Lammemørbrad - hjælp?

Eva så er vi 2 :stuck_out_tongue: hehe til kartofler skal der være sovs! mmm Du kunne lave rødvinsovs til, det er altid en sikker vinder ^^

Græske kartofler smager ikke af kartofler mere en f. eks. pommes frites gør :wink: Og de skal SEJLE i olivenolie (med citron og hvidløg og oregano) så der er absolut “sovs” til. Og ellers smager tzaziki godt, både til kartoflerne og til lam :slight_smile:

(jeg elsker sovs men jeg elsker osse ting der kan stå i ovnen/på grillen og passe sig selv så vi får ret meget ovnkartofler, og hvis kødet så har hygget sig ude på grillen imens så er der ikke så meget at lave sovs af)

Trekkie, du skal bare have en alubakke under kødet, så er der også til sovsen ^^ tippet er hermed videregivet :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;678506]
Kun vanvittige mennesker ville finde på at lave butterdej fra bunden, det skal foldes og rulles ud MINDST 30 gange. Og det er der ingen normale mennesker der gider[/QUOTE]

:fløjte:

:lol: Nu hedder forummet jo KatteGALE… så… tjaeh…

Trekkie - Vi får også mange ovnkartofler - bare med sovs til, hehe…

Men ja, tzatziki til kunne da være godt… Og kæresten kan godt lide kartofler… så det var da en løsning…

Hmm, hvad skal jeg så bruge…

Har kød og kartofler, samt rosmarin og persille (har citronmelisse, koriander, rosmarin, laurbær, persille, dild og purløg ude i haven), hvidløg og olivenolie

Dvs.
agurk
græsk yogurt
butterdej

Er der andet? (måske noget tomat og feta/mozarella, men det kan Casper ikke lide)

Kraftedme - så havde de ingen agurker… :mad:

Hvordan kan de ikke have agurker!!
For dårligt, nå!

Lone - Ja, det fatter jeg heller ikke… Nu har jeg sat kæresten til at købe to på vejen hjem, eller give mig besked hvis han ikke kan nå det, så må jeg ud og cykle (vi har en Kiwi et stykke væk, der lukker kl. 20.). Men fik da lavet en marinade, som lammemørbrad’erne ligger i nu (der var fire viste det sig)