Her i går skar jeg en kanin ud. Da ilderne af en sær grund hellere vil gemme hoved end spise det(sikkert fordi det er for stort stykke) røg det i skraldeposen på gulvet.
Her før da jeg er i køkkenet opdager jeg et stykke pels på jorden. Er jeg ret overrasket over for kaninen blev altså pelset af mig.
Da jeg samlet det op opdaget jeg det er et halvt hoved:yikes:
Er det normalt katte vil spise hoveder fra kaniner er alligevel en pæn stor “knogle” .
Hun går lidt højt op i barf deciplinen efterhånden. Hun spiser sørme også rotter (bare rolig aflivet og fra kontrolleret opdræt) og har spist en spidsmus:uha:
Troede faktisk ikke kanin som sådan var et byttedyr for en kat så et kaninhoved ikkke “burde” vække interesse
Jeg tror heller ikke som sådan kanin er byttedyr for en kat, men mine spiser da lystigt både ko, lam og gris, så det er næppe det, der har betydning.
Men et godt kødben med råt kød, er vel ikke sådan at kimse af
Selvfølgelig er katten normal, dene r et rovdyr ;-)) mange katte nedlægger og æder kaniner såfremt de kan komme afsted med det, så byttedyr, jo i høj grad.
Og så hjælper det selvfølgelig også, at katten har kunnet lugte kødet og blodet.
Jeg havde en kat engang, han kunne nedlægge harer så store som ham selv…
Hm… Grise er jo heller ikke naturlige byttedyr for katte, men mine har f. eks. her til aften haft meget fest ud af svinehjerter. Så det er nok ikke så meget byttets art som stykkets størrelse.
Hehe nej tydeligvis ikke. De får skam også kanin kød normalt men der er jo tit forskel fra udskåret til “hele” stykker for dyr. Men hun får da bare lov at hygge med sit kødben næste gang så er der da ingen grund til det ryger i skraldespanden
Jeg har haft en del dyr hvor f.eks fisk smagte godt, hele fisk kunne de slet ikke forholde sig til. De virkede ikke som om de kunne koble sammen det var samme dyr når nu det så på dem. Derfor jeg undres.
Anede ikke en kat kunne nedlægge kaniner. Så lærte jeg noget nyt idag:)
Uh jo min ene skovkatte dreng, nedlagde til stor fortvivlse engang en´ af vores store vædderkaniner som gik i løbegåden. Så vil da sagtens tro de ville vælge og spise det, katten kan jo ikke se om det den fisker op et et stk kaninhoved eller noget fra en kylle
Min Mormis (staldkat) kom med agerhøns til sine 5 uger gamle killinger… de “slagtede” byttes som løver, også selvom de alle tre kunne være på agerhønen uden at røre gulvet… Så et kaninhovede synes jeg lyder som et godt bytte for dem