Laminat- og lamelgulv der ikke er glat, erfaringer søges

Til december flytter jeg i en ny og noget større lejlighed. Men udlejer har i denne lejlighed gulvtæppe, hvilket jeg synes er ret uhygiejnisk i forhold til at husdyr. Derfor har jeg fået lov til, at ligge gulv i stedet.

Jeg har søgt google tynd, og var i fredags nede i bauhaus for at mærke på forskellige gulve. Men jeg har meget svært ved, at finde ud af hvilket der er bedst. Når jeg siger bedst, er det i forhold til, at det ikke må være glat, da misserne skal have mulighed for at løbe rundt. I min nuværende lejlighed, har Akira det med at glide på gulvet, når hun leger tagfat med den bette. Det vil jeg gerne se om jeg kunne undgå.

Men da det er en lejebolig, og ikke en ejerbolig, er det også begrænset hvor mange penge, jeg vil smide efter gulvet. Mit absolutte maksimum er 250 kr. på kvm., men meget gerne under 200 kr., da der skal ligges ret meget!

Der må næsten være flere herinde der har enten lamel eller laminatgulv, så endelig kom med jeres anbefalinger! :slight_smile:

Jeg har prøvet at bo med stort set alle slags underlag :wink:
Det eneste jeg har erfaring med ikke er glat er tæpper og grove klinker :slight_smile:
Laminat gulve ER glatte for misser, men de lærer hurtigt at færdes på dem alligevel :slight_smile: Når der er rally, foregår det med udskridning, men det sker der altså ikke noget ved :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1189133]Jeg har prøvet at bo med stort set alle slags underlag :wink:
Det eneste jeg har erfaring med ikke er glat er tæpper og grove klinker :slight_smile:
Laminat gulve ER glatte for misser, men de lærer hurtigt at færdes på dem alligevel :slight_smile: Når der er rally, foregår det med udskridning, men det sker der altså ikke noget ved :)[/QUOTE]

Ja, okay… Jeg ved det er umuligt, at finde noget som ikke er glat. Men så så lidt glat som muligt. :slight_smile: Misserne ville elske hvis jeg beholdte tæpperne, så kunne de rigtig fræse derudaf… Men der er jeg altså ikke kæmpe fan… Haha…

Helt klart laminat gulv vi skiftede fra gulv tæppe til dette gulv jeg lavet en tråd her inde for at høre med misserne med at vene sig til det

Ville klart anbefale dette gulv det er produceret i Norge . Der gives stadig garanti selv om man har har katte . der er faktisk klør for an på pakken hvor der står ridse sikkert. det der er fordel ved det her det er det alu skinne man klikker sammen det ville sige du kan skille gulvet af igen hvis et går i stykker . Du kan købe det i XL Byg

[QUOTE=DK Sugieh;1189133]Jeg har prøvet at bo med stort set alle slags underlag :wink:
Det eneste jeg har erfaring med ikke er glat er tæpper og grove klinker :slight_smile:
Laminat gulve ER glatte for misser, men de lærer hurtigt at færdes på dem alligevel :slight_smile: Når der er rally, foregår det med udskridning, men det sker der altså ikke noget ved :)[/QUOTE]

Der er så ikke helt korrekt.
For udskridninger og “Bambi på glatis” giver usunde skred i bækken og vrid i ryggen.

da jeg flyttede ind i en lejet bolig med gulvtæpper fik jeg pålagt klikgulv. Trods hunde og katte og gæster med dyr var der ikke en rids i gulvet da jeg fraflyttede 1½ år efter. Jeg tvivler på det var et dyrt gulv

:surrender1::surrender1:

Enig med dig :

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud med gulvtæpperne - jeg kan slet ikke holde ud at tænke på, hvad der bor der af lus og lopper og opkast af hårboller og kattegrus og nullermænd og bakterier og alt muligt andet godt :tihi: :yikes:

Jeg tror ærlig talt, at der er meget få mennesker i dag der har gulvtæpper på ???

Følger spændt med i tråden - for jeg har stadig ikke fundet et gulv der er pænt nok til mit køkken…

[QUOTE=PiaR;1189378]Der er så ikke helt korrekt.
For udskridninger og “Bambi på glatis” giver usunde skred i bækken og vrid i ryggen.[/QUOTE]

Jo jo og for høje kradsetårn øger risikoen for forkerte og uhensigtsmæssige landinger :slight_smile:

Det er farligt for mis at leve!

Det er jo netop ikke is de går og færdes på, det er et trægulv, og udskrid og vrid foregår også på en græsplæne…

Eftersom græsplænen ikke er glat, skrider de altså ikke så langt dér, som de gør, når de skal om hjørner på et glat gulv, så den sammenligning er jeg ikke enig i. Til gengæld er jeg enig i, at der er en risiko ved alt :slight_smile:

Ja det var en ret elendig sammenligning :slight_smile:

Enig med dig :

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud med gulvtæpperne - jeg kan slet ikke holde ud at tænke på, hvad der bor der af lus og lopper og opkast af hårboller og kattegrus og nullermænd og bakterier og alt muligt andet godt :tihi: :yikes:

Jeg tror ærlig talt, at der er meget få mennesker i dag der har gulvtæpper på ???

Følger spændt med i tråden - for jeg har stadig ikke fundet et gulv der er pænt nok til mit køkken…[/QUOTE]

Jo, mange udlejningslejligheder har gulvtæpper, fordi det er billigere at renovere (altså udskifte) end trægulv og jeg har også hørt det er for at dæmpe lyden da mange gamle lejligheder er meget lydt. Vi har det desværre også og jeg er enig i at det er virkelig uhygiejnisk. Nu er det en lille to værelses som vi ikke har planer om at blive boende i i mange År, ellers var der også kommet klik gulv på.

Mht. Udskridning, hvad med mange løse gulvtæpper med skridsikkert underlag, det er pænt, holder På varmen osv. Men kan nemt skiftes ud eller bare rystet og vaskes til forskel fra de faste gulvtæpper :slight_smile:

Laminat er længe om at tørre efter gulvvask