Læbespalte?

Hej, jeg er ny her, og er ikke rigtig klar over, om det er det rigtige sted jeg spørger.
Jeg har besluttet at adoptere to killinge-drenge, kuldsøskende. Ganske almindelige katte, som kattemor kom hjem og ved et uheld ventede. Det er mange år siden, jeg har haft katte sidst.

I dag var jeg ude at se dem for første gang (de bor hos nær familie). De er 6 uger gamle, så jeg skal selvfølgelig først have dem i slutningen af september. Jeg tog nogle billeder af dem, og til min skræk opdagede jeg på billedet, at den ene vist har læbespalte. Jeg har uploadet billedet her: http://www.ladydenmark.dk/Obelix-6-uger.jpg.

Har I nogen gode råd og ideer?

Venlig hilsen
Kirsten

Hej Kirsten.
Næh - jeg synes han ser rigtig fin ud. Lidt pudsig pelsfarve - set herfra min skærm ligner det “feberpels” uden at det har noget med sygdom at gøre. Bedste råd? Glæd dig til du får dem hjem :ok:
VH
Susanne

Helt normal, smuk missedreng :inlove:
Hvis du ser billeder af kattedyr, vil du se, at de har denne “omvendte” amorbue.

Jeg er enig med Susanne, bortset fra jeg ikke aner hvad feberpels er.
Men en rigtig lille dejlighed som ser helt normal ud :iloveyou:

Pia - Feberpels er når pelsen er lysere i spidsen, så katten f.eks. nærmest ser grå ud fremfor sort :slight_smile: (Kommer dog også på andre farve, men selvklart mest tydeligt på sort). Det opstår fordi moderen f.eks. har haft en mild infektion under graviditet (evt. også pga. stress?) så vidt jeg har fået forklaret :slight_smile: Edit 2: altså mor kan også have været rigtig syg, men det jeg mente med mild infektion er at man ikke nødvendigvis opdager at hun har været det før killingerne popper ud med feberpels :slight_smile:
Edit: og det er iøvrigt noget de vokser fra :slight_smile:

:hjerte: Sikke en vidunderlig lille nuttethed med en super smuk pels! :hjerte::inlove::hjerte:

Eva, tak skal du ha’ :slight_smile: så lærte jeg lige det , dejligt :slight_smile: