Landsskuet 2022

Er der en sted man kan se hvilke katte racer der kommer de forskellige dag?? :ups:

Jeg er med på torsdag og fredag er fremvisning og lørdag udstillingen

Med venlig hilsen

Nej, ikke til fremvisningen af hvad jeg ved. Lørdag til udstillingen er det ud fra dommerfordelingen perser, ragdoll, hellig birma, maine coon, brite, burmeser, europé, korat, bengal og kurilean bobtail. Samt nogle kategori 4 katte (fx siameser, orientaler, abyssinier, somali og lign.) hvor racerne ikke står udspecificeret.

1 Synes om

Selve udstillingskataloget til lørdag må først offentliggøres om morgenen, derfor kan man kun gå ud fra dommerfordelingen til at få lidt ide om fremmødet.
Fremvisningen torsdag og fredag har vi vist aldrig fået noget info om hvem der kommer - men ofte er det lidt lig lørdagen, da det ofte er nogle af de samme folk :slight_smile:

1 Synes om

Okay, det viste jeg ikke, tak så lærte jeg også noget i dag :ok:

@PiaB og @Eva_K tak for det,

Med venlig hilsen

Har der været dyrskue i Roskilde i år ?
Jeg synes ikke, jeg har læst noget om det og jeg mener da, at det plejer at være inden Festivalen.

1 Synes om

Ja det har der været

Lige lidt om det jeg hurtigt kunne finde :slightly_smiling_face:
Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg synes bare at der plejer at være reklamer for dyrskuet - men måske har jeg bare ikke set de rigtige steder :tihi:

1 Synes om

Tja ved ikke helt, nu begrænset, hvor meget de reklamere her I Jylland for det @Eva :smil:
men også meget lidt i år hvad jeg har set for landskuet i forhold til andre år

Med venlig hilsen

1 Synes om

Inden jeg bliver væk for mig selv, og måske står uden mulighed for at komme på nettet
Vil jeg ønske jer to gode fremvisnings dage og en god udstillingen, både udstiller - katte - bestyrelsen - publikum ( håber jeg er i mellem der) - Arbejds bier/ hjælper - de der stiller udstillingen op og piller ned og dommer. Håber i får gode oplevelser og dejlige dage :smil:
Med venlig hilsen

3 Synes om

Felis Danica havde sponsoreret racekatteteltet. På Roskilde Dyrskue står kattene sammen med smådyrene.

1 Synes om

Tv midt vest overskrift i drres nyhedsudsendelse, var
Endeligt landsskue igen

I den første er der noget de har optaget igemmem dagen, bla katte udstillingen, og lidt live fra om aften, 12 min. Og nej jeg kan ikke klippe det ud, så teknisk er jeg ikke.
Det næste med kaniner , ved godt det ikke er katte men der er jo nogle her der også har kaniner :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen

8 Synes om

Jeg kom til og “snoldre” penge på tombola i jyrak standen. Den fristed :ups: købt 12 lodder og vandt en pose katte leg bolde. Men nu har jeg ikke brug for dem, så kom til og gå over og forærede dem til hittekat
Må sige det var nogle meget fine gevinster der var i tombolaen :ok: det skal jyrak have ros for.
Og jer jeg ikke fik hilst på en tillykke med de resultater i fik. :flag:

Med venlig hilsen

4 Synes om

Det var simpelthen så skønt at være tilbage i kostalden på Landsskuet🥳

14 Synes om

Det her er godt nok fra Roskilde dyreskue, men nu der var lidt snak om kæpheste konkurrence @galath, @Lykke @DorteH og undskyld kan nu ikke lige huske flere der snakkede om det

Men her er 1 min video med det

Med venlig hilsen

6 Synes om

Det synes McCoy også, som demonstrerede at selv ældre katte (host-pensionisten-host) kan charme sig til en titel som Mis Landsskue :inlove: Han var vist mere begejstret for indholdet i tasken end selv den fine rygsæk :tihi:

11 Synes om

Tak for video. Tydeligt, at de synes, det er sjovt - men nedrivninger ligefrem :hoho:

1 Synes om