Lån af kattefælde?

Hejsa!

Er der mon nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan låne en kattefælde i nærheden af Silkeborg?

Sagen er den at vi i en periode har haft en eller to katte på besøg i vores garage. Jeg har haft noget “junk” tørfoder stående dernede, til at supplere mine høns’ kost med (protein), og det er der blevet spist af.
Der er nu ikke mere foder i garagen, så katten har måttet finde mad et andet sted… tilsyneladende er den så sulten at den spiser hvad som helst, for i aftes var der en af mine høns der skabte sig helt vildt - det var mørkt og det regnede, så den burde jo for længst være gået i seng, så jeg gik derned.
Inde i hønsegården panikkede en kat totalt da den så mig - den var tydeligt IKKE tam og meget sulten siden den ville spise gammelt brød og pasta mv. (køkkenaffald som som hønsene elsker). Jeg fik den lukket ud, så min stakkels våde høne kunne komme i seng.

Så nu synes jeg altså missen bør indfanges. Hvis den er så sulten, så er der i al fald ikke nogen der vil savne den…

Men er der nogen der ved hvor jeg kan låne en fælde? Så kan missen blive indleveret hos min dyrlæge til aflivning eller til omplacering hvis den er tam og rask (min dyrlæge har internat - KV).

/Mette

[quote=Mette Mejdahl;229031]Så kan missen blive indleveret hos min dyrlæge til aflivning eller til omplacering hvis den er tam og rask (min dyrlæge har internat - KV).

/Mette[/quote]

Ved din dyrlæge :?

Man plejer at kunne låne fælder hos kattehjemmene

det er jo ikke silkeborg, men dansk dyreværn her i århus låner gerne fælder ud, ellers er der jo ingers kattehjem i horsens som osse låner fælder ud, hvad der er i silkeborg området aner jeg ikke

Inges Kattehjem låner i hvert fald fælder ud.

De gange jeg har haft brug for fælder har jeg lånt af K V.

Held og lykke med indfangningen

Hejsa!

At tænke sig at det skal være SÅ vanskeligt at få lov at hjælpe en kat…!

Jeg ringede til min dyrlæge idag vedr. fælden. Jeg måtte hellere end gerne låne en fælde, men jeg skulle altså bare lige omkring Kommunen inden…
Reglen i Silkeborg Kommune (og Herning, hvor jeg har dyrlæge) er at man skal kontakte kommunen og have en tilladelse til indfangning eller at de skal sende KV ud og indfange katten…! Sikke en gang fis!

Nå men når det så er sagt, så ringede jeg jo så til kommunen og fik en dame til at lave en “sag” på at der må indfanges en kat på vores adresse.
Så nu står der en fælde i vores garage med missemad i, og så håber jeg at missen hurtigt går i.

/Mette

For en anden god gangs skyld…hvis der mangles en fælde i nærheden af skanderborg, så har jeg en stående :thumbup:

Husk på når du har fælden hjemme og aktiverer den, det ikke må være på en måde, dyret kan komme til at sidde mere end 2 timer.
Det fik jeg at vide, hvor jeg lånte min.
Der er åbenbart (og godt for det) en lov der siger man skal vise dyret det hensyn

[quote=kamikaze;230000]Husk på når du har fælden hjemme og aktiverer den, det ikke må være på en måde, dyret kan komme til at sidde mere end 2 timer.
Det fik jeg at vide, hvor jeg lånte min.
Der er åbenbart (og godt for det) en lov der siger man skal vise dyret det hensyn[/quote]

Nej jeg ved det, vores søde KV/veterinærsygeplejerske, sagde at jeg skulle huske at lukke fælden helt af op til weekender osv også :slight_smile:

/Mette

Hvis du har en minkfarm i nærheden, så har de tit fælder. Eller måske ved en landmand
Måske kan du låne af dem

De gjorde vi, og så fik vi en lokal jæger til at skyde den.

Hejsa!

Som opfølgning han jeg fortælle at jeg i går, indleverede ét stk. meget meget smuk mis - desværre ikke tam :frowning:

Dyrlægen/KV skulle blot bruge kommunens sags nr. og så ordner de resten :ok:

Sørgeligt at nogen mennesker bare ikke kan finde ud af at passe deres dyr - eller hvad jeg tror er tilfældet med denne mis, ikke har gidet have den og har overladt den til sin egen skæbne…

Sov sødt smukke mis - der hvor du kommer hen nu, er der helt sikker nogen der vil elske dig! :lys:

/Mette