Lakrids

Jeg har en kat som er totalt besat af lakrids, en dag havde hun taget en ud af posen og sad og slikkede på den som en gal.
Hvis jeg selv spiser det er hun ved at hive det ud af munden på mig - hun dirrer af ivrighed:?
Jeg fjerner selvfølgelig alt fra hende efter jeg har opdaget det… er der nogen der har oplevet det??
Tror i at der er noget hun mangler???:?

Jeg er holdt op med at undres over, hvad mine efterhånden finder velsmagende :tihi: I så fald kunne jeg ikke gøre andet :slight_smile:
Noget lader jeg dem æde, andet som eks cacaomælk, fjerner jeg da det ikke er verdens sundeste for en mis :slight_smile:
Men på “har smagt og noget af det spist” listen finder man her i huset: alle former for surmælksprodukter og ost, kartofler, gulerødder, budding, te i alle afskygninger, kaffe med mælk, brunsviger, fastalavnsboller, gammeldags stribede bolsjer, alle former for kødpålæg, naturligvis råt kød, pulled chicken med masser af barbecuesovs, romkugler, ristede løg,salatdressing osv…
Jeg ville tage det HELT roligt med en stump lakrids :wink:

Den ene af mine åd et stykke banan med stort velbehag i morges… :tihi:

Nå ja :smiley: Melon er også et hit her i huset :smiley: Banan synes de ikke om :tihi: mærkeligt nok :gruble:

Alle former for chips, helst dog ostepops :slight_smile:

Hahaha tak allesammen - nu er jeg mere rolig:høhø:
Det er da godt nok utroligt hvad i “disker op med” hihi

[QUOTE=sumsum;1170982]Hahaha tak allesammen - nu er jeg mere rolig:høhø:
Det er da godt nok utroligt hvad i “disker op med” hihi[/QUOTE]
Det tåbelige er, at jeg normalt er totalt hysterisk med hvad mine møgdyr æder. De får kun kornfrit (både vådt og tørt) og råt, men når de så kan snige sig til det, er hjørnet af et stykke rugbrød, en bladselleri-top eller et stykke banan bare det bedste at stjæle. Jeg har forsøgt at fortælle dem, at de altså er kødædere, men nogen gange er det som om de glemmer det :slight_smile:

Jeg disker nu sjældent op med det, de tager det gerne selv :wink:

Stjålen mad smager ALTID bedst!:regler: :tihi:

Tror alligevel, at det særeste mine har ædt, var da Alban slugte en 5-6 afgnavede olivenSTEN, der lå på kanten af min tomme tallerken. :S Den havde jeg ikke lige set komme!

Og nå ja, på gården havde jeg husmis Zeus, han var EKSET med pingvinblanding! Han gik helt i selvsving bare over DUFTEN fra posen. (Og han fik faktisk lov til at få bittebittesmå stykker af nogle af ‘stængerne’ i ny og næ - det døde han da ikke af… :wink: )

[QUOTE=Diana F;1171065]Tror alligevel, at det særeste mine har ædt, var da Alban slugte en 5-6 afgnavede olivenSTEN, der lå på kanten af min tomme tallerken. :S Den havde jeg ikke lige set komme!

Og nå ja, på gården havde jeg husmis Zeus, han var EKSET med pingvinblanding! Han gik helt i selvsving bare over DUFTEN fra posen. (Og han fik faktisk lov til at få bittebittesmå stykker af nogle af ‘stængerne’ i ny og næ - det døde han da ikke af… :wink: )[/QUOTE]

Nå så er Sigga ikke den eneste oliven-fan! Hun drikker gerne olivenlage og slikker olivenstenene.

Jeg gik og var totalt nervøs efter han havde ædt de sten. :tihi: TÆNK nu, hvis de ikke passerede gennem systemet… :S Men der skete overhovedet ikke noget, og han blev ikke dårlig. :slight_smile: Og nu lader jeg ikke olivensten ligge ubevogtet længere. :wink:

Jeg kan ikke huske, hvornår og hvad det var første gang en af mine katte har ædt noget “ikke missemad” men jeg har ganske givet været noget overrasket :smiley: Jeg er nu blevet meget mere large omkring det. :slight_smile: Naturligvis skal de ikke leve af den slags mad, men de dør langt fra af at æde lidt af det i ny og næ. :slight_smile: Ligesom jeg heller ikke døde som barn da jeg åd viskelæder og læbepomader :tihi: