Lån af damprenser efter loppeangreb (Odense)

Ja der er ikke andet for :slight_smile:
Nu ved jeg i hvert fald helt 100 % hvad planen er.

De er holdt op med at klø sig så meget , så det er vel et godt tegn. De vasker og vasker dog stadig.

[QUOTE=ThildeL;1150966]Ja der er ikke andet for :slight_smile:
Nu ved jeg i hvert fald helt 100 % hvad planen er.

De er holdt op med at klø sig så meget , så det er vel et godt tegn. De vasker og vasker dog stadig.[/QUOTE]

Ja,det er et godt tegn…men de kan klø sig nogle dage endnu…tænk på de lopper som lige er klækket…de skal jo også lige “spise” lidt af giften som missen har på sig :høhø:

Er også lige blevet mindet om pr. PB, at de skal have adgang til alle rum, så alle nyudklækkede lopper kan bide dem og få lidt at smage af Advantage-menuen, så de må “desværre” have adgang til soveværelset i nat.
Hader tanken om, at de ligger i vores seng og at lopperne drysser af og ligger og vrider sig imellem os blegne :høhø:

[QUOTE=ThildeL;1150979]Er også lige blevet mindet om pr. PB, at de skal have adgang til alle rum, så alle nyudklækkede lopper kan bide dem og få lidt at smage af Advantage-menuen, så de må “desværre” have adgang til soveværelset i nat.
Hader tanken om, at de ligger i vores seng og at lopperne drysser af og ligger og vrider sig imellem os blegne :høhø:[/QUOTE]

Her har alle misser altid adgang til alle rum…og …vi lever endnu :høhø:

Tror nok det ville være en god ide, hvis jeg købte et par pakker og så behandlede forebyggende lidt tid herefter - også især henover foråret hvor Fellini skal til at komme ud :slight_smile:

Det er bare så dyrt :uha: 200 kr for 4 pipetter - GODT man har en kattekonto så man har råd til den slags i slutningen af en måned, men stadig…

[QUOTE=ThildeL;1150982]Tror nok det ville være en god ide, hvis jeg købte et par pakker og så behandlede forebyggende lidt tid herefter - også især henover foråret hvor Fellini skal til at komme ud :slight_smile:

Det er bare så dyrt :uha: 200 kr for 4 pipetter - GODT man har en kattekonto så man har råd til den slags i slutningen af en måned, men stadig…[/QUOTE]

Måske…men vi gør det ikke forebyggende.
Men…vi køber Advantage til STOR hund…og så får hver mis ca 10 dråber i nakken…det er det samme som er i…ved at mange opdrættere gør sådan…og så er det ikke dyrt…og det er ikke farligt…men man gør det KUN med Advantage eller Frontline

[QUOTE=Coon Danica;1150987]Måske…men vi gør det ikke forebyggende.
Men…vi køber Advantage til STOR hund…og så får hver mis ca 10 dråber i nakken…det er det samme som er i…ved at mange opdrættere gør sådan…og så er det ikke dyrt…og det er ikke farligt…men man gør det KUN med Advantage eller Frontline[/QUOTE]

Er den her “STOR hund”? :høhø: http://www.alttilhundogkat.dk/advantage_vet?/Generelt/HUNDE/Loppemidler%20til%20hund/Advantage/Advantage%20Vet%20loppemiddel%20til%20hund%20p�%2025-40%20kg.%204%20x%204,0%20ml.%20Mørkeblå/&showitem=5972

I forhold til de hunde, vi har haft er det der Medium :tihi:

[QUOTE=ThildeL;1150988]Er den her “STOR hund”? :høhø: http://www.alttilhundogkat.dk/advantage_vet?/Generelt/HUNDE/Loppemidler%20til%20hund/Advantage/Advantage%20Vet%20loppemiddel%20til%20hund%20p�%2025-40%20kg.%204%20x%204,0%20ml.%20Mørkeblå/&showitem=5972

I forhold til de hunde, vi har haft er det der Medium :tihi:[/QUOTE]

Ja, vi køber altid til STOR hund…og ca ti dråber til hver kat…og vores dyrlæge har sagt god for det :slight_smile:

Passer 10 dråber så med de der ca. 0,8 ml som der er i den til katte på over 4 kg?

Jeg kan se på Webapoteket at sådan en pakke koster 150. Allerede der KÆMPE besparelse hvis man kan gøre sådan, som du siger.

[QUOTE=ThildeL;1150992]Passer 10 dråber så med de der ca. 0,8 ml som der er i den til katte på over 4 kg?

Jeg kan se på Webapoteket at sådan en pakke koster 150. Allerede der KÆMPE besparelse hvis man kan gøre sådan, som du siger.[/QUOTE]

Mener at prisen er lidt over 200 kr for den til stor hund…giver bare 10 dråber her…det skulle passe med de ml.
Men prøv at spærg Hanne Mega…hun ved det nøjagtige mål :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;1150996]Mener at prisen er lidt over 200 kr for den til stor hund…giver bare 10 dråber her…det skulle passe med de ml.
Men prøv at spærg Hanne Mega…hun ved det nøjagtige mål :)[/QUOTE]

160 kr på Webapoteket, som har 9,6 scorer ud af 10 på trustpilot :wehu:
Jeg vil lige skrive hende en PB så.

Nu så jeg faktisk ikke rigtig pipetterne, da det var Mike der stod med det, men kan man godt lukke låget på igen og gemme til senere, når man bruger de helt store?
Og er det nemt at tælle dråber med de pipetter eller er det smartest at købe nogle engangssprøjter uden kanyle til?

Undskyld alle mine spørgsmål hehe

medmindre prisen er steget har man også kunnet købe det i England temmelig meget billigere end herhjemme

Måske er det bare mig, men jeg synes det er langt MINDRE klamt med halvdøde lopper, der ‘drysser af’ sengen :tihi: end med SKOVFLÅTER, der kravler levende rundt i sengetøjet! :brækkesig:
Det oplevede jeg masser af gange, da jeg boede på landet…de sad i kattenes pels og ‘dryssede af’ i sengen. :S Min daværende kæreste vågnede engang med en flåt, der havde bidt sig fast inde i navlen. :brækkesig: :S

[QUOTE=Diana F;1151003]Måske er det bare mig, men jeg synes det er langt MINDRE klamt med halvdøde lopper, der ‘drysser af’ sengen :tihi: end med SKOVFLÅTER, der kravler levende rundt i sengetøjet! :brækkesig:
Det oplevede jeg masser af gange, da jeg boede på landet…de sad i kattenes pels og ‘dryssede af’ i sengen. :S Min daværende kæreste vågnede engang med en flåt, der havde bidt sig fast inde i navlen. :brækkesig: :S[/QUOTE]

:brækkesig:Ej!
Jeg har som sådan ikke noget imod insekter.
Synes faktisk det er ret sjovt at tage lopperne af misserne og nippe dem over med neglene :høhø:
Flåter derimod, der jo er i samme klasse som edderkopper, er ekstremt klamme!

[QUOTE=ThildeL;1151001]160 kr på Webapoteket, som har 9,6 scorer ud af 10 på trustpilot :wehu: Jeg vil lige skrive hende en PB så.

Nu så jeg faktisk ikke rigtig pipetterne, da det var Mike der stod med det, men kan man godt lukke låget på igen og gemme til senere, når man bruger de helt store?
Og er det nemt at tælle dråber med de pipetter eller er det smartest at købe nogle engangssprøjter uden kanyle til?

Undskyld alle mine spørgsmål hehe[/QUOTE]

Det jeg gør er at på webapoteket og bestille urinprøveglas og engangs sprøjter. Urin glassene er små og stirille og ganske glimrende til opbevaring ah loppegiften. Du kan få nogle engangs spøjter til 10 ml.
Når du først har hældt giften op i glasset er det super nemte at dosere.

Jeg har ingen Capstar, men hvis du vil have nogle, er der jo en del apoteker og dyrlæger i Odense at vælge imellem. Apotekerne har åbent lørdag, og fx dyrlægerne i Rosengårdcentret har også åbent i butikken. Det har de muligvis også på Rugårdsvej. Du kan ringe i forvejen og høre, om de har produktet, så du ikke skal ud på en længere, forgæves rejse.

[QUOTE=Kamilia;1151028]Det jeg gør er at på webapoteket og bestille urinprøveglas og engangs sprøjter. Urin glassene er små og stirille og ganske glimrende til opbevaring ah loppegiften. Du kan få nogle engangs spøjter til 10 ml.
Når du først har hældt giften op i glasset er det super nemte at dosere.[/QUOTE]

Hvordan opbevarer du så det glas efterfølgende?

10 ml sprøjter er nok svære at dosere med når det hedder 0,1 ml pr kg legemsvægt så der er 1 ml sprøjte nok nemmere.

Ærlig talt orker jeg ikke at gå uden for en dør i dag og bruge tid på at finde capstar når vi har givet dem Advantage som lige nu ser ud til at have været ekstremt effektiv.
Skal læse til eksamen nemlig og har pt. 6 dage til at huske pensummet til en eksamen hvor 60% alligevel dumper :stuck_out_tongue:

hos de fleste byggemarkeder og farvehandlere er det muligt for små penge at låne damprenser. er sikker på du har den ene el den anden butik i din nærhed. vd godt du har fået en masse hjælp nu, men det var nu osse kun et forslag til dig hvis det kunne gøre dig mere rolig.

lopper kan i princippet være hoppet på jer på gaden el hvis i har været på besøg et sted, de kan heldigvis ikke leve længe på mennesker.

Troede man skulle fryse ting hvis man har fået loppe, lus eller andet utøj det har jeg hørt at tekstil også meget mulig skulle fryses, for at de døde

:slight_smile:

Ved ikke, om du stadig er interesseret i en damprenser - men Netto havde en i sidste uge til 199,- kr.