Lad os lege ordkløverleg

Bare fordi vi kan og fordi det er sjovt:høhø:

  • Jeg går i skabet… - ok på hvilken hylde kan jeg finde dig, når jeg skal bruge dig, eller tror du der er plads til dig.
  • Jeg går lige i skraldespanden - skal jeg komme og lukke lågen efter dig…
  • Jeg skal bruge skuffen… - Jamen værs’go (og så står personen med hele skuffen…)
  • Hopper lige i noget rent tøj… - Ok… Vil du ikke godt tage sko og strømper af inden du begynder… Gider ikke rigtig vaske det igen
  • Jeg hopper i bad… - Dårlig ide - klinker kan blive glatte, når de bliver våde…
  • Jeg kravler under dynen… Pas nu på at du ikke slår dig, når du støder ind i ting
  • Jeg faldt for bogen… - Håber ikke du kom til skade… Varianten jeg faldt pladask for bogen - håber ikke du blev alt for våd :wink:
  • Hvem har spist mine nøgler - det har jeg de smagte godt…
  • Jeg sad lige i mine egne tanker - du har lidt svært ved at sidde i mine…
  • Jeg styrer legen - hvor har du gemt rattet.
  • Jeg drønede ud af døren - jeg vidste ikke du havde en motor

Og jeg kan helt sikkert komme på flere, men det er som min hjerne er brændt sammen :slight_smile: og ja det kom SOS- røgsignaler og brandalarmerne gik i gang:høhø::høhø::p:tihi:

Heh
Ting jeg selv siger:

Jeg squeezer mig lige forbi her (den er så NÆSTEN rigtig i et fyldt tog…)
Jeg hopper lige forbi (klatrer over alt din bagage, faktisk)

Og så kan jeg ret tit finde på, når folk spørger “går det her tog til København” at sige “Nej det gør det ikke. … det kører”
Men der har jeg så én gang været ude for en der omgående vendte om og løb afsted … inden jeg nåede anden del af sætningen… Så det skal gøres med forsigtighed :lol:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;684049]Heh
Ting jeg selv siger:

Jeg squeezer mig lige forbi her (den er så NÆSTEN rigtig i et fyldt tog…)
Jeg hopper lige forbi (klatrer over alt din bagage, faktisk)

Og så kan jeg ret tit finde på, når folk spørger “går det her tog til København” at sige “Nej det gør det ikke. … det kører”
Men der har jeg så én gang været ude for en der omgående vendte om og løb afsted … inden jeg nåede anden del af sætningen… Så det skal gøres med forsigtighed :lol:[/QUOTE]

Men DSB skriver/siger selv afGANG, det må jo være starten på at gå - eller … :gruble:
Afkørsel er jo noget helt andet

:slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;684049]Heh
Ting jeg selv siger:

Jeg squeezer mig lige forbi her (den er så NÆSTEN rigtig i et fyldt tog…)
Jeg hopper lige forbi (klatrer over alt din bagage, faktisk)

Og så kan jeg ret tit finde på, når folk spørger “går det her tog til København” at sige “Nej det gør det ikke. … det kører”
Men der har jeg så én gang været ude for en der omgående vendte om og løb afsted … inden jeg nåede anden del af sætningen… Så det skal gøres med forsigtighed :lol:[/QUOTE]

Så ved man da hvordan man tester om man er i tog med dig. :høhø:

Jeg tror faktisk de fleste af dem der bliver brugt af folk jeg snakker mest med er halv perverse, så jeg tror bare jeg holder dem for mig selv :ups:

[QUOTE=danpia;684080]Men DSB skriver/siger selv afGANG, det må jo være starten på at gå - eller … :gruble:
Afkørsel er jo noget helt andet
:)[/QUOTE]

:lol: Så sandt…

jeg kigger lige forbi …

så kan man vel ikke forvente vedkommende dukker op?

Må jeg lige skubbe lidt til dig? Nej, det må du faktisk ikke, jeg foretrækker at flytte mig

(jeg tror altså, jeg en dag vil spørge nogen, og så skubbe til dem, når de siger ja :tihi: )

[QUOTE=Mette S;684091]Så ved man da hvordan man tester om man er i tog med dig. :høhø:

Jeg tror faktisk de fleste af dem der bliver brugt af folk jeg snakker mest med er halv perverse, så jeg tror bare jeg holder dem for mig selv :ups:[/QUOTE]

Ej kom du bare med dem… Vi er ikke så sarte :wink:

Nu er en af de ting vi siger meget ikke på dansk men på Russisk Engelsk. Vi havde en Oldfrue der altid svarede ‘‘will be do’’ når vi bad hende om at gøre noget og den hænger ved ligesom den arabiske ‘‘Jalla’’ (lydskrift)