Lange hår imellem trædepuder

Mine katte med indhegnet have ser ingen af delene.
Min (jagt)hund får forebygge behandling mod lopper og flåter, da hun helt sikkert er den med størst “risiko” for at tage noget med hjem.
Skulle jeg spotte en loppe i kattenes korte pels, så får de naturligvis en behandling.

Men mine katte får dog en loppebehandling inden vi kører på udstilling i udlandet. Mest ud fra “livrem og seler” tankegangen. Jeg gider ikke kører til udlandet på udstilling og risikere at blive afvist ved dyrlægen :hoho:
Reglerne er jo de samme herhjemme, der er bare noget kortere tur hjem, skulle det ske :hoho: så det tager jeg det nok lidt mindre tungt. :slight_smile:

Min ene kat er ret hård til at fange mus og fugle i haven, så hvis jeg set orm, så bliver de naturligvis behandlet :slight_smile:

4 Synes om

Her behandles der kun for orn, når vi har set de har orm.
Da vi boede på gården fik de tre friløbere, behandling for lopper og flåter i marts og juli, dette var dog mest pga flåterne, som de ellers ville sløbe med ind til resten af banden.
Nu er de pt inde katte alle sammen, men har dog behandlet den ene for orm, men forventer egentlig ikke det bliver nødvendig fremover.
Vi behandler ikke mod lopper i forbindelse med udstilling og det er mange år side vi var så uheldige at få lopper med hjem.

2 Synes om

Vi har boet her i 14 år, og det har aldrig været nødvendigt at behandle mod lopper, orm får de for når jeg ser en orm (altid kun bændelorm, ikke spole) :smil:

2 Synes om

Glemte helt, at vores har også lange hår mellem trædepuderne, jeg har kun klippet dem hvis der har sat krus eller andet fast, som ikke lige sådan lod sig vaske ud

1 Synes om

Undskyld @Jeanette
Men har i en race, du ikke har fortalt om :wink:,

Det må da være de store størrelser katte dyr :smirk_cat: når der kan sætte sig en krus fast i poterne :rofl:

:hoho: :joy_cat:

Læst det med en stor glimt i øjet, :wink:

Med venlig hilsen

Ps. Du reddede lige min morgen. Tak :blush:

3 Synes om

Åhh, du skulle bare vide :tihi: De er helt specielle :tihi:
Spøg til side, nu er vores katte jo blevet indekatte, så her er det intet problem, men ude på gården, da de har store løbegårde og det var meget vådt ude, da havde vi fra tid til ande bøvl med klumper af kattegrus i poterne, speciet når de kom lige udefra med våde og mudder på poterne og skulle ind på potten som jo var klumpende grus, så skete det at det klumpede sig sådan sammen mellem trædepuderne at vi måtte fjerne det med en minitrimmer.

Det gør jeg også og dejligt at starte dagen med et godt grin :tihi:

2 Synes om

Åååh det minder mig om da vi lige havde fået Bambo og Aslan og stadig brugte bentonit kattegrus. Bambo havde nemlig for vane at grave i vandet med begge forpoter, uanset om de havde fontæne eller skål, og så lige en tur op i bakken bagefter. Så havde han ellers cementsko :woman_facepalming: Og vi have fine gråhvide poteaftryk gennem hele lejligheden.

2 Synes om