Min rødtabbymaskede siameser, Ivan, er så til gengæld en af de kloge. Det er fascinerende og skønt og ufatteligt træls på samme tid. Ivans intelligent har f.eks. gjort det meget svært at holde ham inde i hus og indhegnet have.
her er der en tråd om da han blev sikkerhedstester for kattelemsfirmaet SureFlap: :høhø:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=55173
En huskat på snart 15 år og en halv Maine Coon på 7 måneder, de kan også sammen.
Jeg får aldrig nok af at se de to sammen, jeg håber I også har det sådan, for jeg spammer jo med dem. Men de ligger lige her ved siden af min PC. :høhø:
[QUOTE=DK Sugieh;1305775]Hvad mener du dog med det :klapper:
Flydende Brian
Brian skørtejæger ![]()
Småfisende Brian ![]()
Brian som han er… en ragdoll i forklædning og af og til på speed
[/QUOTE]
Hold nu op nogle sjove billeder!
han er da skøn! :love2:
Oh, jeg læste det lige som “Luises Brain”. Egentlig gav det jo god nok mening - lige som når man kalder folk med glat hår for Krølle og den slags :høhø:
Abyen - eller abyssinieren - bliver bl.a. karakteriseret som en kat med et højt aktivitetsniveau, nysgerrig, selvstændig og madglad.
At den skulle have et højere aktivitetsniveau end andre katte, er nok lidt en misforståelse. Til gengæld foregår aktiviteterne ofte med 200 km/t, og selv om den i et mere normalt tempo kan manøvrere på en smal hylde fyldt med nips uden at vælte noget, så gælder det ikke altid, når turboen er slået til. Det har kostet både lamper og urtepotteskjulere og andre skrøbelige genstande her i huset.
Hos Asani kommer nysgerrigheden bl.a. til udtryk ved, at han altid er klar til at tage imod og inspicere gæster. Min skræk er, at han en dag skal slippe ud, for han vil synes, det er vanvittig spændende og blive væk eller kørt over i løbet af et øjeblik.
Han er en meget kærlig kat, der spinder, bare man nærmer sig, og han vil gerne kæles og nusses og kysses i nakken og den slags. Men han er ikke skødekat. Han vil hellere ligge ved siden af - eller på skulderen. Engang imellem kommer det lige over ham, at han godt vil putte, men det er kun, når han selv vil, og kun så længe han selv vil. Hans selvstændighed kommer også til udtryk ved, at han er god til at underholde sig selv. Man behøver ikke aktivere ham - på samme måde som min vrælende huskat, der er meget opmærksomhedskrævende ![]()
Madglæden er særligt påfaldende, når jeg skal ordne råt kød. Da jeg havde 2 abyer, måtte jeg lukke dem ude i entréen for at kunne gøre det i fred, og jeg er stadig nødt til på en eller anden måde at pacificere Asani. Som regel ved at give ham et stykke af kødet. Ellers kunne det nemt ende med, at jeg kom til at skære i ham. Han har slet ikke nogen impulskontrol, når der er råt kød i nærheden, og kommer væltende op på bordet og stikker snuden i vejen for kniven. Han er også meget vild med is og småkager og æbleskiver og andre søde ting, selv om det siges, at katte ikke kan smage sødt.
Asani og hans tvillingebror Abasi.
[QUOTE=galath;1305811]Abyen - eller abyssinieren - bliver bl.a. karakteriseret som en kat med et højt aktivitetsniveau, nysgerrig, selvstændig og madglad.
At den skulle have et højere aktivitetsniveau end andre katte, er nok lidt en misforståelse. Til gengæld foregår aktiviteterne ofte med 200 km/t, og selv om den i et mere normalt tempo kan manøvrere på en smal hylde fyldt med nips uden at vælte noget, så gælder det ikke altid, når turboen er slået til. Det har kostet både lamper og urtepotteskjulere og andre skrøbelige genstande her i huset.
Hos Asani kommer nysgerrigheden bl.a. til udtryk ved, at han altid er klar til at tage imod og inspicere gæster. Min skræk er, at han en dag skal slippe ud, for han vil synes, det er vanvittig spændende og blive væk eller kørt over i løbet af et øjeblik.
Han er en meget kærlig kat, der spinder, bare man nærmer sig, og han vil gerne kæles og nusses og kysses i nakken og den slags. Men han er ikke skødekat. Han vil hellere ligge ved siden af - eller på skulderen. Engang imellem kommer det lige over ham, at han godt vil putte, men det er kun, når han selv vil, og kun så længe han selv vil. Hans selvstændighed kommer også til udtryk ved, at han er god til at underholde sig selv. Man behøver ikke aktivere ham - på samme måde som min vrælende huskat, der er meget opmærksomhedskrævende ![]()
Madglæden er særligt påfaldende, når jeg skal ordne råt kød. Da jeg havde 2 abyer, måtte jeg lukke dem ude i entréen for at kunne gøre det i fred, og jeg er stadig nødt til på en eller anden måde at pacificere Asani. Som regel ved at give ham et stykke af kødet. Ellers kunne det nemt ende med, at jeg kom til at skære i ham. Han har slet ikke nogen impulskontrol, når der er råt kød i nærheden, og kommer væltende op på bordet og stikker snuden i vejen for kniven. Han er også meget vild med is og småkager og æbleskiver og andre søde ting, selv om det siges, at katte ikke kan smage sødt.
Asani og hans tvillingebror Abasi.[/QUOTE]
Har du så 4 katte Ingrid? Jeg synes slet ikke, jeg havde fanget, at du også havde disse to skønne labaner ![]()
Nej, jeg har kun én aby, Asani, nu, men jeg har også haft hans tvillingebror. Han blev dog omplaceret, da han ikke kunne sammen med min daværende huskat - som nu bor hos mine forældre
Jeg har også haft en tredje aby, Krummelure, som blev kaldt Lillen. Desværre døde han af en infektion for halvandet år siden
Så lige nu har jeg to katte, Asani the Aby og Chili the Huskat.
Herunder kan du se Asani og Lillen. Og du kan se, hvorfor han blev kaldt Lillen
Selv om det i virkeligheden er ham, der har gennemsnitlig abystørrelse. Det er Asani, der er stor
Asani, Abasi og Lillen har alle været meget forskellige, så man skal ikke tage sådan en racebeskrivelse for mere, end den er. Men selvfølgelig er der ofte visse træk, der går igen.
Snowshoe er en drillepind på sne poter, som gerne stikkes i ALT. Det er en aktiv lille sjov kat, loyal og en rigtig Sosu assistent, der går meget op i, at alle trives
Og når de VIL kæle, så kan du lige så godt smide alt og kæle med dem, for de stopper ikke for noget
Som unge er de skrækkelige! De går på toppen af dine døre, giver gråt hår til ejer, og stjæler gerne ting. Som voksne er de utrolig harmoniske og dejlige at bo sammen med, og der skal virkelig meget til at gøre en Snowshoe gal eller bange. Det er sådan en robust lille kat. Og så tigger de! Og de er gode til det -
Træningsmæssigt er de enorm lærenemme og motivere for at samarbejde og lære nyt. Ofte arbejder de gerne for kæl og ros alene, og det er en cirkuskat af rang ![]()
Jeg har også en british shorthair i min katteflok. En dejlig rolig fyr på 1- år.
Jeg har engang beskrevet ham - og racen - sådan her:
Apropos så kom jeg i tanke om denne joke
Hvordan skifter en kat el-pærer?
Perser:
Elektrisk pære? Hvilken elektrisk pære?
Somali:
Solen skinner, dagen er ung, vi har hele livet for os, og du bekymrer dig om en dum elektrisk pære?
Norsk Skovkat:
Det klarer jeg. Og mens jeg er ved det skal jeg nok skifte de slidte ledninger og ordne stikkontakten.
Abyssinier:
Hvis jeg fedter lidt for Skovkatten, gør han det!
Burmeser:
Kan vi ikke bare putte i varmen på sofaen i stedet…
Siameser:
Prøv bare om du kan få mig til det!
Hellig Birma:
Jamen, skatter, jeg har da folk til den slags.
Maine Coon:
Åh lad mig, mig!!! Årrrrh, må jeg ikke nok, må jeg, må jeg, må jeg, hva, hva, må jeg??? Hva’, hva’, hva…
Exotic:
Lad Skovkatten gøre det - og så kan du jo passende fodre mig imens!
Russian Blue:
Hvorfor skifte den? Jeg behøver ikke lys for at tisse på tæppet!
Korat:
Korater er ikke bange for mørke! Er ikke bange for mørke!
Britisk Korthår:
Elektrisk pære, elektrisk pære? Var det sådan en jeg spiste?
Europé:
Har du brug for lys for at kunne se?
[QUOTE=Eva K;1305963]Apropos så kom jeg i tanke om denne joke
Perser:
Somali:
Solen skinner, dagen er ung, vi har hele livet for os, og du bekymrer dig om en dum elektrisk pære?
Norsk Skovkat:
Det klarer jeg. Og mens jeg er ved det skal jeg nok skifte de slidte ledninger og ordne stikkontakten.
Abyssinier:
Burmeser:
Siameser:
Hellig Birma:
Maine Coon:
Åh lad mig, mig!!! Årrrrh, må jeg ikke nok, må jeg, må jeg, må jeg, hva, hva, må jeg??? Hva’, hva’, hva…
Exotic:
Russian Blue:
Korat:
Britisk Korthår:
Europé:
Har du brug for lys for at kunne se?[/QUOTE]
Den er altså bare spot on ![]()
[QUOTE=Eva K;1305963]Apropos så kom jeg i tanke om denne joke
Perser:
Somali:
Norsk Skovkat:
Abyssinier:
Burmeser:
Siameser:
Hellig Birma:
Maine Coon:
Exotic:
Russian Blue:
Korat:
Britisk Korthår:
Europé:
Har du brug for lys for at kunne se?[/QUOTE]
Ha ha den var sku go Eva!
Kan lige se min Alfred: må jeg må jeg kom nu hva´ hva´osv. :høhø:
Det er en rigtig hyggelig tråd med skønne jeres beskrivelser af jeres katte. Tak for det! ![]()
[I]Hvordan skifter en kat el-pærer?
Snowshoe: Er du okay? Er du sikker? Skal jeg ikke finde en anden til at gøre det for dig!?!
:D[/I]
[QUOTE=galath;1305756]Really? REALLY??? ![]()
Jeg havde lige skrevet et stykke om abyen og kom så til at trykke på den forkerte knap og annullerede det hele. Pist væk var det!
Så det må vente - med mindre en anden gør det i stedet :)[/QUOTE]
den der selkirk beskrivelse jeg sendte ind for mange år siden kan du ikke lige smide dne online når du er i området:P
Kurilean Bobtail er en mellemstor/stor kat drengene er næste dobbelt så store som pigerne. det er en rolig og godmodig kat, som er utrolig god til at træne sit menneske :høhø:
Acceptere du at det er katten der vælger dig, så har du en kat der flytter ind som har den boet hos dig altid og følger dig over alt og den tager del i alt, den er Rolig, velafbalanceret, elegant, adræt, hurtig og meget lærenem og kan med fordel kliktrænes. De flest sætter stor pris på at have en ven, om det er en anden kat eller hund er ligegyldig.
Familien levevis og sammensætning smitter i høj grad af på kattens personlighed. De stoler 100% på deres mennesker, det er en kat der er nem at tage med på tur ![]()
Jeg er vist ikke med på, hvad du mener, Vivian?