Lær mere om katten

Vi er mange forskellige mennesker her på Kattegale, forskellig af alder,
uddannelsesmæssig baggrund, holdninger mv., men fælles er vi om
interessen for katte - nogle er kælekatteejere, andre opdrættere, nogle er
virkelig kattenørder, nogle går med en opdrætter i maven, andre igen
har lukket opdrættet ned.

Jeg synes, det er tankevækkende (på den gode måde :)), at disse
forskellige mennesker - med interesse for kattene - mødes til f.eks.
Bakketuren, og nu også et arrangement i det jyske. Nogle mødes også på
udstillingerne rundt omkring i landet.

Men hvad med faglige arrangementer :?
Selv har jeg jo fem katte, hvoraf jeg er begyndt at udstille den ene, og jeg
har derfor fået lyst til at lære mere om katten. Jeg har indtil nu ikke
deltaget i nogle af klubarrangementerne, men har besluttet, at det skal
der laves om på :slight_smile:

Hvordan har du det med faglige arrangementer :?
Hvis du ikke deltager, er det så fordi, det simpelthen ikke har din
interesse? Har du bare ikke taget dig sammen? Er det besværligt at komme
dertil? Kender du ikke nogen og føler dig som “hund i et spil kegler”? Eller
noget helt helt andet?

Min debut ved et sådan arrangement bliver Maine Coon Klubbens
arrangement den 23. september 2009. Og jeg glæder mig til en spændende
og oplysende aften.

Dagsordenen er:
Hunkatten - løbetid / seksualcyklus
Bedste parringstidspunkt
Drægtighed
Drægtighedsundersøgelse
Hankatten

Neutralisation
[ul]
[li]Kastration
[/li][li]Sterilisation
[/li][/ul]Fertilitetsproblemer
[ul]
[li]Hankatten
[/li][li]Hunkatten
[/li][/ul]Praktisk tilgang til infertilitet
Fading Kitten Syndromet

Jeg synes, det lyder spændende!

(Arrangementet er annonceret her http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=10777)

Håber vi ses :slight_smile:

Jeg vil meget gerne lære en hel masse om katte, så jeg deltager gerne i arrangementer omkring det.

Jeg går i studiekredsen i Randers og så har jeg været til et foredrag om foder og kræftbehandling.

Jeg startede ud med at ville deltage på disse kurser fordi jeg gerne ville være opdrætter, men den tanke er jeg gået bort fra, da jeg mener jeg mangler en vigtig forudsætning for at blive en god én af slagsen. Nemlig en god hukommelse, så ikke man skal slå op i en bog hele tiden.

Jeg vil stadig gerne deltage i kurser af den simple grund, at det er et emne som fascinerer mig, og så er det jo altid rart at sidde i en forsamling som deler ens egen store passion. :thumbup:

Jeg ville rigtig gerne deltage i den slags arrangementer, for uanset hvilket niveau man er katteejer på, så er det jo altid spændende at lære nyt.

Nu er det så bare desværre sådan, at der i den del af landet, som vi bor i, ikke er nogen af den slags arrangementer. Vi har efterhånden deltaget en del gange i studiekredsen i Herning, når de har afholdt noget, men det er immervæk en køretur på 5 kvarter hver vej, og det er altså bare langt at køre, synes jeg. Men vi gør det gerne, hvis det har vores interesse.

Jeg ville også gerne deltage i Maine coon-klubbens arrangementer, men jeg tvivler på, at vi kommer til at køre til Sjælland for et foredrag. Det er ærgerligt, at den slags ikke er fordelt mere ligeligt mellem Jylland og Sjælland.

[quote=Jane;228591]Jeg ville rigtig gerne deltage i den slags arrangementer, for uanset hvilket niveau man er katteejer på, så er det jo altid spændende at lære nyt.

Nu er det så bare desværre sådan, at der i den del af landet, som vi bor i, ikke er nogen af den slags arrangementer. Vi har efterhånden deltaget en del gange i studiekredsen i Herning, når de har afholdt noget, men det er immervæk en køretur på 5 kvarter hver vej, og det er altså bare langt at køre, synes jeg. Men vi gør det gerne, hvis det har vores interesse.

Jeg ville også gerne deltage i Maine coon-klubbens arrangementer, men jeg tvivler på, at vi kommer til at køre til Sjælland for et foredrag. Det er ærgerligt, at den slags ikke er fordelt mere ligeligt mellem Jylland og Sjælland.[/quote]

Jeg kan godt forstå, at transporten er en stor hindring, men øv…

Kender du ikke nogle ildsjæle i det jyske, så I kunne få nogle arrangementer op at stå?

Jeg har i efterhånden mange år været fast inventar i studiekredsen i Randers, den vil jeg ikke undvære.

Jeg kunne muligvis også være at finde på et seminar engang i fremtiden hvis programmet så spændende ud og transporten kunne klares.

Min interesse i genetik kan ligge på et meget lille sted, og det er endnu en grund til at jeg aldrig skal være opdrætter.

[quote=Charlotte Oeh.;228592]Jeg kan godt forstå, at transporten er en stor hindring, men øv…

Kender du ikke nogle ildsjæle i det jyske, så I kunne få nogle arrangementer op at stå?[/quote]

Jeg har forsøgt at kontakte forskellige for at høre, om der er interesse i at starte en studiekreds hernede omkring op igen, men ingen har vist den store interesse, og jeg synes ikke, at jeg selv magter at stå for det hele. Jeg vil gerne deltage, men der skal være minimum 3, der er interesseret i at arbejde for det, synes jeg.

Jeg deltager stadig ofte til de forskellige arrangementer. Dog er jeg måske begyndt at sortere lidt mere end jeg gjorde tidligere, men der var jeg jo også næsten nødt til at deltage, når det var mig selv der arrangerede :smiley:

Synes jeg lærer mest ved foredrag med nogle af de dygtige dyrlæger :ok:

Det er jo problemet med en landsdækkende klub, for rent faktisk er det ikke “Maine Coon-klubben”, der er arrangør - det er Maine Coon-klubben Kreds Øst, så det er ikke meget anderledes end Jyrak Studiekreds Herning eller Randers :slight_smile: Desværre for os nordsjællændere afholder Kreds Øst deres arrangementer på Sydsjælland.

Som nybagt stamnavnsindehaver (jeg mangler lidt for at anse mig for at være opdrætter) deltager jeg gerne i alt, hvad der kommer i bare nogenlunde nærhed af mig rent geografisk. Jeg ville supergerne deltage i det nævnte arrangement, men er lidt loren på beliggenheden contra mine helbredsmæssige problemer - for det er liiiiidt langt væk for en hverdag :frowning:

Jeg er også blevet fast inventar til studiekreds i Randers. Ikke nok med at det er knald hyggeligt så kommer der også rimelig mange spændende mennesker!

Jeg ville ualmindeligt gerne deltage i den slags arrangementer.

Men der er bare ikke nogen i nærheden af mig.

Og desværre har jeg ikke selv kørekort, og jeg kan som oftest ikke bruge offentlig transport, da der er for langt at gå fra ankomst sted til arrangementssted.

Og så er der oftest slet ikke transport på hjemtidspunktet.

Så jeg har slet ikke stemt.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;228614]Jeg deltager stadig ofte til de forskellige arrangementer. Dog er jeg måske begyndt at sortere lidt mere end jeg gjorde tidligere, men der var jeg jo også næsten nødt til at deltage, når det var mig selv der arrangerede :smiley:

Synes jeg lærer mest ved foredrag med nogle af de dygtige dyrlæger :ok:[/QUOTE]

Jepper, dygtig og istand til at formidle budskabet på en interessant måde. Nogen foredragsholdere er gabende kedelige.

Desværre oplever jeg at der er nogen der kommer til foredragene - men de er ikke istand til at huske hvad de har hørt - eller at gøre brug af den viden de har fået når de har brug for det.

Jeg har gået til rigtig mange foredrag - nu sorterer jeg lidt, der skal være “kød” på emnet og der skal være nyt omkring det for at få mig op af stolen.

Jeg vil også gerne lære mere om katten (adfærd, sygdomme, nyeste forskning etc.) og vil gerne deltage i studiekredse og lign arrangementer. Jeg er medlem af Racekatten, men har ikke deltaget i nogle af deres potemøder. Jeg har indtrykket af, at de primært er rettet mod opdrættere og pladserne hurtigt bliver revet væk.
Jeg overvejer også at melde mig ind i SUA for aby og somali og lære mere om disse racer.

[QUOTE=Mislingen;228683]Jeg er medlem af Racekatten, men har ikke deltaget i nogle af deres potemøder. Jeg har indtrykket af, at de primært er rettet mod opdrættere og pladserne hurtigt bliver revet væk.
[/QUOTE]

Møderne er åbne for alle, så om man er opdrætter eller kælekatteejer, har ikke nogen betydning. Der er mange kælekatteejere, der deltager i møderne :slight_smile:

Og ja … ofte bliver der hurtigt optaget, men det er jo så bare med at holde sig til, når der bliver annonceret møder :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;228691]Møderne er åbne for alle, så om man er opdrætter eller kælekatteejer, har ikke nogen betydning. Der er mange kælekatteejere, der deltager i møderne :slight_smile:

Og ja … ofte bliver der hurtigt optaget, men det er jo så bare med at holde sig til, når der bliver annonceret møder :-)[/quote]

Ok, jamen så må jeg være hurtigt ude, når der igen er møder.
Nu har jeg tilmeldt mig Racekattens nyhedsbrev, så det er da en start :slight_smile:

Nu spørger jeg måske lidt dumt. De dersens studiekredse, er de racespecifikke eller…?

Jeg er ikke medlem af nogen katte-foreninger, men hvis der er kurser, studiekredse og andre spændende ting i sådan nogle, så kunne jeg godt finde på at melde mig ind.

mvh. tina

[quote=taina;228764]Nu spørger jeg måske lidt dumt. De dersens studiekredse, er de racespecifikke eller…?

Jeg er ikke medlem af nogen katte-foreninger, men hvis der er kurser, studiekredse og andre spændende ting i sådan nogle, så kunne jeg godt finde på at melde mig ind.

mvh. tina[/quote]

Nej studiekredsene er ikke racespecifikke.

I Randers har vi noget der hedder månedens kat, og der har en af os 1 kat eller 2 med, og så fortæller vi lidt om den. Jeg har selv haft min blandingskat Elvis med, og så mener jeg det er i september at jeg skal have min aby Emil med.

Hvis du virkelig gerne vil lære noget mere om katte, så synes jeg du skal finde en studiekreds i nærheden af dig. Der sidder folk lige fra nybegynder til 50 års erfaring, så man får vendt utrolig mange emner.

Der er så også forskellige emner som bliver taget op, og eventuelt er der inviteret en person som fortæller om et bestemt emne. Selv synes jeg at emnet om førstehjælp til katte, var utrolig spændende.

[quote=Vivi_Fletcher;228691]Møderne er åbne for alle, så om man er opdrætter eller kælekatteejer, har ikke nogen betydning. Der er mange kælekatteejere, der deltager i møderne :slight_smile:

Og ja … ofte bliver der hurtigt optaget, men det er jo så bare med at holde sig til, når der bliver annonceret møder :-)[/quote]

Jeg er udelukkende kælekatsejer men begyndte at udstille for små 3 år siden. Og har i år deltaget i 2 af racekattens potemøder som jeg synes var meget spændende og lærerige :slight_smile:

Jeg deltager i alt, hvad der arrangeres af vores studiekreds i Herning.

Jeg kan jo se af afstemningen indtil videre, at vi er en mindre flok, der
bare lige skal ud af starthullerne :høhø:

det er længe siden jeg sidst har deltaget i et arrangement om katte. Det er ikke fordi lysten ikke er der men jeg er nok for dårlig til at finde informationer om det og så få det til at passe ind med de andre ting jeg går og laver. Jeg kan godt li at tage på bibloteket og læse i nogen af dere kattebøger og lige nu har jeg lånt en om forskellige racer af en ven.