Landejendom

Hej Alle,

Bare nysgerrig. Kom til at tænke og så ville jeg lige spørge…ikke at jeg har sådan en ejendom…men det kunne jo være en dag man kunne være så heldig

Hvis man har en landejendom med maskinehal - kan man godt leje den ud til en mekaniker hvor han så skal arbejde inde, og stadig tillade sig at have heste gående på det ved siden af liggende græs??

Jeg hørte for et par år siden at man skulle ikke lade sine børn leje på græsset der groer på samme grund som der er eller har været mekaniker værksted grundet forurening.

mvh

Michelle

[quote=Missepigen;383711]Hej Alle,

Bare nysgerrig. Kom til at tænke og så ville jeg lige spørge…ikke at jeg har sådan en ejendom…men det kunne jo være en dag man kunne være så heldig

Hvis man har en landejendom med maskinehal - kan man godt leje den ud til en mekaniker hvor han så skal arbejde inde, og stadig tillade sig at have heste gående på det ved siden af liggende græs??

Jeg hørte for et par år siden at man skulle ikke lade sine børn leje på græsset der groer på samme grund som der er eller har været mekaniker værksted grundet forurening.

mvh

Michelle[/quote]

:øhmm:

Jeg er lidt på bar bund her - men mon ikke, at du kan få taget prøver af jorden den dag du finder din landejendom ???

:øhmm:

Eller :

At sætte det som et krav til sælger, at jorden bliver undersøgt før du køber ??

De er sultne lige nu

:slight_smile:

Jeg spørger fordi vi har en kammerat der gerne ville leje en maskine hal hvis vi fandt en ejendom der havde, men jeg vil gerne hav hest…og vil bare være sikker at jeg ikke skyder mig selv i foden

Man må ikke bare leje ud til en mekaniker, der stilles nogen ret skrappe krav til indretning af værksteder, især miljøkrav.

Først og fremmest skal bygningen være godkendt til værksted og tilladelse til at drive erhverv
Og der er miljøkrav som eks. at der skal være monteret olieudskiller på kloakanlægget
Der skal være udsugning til svejsedampe og dampe fra væsker…
Membran i jorden såfremt der skal være udendørs opbevaring af biler
o.s.v.

Så officielt kan du i hvert fald ikke leje en maskinhal ud til mekanikerværksted og uofficielt ville jeg ikke turde, da det vil være snart sagt umuligt at betale sig fra i bøder og miljøafgifter såfremt det opdages at der er værksted og nogen melder det til kommunen.

Hesten derimod, det ville ikke være et problem at have den gående på marken ved siden af et værksted.
Det er jeg overbevist om er noget der kan ses mange steder hvor græsmarker er nabo til et værksted.

Tak felis,

Det var rart at du lige kunne hjælpe mig med det.

:slight_smile: Så går jeg ikke hen og gør noget dumt…

mvh

Michelle