokale grønthandler. De er uden tilsætning/marinade. Jeg tror at indvandrergrønthandlerne er vejen frem, hvis du vil have billige vinger.
den tanke fik jeg også … og måske endda fødderne også
Hønsefødder:? Så må du endelig også huske gulerødderne;)
… og halsen fra en svane …nåå nej det vist ulovligt. Synd det kunne ellers være sjovt ved middagstid
Er det ulovligt at spise svaner:?
så vidt jeg ved er svaner fredet i dk. Om det så kun gælder vores egne hjemme svaner har jeg ikke kunne finde noget om. De skulle ellers smage ret så godt (ungfuglene)
De vilde svaner er fredede. Findes der ikke svane-opdrættere:? Måske man skulle slå sig på det:?
hæ det var sjovt nok hvad jeg tænkte da jeg læste at de smager godt Gad vide hvor meget plads de ska ha …hmmm . Ka da lige se bankens ansigt hvis man tropper op og spørger om opstarts kapital til at opdrætte svaner til slagtning :klapper:
Blander mig lige Jeg har fået ti små frosne museunger af en veninde til killer katten. Nogen der ved hvordan jeg skal servere dem ? Optøget eller lidt lune ?
Uden at vide det ville jeg mene at de ska være stuetemperatur … men der er altså andre herinde som ved langt mere end jeg så jeg er da spændt på hvad de siger for jeg har tænkt det samme og det må jo også gælde for de daggamle kyller …eller hva ?
Det tænker jeg også Har set at min dyrhandler også har de dag gamle kyllinger.[QUOTE=LadyS;1209905]Uden at vide det ville jeg mene at de ska være stuetemperatur … men der er altså andre herinde som ved langt mere end jeg så jeg er da spændt på hvad de siger for jeg har tænkt det samme og det må jo også gælde for de daggamle kyller …eller hva ?[/QUOTE]
Jeg tør kyllingevingerne op i køleskabet og så får de dem kolde - de ryger lige lukt i løgneren alligevel. Men de har heller ikke noget imod koldt vådfoder, så måske er de bare mærkelige
Alt råt vil i kattenes smag være optimalt hvis det er lunet. Det er nemlig sjældent man i naturen fanger kolde byttedyr eller endda frosne. Hos os får det rå mad lige en tur i mikroovnen inden det serveres. Køleskabet er opfundet for vores skyld og for vores pengepung’s. Lunt mad smager også af mere.En lun kylle er så mine misser danser foran mig og jeg er ved at falde over dem. Lune lår spises så kun benet ligger tilbage og kyllerne er pist og aldeles helt borte
Jeg er principielt enig og hælder af samme grund også varmt vand i deres vådfoder for at varme det op. Men jeg er loren ved at varme vingerne, da de jo æder benene. Og da ingen af drengene klager (eller kaster op) over den kolde mad, tænker jeg at det nok er godkendt