Lammekølle med kartofler og skysovs

Det var på en super lækker ret! :savle: Min lillebror er nyudlært kok - og han behøver ihvertfald ikke at få sine skolepenge igen!! :yah: Nu ved jeg også hvem jeg ringer til, når jeg får gæster og vil lave noget ekstra lækkert. :lys-ide:

http://www.madopskriftertilfester.dk/lammekoelle.html

Han har bare fulgt denne opskrift i forhold til tid og antal grader.
Stegen var penslet med en olie-“marinade” med timian, salt og finthakket hvidløg (tror man med fordel kunne marinere stegen i denne blanding i en times tid. :)).

Tilbehør:

Kogte, afkølede kartofler stegt i margarine og olie (olien hjælper margarinen med at nå temperaturer, der kan give kartoflerne en gylden “skorpe”) med hasselnøddeflager tilføjet til sidst. Kartoflerne kan laves på forhånd og så stilles i ovnen noget tid inden servering. :slight_smile:

Sovsen/saucen blev lavet af den sky, der kom af stegen. En meget kraftig sky, så buillon er ikke nødvendigt :slight_smile:

Champignons stegt i samme marinade som stegen.

Til dessert fik vi Chokolademousse med lemonsorbet, karameliserede valnødder og jordbærpuré :savle: (Har desværre ikke opskriften - da det var en overraskelse til os… :))

nøj hvor guf… især desserten er lige mig :what:

Kan høre ham om han vil sende mig opskriften - han syns bare ikke selv den var specielt god - da den ikke helt opnåede mousse-konsistens.