Laminat farve

Jeg skal have et nyt køkkenbord og vask. Har været rundt og kigge og gjort op med mig selv jeg vil ikke have standard byggemarkedsbordpladerne. Pladerne fra Geisler er selvfølgelig dyrere, der leveres på mål og de har en mere lækker overflade, føles lidt blødere og er en anelse nopret i laminatet

Er der nogen der har erfaring med den mørke farve - ses alle kattehår?
Den her har jeg i kikkerten

eller den her:

og hvordan vil det se ud med en mørk granitvask? Jeg har også kig på den her:

Jeg kan desværre kun se nogle krydser?

Det første link virker ikke :frowning: Vasken ser til gengæld rigtig lækker ud. Jeg har selv antracitgrå silgranit i min køkkenvask og det er jeg rigtig glad for. Mit køkkenbord er mørkt træ og jeg har ikke flere problemer med kattehår dér end så mange andre steder i huset (og jeg har jo både lyse og mørke katte :))

Kan I se alle tre laminater nu?

Hej Lis :slight_smile:

Vi har en laminatbordplade i grå (retrogrå hedder den) fra … Nettoline mener jeg det hedder :slight_smile:
Den er rigtig nem at holde - og synes ikke man ser kattehår så tydeligt, og jeg har hvide katte :wink:

Ja, nu var det meget bedre :slight_smile:

Ang de to mørke… tja, man kan vel se kattehårene - det er så en lettelse, når man skal tørre køkkenbordet af… eller sådan kan man jo vælge at se på det :tihi:
Den nederste er vældig pæn - og nok den jeg selv ville vælge… Dog ved jeg jo ikke hvordan resten af dit køkken ser ud, så det kan tænkes, at jeg har valgt forkert… men umiddelbart er det altså den jeg bedst kan lide :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;863440]

Ang de to mørke… tja, man kan vel se kattehårene - det er så en lettelse, når man skal tørre køkkenbordet af… eller sådan kan man jo vælge at se på det :tihi:
Den nederste er vældig pæn - og nok den jeg selv ville vælge… Dog ved jeg jo ikke hvordan resten af dit køkken ser ud, så det kan tænkes, at jeg har valgt forkert… men umiddelbart er det altså den jeg bedst kan lide :)[/QUOTE]

Når jeg tænker på kattehår er det fordi der tv for komfuret er en skiferplade - bruger den aldrig til formålet - virker forkert den er tv - den er altid fyldt med kattehår og ser støvet ud, selv lige når den er vasket af - den havde jeg tænkt også skulle udskiftes - jeg er så gal på den - og netop for den som jo er mørk tænker jeg på hvordan det vil se ud med mørke bordplader - men det suger sikker ikke på samme måde som skiferen? - den virker nærmest som en magnet:-).

Køkkenet er ældre og fra HTH med råhvide låger med en trælkant om og træhåndtag. Det råhvide blev proffessionet malet da jeg flyttede ind - det er stadig pænt

Jeg har en der ligner no 2 i mit sommerhus og alt ses derpå og jeg synes det virker støvet hele tiden

Vi har den nederste til et hvidt køkken og den er super :slight_smile: Ikke for mørk og ikke for sart, når vi skal skifte så bliver det bestemt en gentagelse!

Jeg ville vælge den i midten. Den ligner ret meget en vi selv har kigget på :slight_smile:

Jeg synes det er praktisk med en ikke-lys plade. Vi har en lys grå lige nu og det mindste stænk kaffe lyser altså langt væk L

Den nederste har jeg haft i 10 år. Aldrig har jeg fortrudt nget så meget.

Den er SÅ træls at holde ren, for den skjuler ALT og selvom man tror man har tørret af, kan den skjule alverdens ting.

Jeg ville absolut vælge den øverste :slight_smile: Jo mere ensfarvet jo bedre :slight_smile:

Jeg har den øverste bordplade til et hvidt køkken.
Bordpladen er jeg rigtig glad for - faktisk er den god til at kamuflere alt … også kattehår :smiley: og nej den er ikke sart, tværtimod !

Som Birthe skriver jeg ville ikke tage nogen af de helt mørke jeg bander min bordplade væk som jeg har i bryggers og den har den mørke grå farve . Går og tørre støv af hele tiden . Helt klart den sidste bordplade som du har vist.

Vi overvejet sådan en vask som du snakker om i sort men bare i hvid . Vi fik anbefalet det Blanco http://www.byg24.dk/catalogsearch/result/?q=blanco+silgranit&gclid=CP_y2ZXbqrACFU4lfAodGnM4Ug det er også dem som har de dybeste vaske. Du kan også få lavet en bordplade og vask ud i et af det matrialle som du snakket om . det er mere holdbart ind laminat.

I gør det godt nok ikke nemmere for mig med laminatvalg:-) Vasken jeg har kig på er en blanco - men skal den være med eller uden sidebakken - har kig på den her - men den er lang - 1 meter

Hvis det er sådan en som du har kigget på så syntes jeg du skal høre på en pris med en bordplade og vask ud i et for på den måde er du sikker på der ikke kommer vand under laminatern ved vaske kanten og det er meget nemmere at holde rent

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;863713]I gør det godt nok ikke nemmere for mig med laminatvalg:-) Vasken jeg har kig på er en blanco - men skal den være med eller uden sidebakken - har kig på den her - men den er lang - 1 meter

[/QUOTE]

Med :slight_smile: